Gå til innhold

Fontex


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg starta med Fontex for moderat til alvorlig depresjon for 3 1/2 uke siden. Jeg tar 20 mg. Legen min sa at jeg kunne øke til 30 mg, men jeg har ikke gjort det ennå. Hvor mye tar dere andre som tar Fontex for depresjon? Og hvordan merker dere at den virker? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg brukte 40 mg da jeg tok fontex. Men jeg hadde ikke ønsket effekt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Tror jeg brukte 40 mg da jeg tok fontex. Men jeg hadde ikke ønsket effekt uansett. 

Ok. Jeg forstår. Kan jeg spørre om du tok Fontex for depresjon? 20 mg er muligens for liten dose.Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (3 minutter siden):

Ok. Jeg forstår. Kan jeg spørre om du tok Fontex for depresjon? 20 mg er muligens for liten dose.Takk for tilbakemelding ❤️

Ja tok det for depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja tok det for depresjon.

Jeg forstår ❤️ Håper at jeg opplever en bedring etterhvert 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ❤️ Håper at jeg opplever en bedring etterhvert 🙏

Krysser fingrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fontex har svært lang halveringstid og når steady state først etter vel en uke. Derfor tar det litt tid å få effekt. 
2. Merker at den virker på depresjon? Ved at depresjonssymptomene bli svakere/ mindre plagsomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (1 time siden):

1. Fontex har svært lang halveringstid og når steady state først etter vel en uke. Derfor tar det litt tid å få effekt. 
2. Merker at den virker på depresjon? Ved at depresjonssymptomene bli svakere/ mindre plagsomme. 

Jeg forstår. Jeg var på  stady state på Fontex på mandag. Hvor lang tid bør jeg regne etter stady state før effekten kommer? Og  kan man ha nytte av doseøkning selv om man er på stedy state?  Virker Fontex på angst også? Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis regner en 10-14 dager etter steady state før AD virker på depresjon. Studier har ikke vist noen dose/respons-effekt av fluoxetin/Fontex, men likevel er det tradisjon for å øke dosen om en ikke får effekt. Som alle SSRI virker Fontex også på angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (30 minutter siden):

Vanligvis regner en 10-14 dager etter steady state før AD virker på depresjon. Studier har ikke vist noen dose/respons-effekt av fluoxetin/Fontex, men likevel er det tradisjon for å øke dosen om en ikke får effekt. Som alle SSRI virker Fontex også på angst.

Jeg forstår. Da får jeg vente litt for å se om jeg får noen effekt ut av dosen på 20 mg før jeg evt øker.  Tusen takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat skrev (21 timer siden):

Jeg forstår. Da får jeg vente litt for å se om jeg får noen effekt ut av dosen på 20 mg før jeg evt øker.  Vet du når etter steady state Fontex virker på angst? Tusen takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (7 minutter siden):

 

Stopp i tide denne gangen sånn at du ikke spammer forumet igjen med tomme sitater av deg selv. Det holder nå. 

Anonymkode: ea8e2...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke god på dette så blir litt sånn. Fortsatt, prøver ikke spamme deg med egne sitater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...