Gå til innhold

Vil seroquel depot beskytte mot en eventuell hypomani forårsaket av wellbutrin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil seroquel depot beskytte mot en eventuell hypomani forårsaket av wellbutrin? 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har bipolar lidelse type 2 og går nå på en grei dose seroquel depot. Jeg har ett ønske om å begynne på wellbutrin igjen da jeg tidligere har hatt god effekt av den. Jeg opplevde ikke å få forhøyet stemningsleie av wellbutrin sist jeg brukte den men da brukte jeg litium også i tillegg. Så jeg lurer derfor på om seroquel depot i en grei dose (er vel ikke lov å nevne nøyaktig dosering i mg her?) vil beskytte meg mot å utvikle en eventuell hypomani pga oppstart av wellbutrin? Noen som har kunnskap om dette?

Anonymkode: 54413...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt hypoman på Wellbutrin selv om jeg brukte Quetiapine/Seroquel. Men gikk bare på 200 mg så mulig det ikke var høy nok dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (21 minutter siden):

Ja, sannsynligvis. 

Så bra! Da satser jeg på at psykiater vil gi klarsignal til å starte opp igjen på wellbutrin snart.

Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg har blitt hypoman på Wellbutrin selv om jeg brukte Quetiapine/Seroquel. Men gikk bare på 200 mg så mulig det ikke var høy nok dose. 

Jeg bruker også 200 mg, men har tatt serumspeil og fastlegen mente det var "perfekt" så han ville ikke at jeg skulle øke dosen. Husker du om du tok serumspeil av seroquel?

Anonymkode: 41c7f...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke man får wellbutrin når man har bipolar? 

Man burde ihvertfall ikke få det da det kan gi falsk hypomani. 

Anonymkode: d36e7...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så bra! Da satser jeg på at psykiater vil gi klarsignal til å starte opp igjen på wellbutrin snart.

Jeg bruker også 200 mg, men har tatt serumspeil og fastlegen mente det var "perfekt" så han ville ikke at jeg skulle øke dosen. Husker du om du tok serumspeil av seroquel?

Anonymkode: 41c7f...f60

Ja tok serum. Har vært oppe på 900 mg på det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (43 minutter siden):

Ja tok serum. Har vært oppe på 900 mg på det meste. 

Oki. Oj, 900 mg altså! Er ikke det egentlig en kjempestor dose?

Anonymkode: 41c7f...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oki. Oj, 900 mg altså! Er ikke det egentlig en kjempestor dose?

Anonymkode: 41c7f...f60

Jo. Men psykiater sa jeg tålte hestedoser ut ifra blodprøver. Men det var mye. Jeg var sløv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jo. Men psykiater sa jeg tålte hestedoser ut ifra blodprøver. Men det var mye. Jeg var sløv. 

Åja. Skjønner. Og ikke rart du var sløv på den dosen. Bruker du fortsatt seroquel nå eller?

Anonymkode: 41c7f...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åja. Skjønner. Og ikke rart du var sløv på den dosen. Bruker du fortsatt seroquel nå eller?

Anonymkode: 41c7f...f60

Nei jeg gjør ikke det. Fikk etter hvert uutholdelige bivirkninger på den. 

Jeg bruker Litium mot bipolar og Zyprexa mot psykose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Nei jeg gjør ikke det. Fikk etter hvert uutholdelige bivirkninger på den. 

Jeg bruker Litium mot bipolar og Zyprexa mot psykose. 

Oki, takk for svar.

Anonymkode: 41c7f...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror ikke man får wellbutrin når man har bipolar? 

Man burde ihvertfall ikke få det da det kan gi falsk hypomani. 

Anonymkode: d36e7...625

Joda, jeg hadde fått stilt bipolar diagnosen sist jeg brukte wellbutrin så jeg tror ikke det er noe problem generelt sett? Jeg fikk i alle fall beskjed om så lenge man var tilstrekkelig godt medisinert med tilleggsmedisin som stabiliserte så skulle det ikke være noe problem å bruke wellbutrin selv om den kan være aktiverende...

Anonymkode: 54413...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...