Gå til innhold

psykopat eller . no


Gjest no_nick_nå

Anbefalte innlegg

Gjest no_nick_nå

Jeg bare lurer på en ting...

Kan en person være psyk uten at det viser seg på noen som helst måte før det skjer noe som evt. "åpner" det?

At han kan være "normal" hele sitt liv helt til noe skjer som får han til å tippe over og bli gal?Jeg skrev et stykke her inne for noen dager siden som jeg lurte på noe ala det samme men har ikke fått noe svar på dette..vil gjerne ha svar da det gjelder faren til ungen min..og barnet skal jo tilbringe tid med faren...så tenk om...huff..

ønsker svar...takker på forrhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En psykopati kan ikke debutere plutselig i voksen alder. Psykopater har hatt en vedvarende avvikende adferd siden barneårene. De fleste kan en plukke ut i barnehagen. Diagnosesystemet krever at symptomene starter før 15-års alder.

Andre psykiske lidelser kan debutere i alle faser av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke helt normal nå da siden du spør om dette?

Lurer du egentlig på om det går over, en tilstand som plutselig har kommet over ham eller.....

Hvis han er en psykopat, så går det ikke over, men er han det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no_nick_nå

Han er vel ikke helt normal nå da siden du spør om dette?

Lurer du egentlig på om det går over, en tilstand som plutselig har kommet over ham eller.....

Hvis han er en psykopat, så går det ikke over, men er han det da?

Nei jeg aner ikke jeg...jeg tror ikke han er psykopat...men han har siden han var liten hatt problemer-...han hadde mye raseriutbrudd og ¨sånt da han var liten og i tenårene var det ingen som klarte og håndtere han..men jeg aner ikke rett og slett..er han bare kanskje veldig oppfarende av seg og reagerer sterkere enn fleste andre...

Aner virkelig ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg aner ikke jeg...jeg tror ikke han er psykopat...men han har siden han var liten hatt problemer-...han hadde mye raseriutbrudd og ¨sånt da han var liten og i tenårene var det ingen som klarte og håndtere han..men jeg aner ikke rett og slett..er han bare kanskje veldig oppfarende av seg og reagerer sterkere enn fleste andre...

Aner virkelig ikke..

Så da har han tydeligvis problemer, og har hatt det lenge da. Hvor gammel er han?

Har han vært til noen behandling tidligere?

Det som teller her, er vel om han til tross for sine problemer klarer å ta hensyn til barnet deres, at han skjønner at han må skåne barnet. Skjønner han og innrømmer han at han har problemer?

Men jeg skjønner ikke helt det du skrev i ditt første innlegg, der du lurer på om han kan være psyk uten at det vises lenge for så å bryte ut hvis det skjer noe spesielt. Nå skriver du jo noe som tyder på at han ikke har vært helt frisk før heller. Slik jeg tolker dette er at du er redd du lever sammen med en tidsinnstilt bombe, som kan eksplodere uten forvarsel. Hvis det er slik, er jeg redd du må gjøre noe i lengden, få ham til en behandling, eller finne en måte å takle ham på slik at ikke du tar skade på lengre sikt.

Har du selv hatt noen ideer hvordan du skal forholde deg til dette i fremtiden og med barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...