Gå til innhold

Cipralex?


Grublemeister

Anbefalte innlegg

Grublemeister

Jeg har slitt med sterk angst hele livet. Denne ble ytterligere forsterket av traumer i tillegg.

Kronisk bekymret og redd. Svetter. Sterke muskelsmerter. Spenninger som har ødelagt kjeven m.m.

Blitt tilbudt cipralex, men bekymret som jeg er så leser jeg om skumle bivirkninger.. er det vanlig?

Hvordan virker det? Hva skjer med de som tar det? 

🙂

Endret av Grublemeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ingen medisiner som har hjulpet flere med angst enn SSRIer som Cipralex. "Skumle" bivirkninger er meget sjelden.

Men hvis du er blant de som er meget flinke til å få bivirkninger, er det lite sannsynlig at Cipralex eller andre medisiner er noe for deg. Kanskje du heller skulle prøve psykoterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grublemeister
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Det er vel ingen medisiner som har hjulpet flere med angst enn SSRIer som Cipralex. "Skumle" bivirkninger er meget sjelden.

Men hvis du er blant de som er meget flinke til å få bivirkninger, er det lite sannsynlig at Cipralex eller andre medisiner er noe for deg. Kanskje du heller skulle prøve psykoterapi.

Litt godt å høre 🙂

Føler liksom jeg har gjort meg litt ferdig med terapi, drev på lenge. Derfor jeg vurderer medisin. Kanskje jeg bare skal la det stå til? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grublemeister skrev (16 minutter siden):

Litt godt å høre 🙂

Føler liksom jeg har gjort meg litt ferdig med terapi, drev på lenge. Derfor jeg vurderer medisin. Kanskje jeg bare skal la det stå til? 😄

Det bør du. Har prøvd flere og Cipralex var den som uten tvil hadde minst bivirkninger og best virkning.

Anonymkode: 86f6a...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg er meget fornøyd med Cipralex, og jeg har testet mange typer i løypa. Merker så å si ikke noe bivirkninger, de som måtte være klarer jeg å takle helt fint. 

Husk at det oftest er å lese om fæle bivirkninger på nettet. Færre som gidder å skrive gode anmeldelser, på generelt grunnlag.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grublemeister

Tror det som skremmer meg litt er at noen sier de blir helt "flate" følelsesmessig, det hadde vært trist.

Og tap av seksualfunskson har jeg lest om.

Men dette er kanskje ikke så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Grublemeister skrev (4 timer siden):

Jeg har slitt med sterk angst hele livet. Denne ble ytterligere forsterket av traumer i tillegg.

Kronisk bekymret og redd. Svetter. Sterke muskelsmerter. Spenninger som har ødelagt kjeven m.m.

Blitt tilbudt cipralex, men bekymret som jeg er så leser jeg om skumle bivirkninger.. er det vanlig?

Hvordan virker det? Hva skjer med de som tar det? 

🙂

Bruker selv cipralex og den er helt grei å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Grublemeister skrev (2 minutter siden):

Tror det som skremmer meg litt er at noen sier de blir helt "flate" følelsesmessig, det hadde vært trist.

Og tap av seksualfunskson har jeg lest om.

Men dette er kanskje ikke så vanlig?

Jeg har ikke følt meg emosjonell flat. Kanskje ikke euforisk så mye som før, men min baseline var nok heftig.

Absolutt ikke seksuell dysfunksjonell heller. Det var mer i oppstart. Men hadde ikke akkurat så funksjonell sexlyst heller med alvorlig angst og depresjon.

Man bør teste selv, er så ulikt med virkning og bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grublemeister skrev (4 timer siden):

Jeg har slitt med sterk angst hele livet. Denne ble ytterligere forsterket av traumer i tillegg.

Kronisk bekymret og redd. Svetter. Sterke muskelsmerter. Spenninger som har ødelagt kjeven m.m.

Blitt tilbudt cipralex, men bekymret som jeg er så leser jeg om skumle bivirkninger.. er det vanlig?

Hvordan virker det? Hva skjer med de som tar det? 

🙂

Cipralex er en veldig bra medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...