Gå til innhold

Jeg liker å være deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bp2 og føler at depresjon er en del av meg. En del av min identitet. 

Det er godt å bare skru av, ikke bry seg, bare slappe av, hvile, roe ned. Verden blir ikke så viktig lenger. Ikke orker man noe heller, så man sitter der. Ser ut i lufta, drikker kaffe. Hører fuglene kvitre. Det blir noe meditativt over det.

Kom nylig inn i ny depresjon. En av mange. Mild denne gangen. All fokus nå går på å jobbe igjennom dette. Det er det viktigste. Alt annet er ikke så viktig lenger og det liker jeg. Diagnosen får full fokus når det trengs, mens jeg kan skru av å bare være. For jeg orker ikke annet. Eller bryr meg om annet.

Anonymkode: 583cd...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har bp2 og føler at depresjon er en del av meg. En del av min identitet. 

Det er godt å bare skru av, ikke bry seg, bare slappe av, hvile, roe ned. Verden blir ikke så viktig lenger. Ikke orker man noe heller, så man sitter der. Ser ut i lufta, drikker kaffe. Hører fuglene kvitre. Det blir noe meditativt over det.

Kom nylig inn i ny depresjon. En av mange. Mild denne gangen. All fokus nå går på å jobbe igjennom dette. Det er det viktigste. Alt annet er ikke så viktig lenger og det liker jeg. Diagnosen får full fokus når det trengs, mens jeg kan skru av å bare være. For jeg orker ikke annet. Eller bryr meg om annet.

Anonymkode: 583cd...756

Kanskje du bare har akseptert sykdommen og ikke egentlig liker å være syk men at du godtar det?

Anonymkode: 24c51...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er forferdelig å være deprimert. 

Det er det vondeste og verste jeg har opplevd jeg også.

Anonymkode: 24c51...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har bp2 og føler at depresjon er en del av meg. En del av min identitet. 

 

Jeg har også bp2 og gjør alt jeg kan for at depresjonene ikke skal være en del av min identitet. Det eneste gode jeg kan si om dem er at det har gitt meg en erfaring i hvor motstridende man kan oppleve virkeligheten og seg selv i ulike faser.

Jeg kjenner igjen litt av det du beskriver i å trekke seg tilbake, slappe av. Men dette er i en innledende fase av depresjonen. Når den går dypere fører den til direkte psykisk smerte og blir uutholdelig.

Sannsynligvis er du heldig og har bare milde depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har bp2 og føler at depresjon er en del av meg. En del av min identitet. 

Det er godt å bare skru av, ikke bry seg, bare slappe av, hvile, roe ned. Verden blir ikke så viktig lenger. Ikke orker man noe heller, så man sitter der. Ser ut i lufta, drikker kaffe. Hører fuglene kvitre. Det blir noe meditativt over det.

Kom nylig inn i ny depresjon. En av mange. Mild denne gangen. All fokus nå går på å jobbe igjennom dette. Det er det viktigste. Alt annet er ikke så viktig lenger og det liker jeg. Diagnosen får full fokus når det trengs, mens jeg kan skru av å bare være. For jeg orker ikke annet. Eller bryr meg om annet.

Anonymkode: 583cd...756

Må man være deprimert for å ta en time-out? For å konse på seg selv, og for å roe ned? I så fall ville jeg sett litt på det livet jeg normalt sett lever... 

Anonymkode: df468...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det du beskriver som depresjon er min hverdag. Slik jeg vil ha det og som jeg nyter. Bare være til. 

Bryr meg så klart om mine. Men skal jeg ha det godt, må jeg la alt annet fare.

Dette klarer jeg pga jeg ble ufør. Jobben ga meg kraftige opp og nedturer de siste årene at jeg ble så utslitt at det tok 4 år å bli et levende menneske igjen. Det menneske du beskriver.

Anonymkode: 08d0a...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...