Gå til innhold

Noen som har valgt å avslutte behandling selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten at behandler nødvendigvis har vært enig i det? Hvorfor valgte du å avslutte?

Anonymkode: ffdd8...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uten at behandler nødvendigvis har vært enig i det? Hvorfor valgte du å avslutte?

Anonymkode: ffdd8...a62

Ja, jeg gjorde det rundt 2008. Hvorfor, har jeg mange ganger spurt meg selv om, for frisk/bra kan jeg ikke si at jeg hadde det, men tror det var en umoden og trassig reaksjon da terapeuten fikk seg til å si at jeg "fremsto som uengasjert og holdt på å sovne under terapitimene". Da ble jeg trist og oppgitt, når han ikke så det i sammenheng med en betydelig overmedisinering. Det gikk definitivt ikke bra uten terapi.

 

Tenker du ev. på å avslutte terapien selv? Og, i så fall hvorfor? Skulle jeg ha levd den tiden om igjen, skulle jeg ønsket at jeg klarte å snakke med terapeuten om hvordan jeg opplevde min situasjon. Det er så viktig, for at de skal kunne forstå hvorfor vi reagerer som vi gjør. Det ble kun destruktivt for min del å gå uten terapi.

 

 

En annen sak, om du ev. avslutter terapien nå, vil det ikke være automatikk i at du får et tilbud på nytt. Om det ev. er vanskelig med tilknytning til andre mennesker, er det bedre å sette ord på hva som oppleves vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg avslutte selvforskyldt behandler skulle skutte og jeg ville ville ha ny. Behandler tenkte deg var best for meg å fortsette hos ny. Angrer ikke på valget og sitter igjen med en følelse av å ha gjort det rette på egne vegne. Fastlege hjelper der det trengs men det er sjeldent. Bp1

Anonymkode: c573d...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har avsluttet selv mange ganger. Og grunnen til det er at jeg har en veldig stor og intens redsel når jeg føler at folk (altså behandlere) blir for godt kjent med meg så da fører det stort sett til at jeg får panikk og avslutter.

Anonymkode: 7e295...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg har avsluttet selv mange ganger. Og grunnen til det er at jeg har en veldig stor og intens redsel når jeg føler at folk (altså behandlere) blir for godt kjent med meg så da fører det stort sett til at jeg får panikk og avslutter.

Anonymkode: 7e295...5f3

Hva spesifikt er det som gjør at du får panikk? Hva er du redd for at de skal "oppdage"?

Anonymkode: ffdd8...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det. Da ringte behandler meg hver dag flere ganger for dagen og bønnfalte meg komme tilbake. Jeg kranglet og sa nei. Da kom han hjem til meg og da jeg måtte. 

Anonymkode: 49e54...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det. Da ringte behandler meg hver dag flere ganger for dagen og bønnfalte meg komme tilbake. Jeg kranglet og sa nei. Da kom han hjem til meg og da jeg måtte. 

Anonymkode: 49e54...027

Oi. På ekte? Hva strevde/strever du med?

Anonymkode: ffdd8...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi. På ekte? Hva strevde/strever du med?

Anonymkode: ffdd8...a62

Ja. Separasjonsangst. 

Anonymkode: 49e54...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Separasjonsangst. 

Anonymkode: 49e54...027

Så leit å høre. Blir du bedre? Var det på dps?

Anonymkode: ffdd8...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...