Gå til innhold

Politi som sitter i gangen utenfor akuttpsykiatrisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det satt 2 stk med tydelig politiskilt rundt halsen i sivile klær da. Så satt de der med kaffekanne og pc'er. 

Dette var ikke inne i selve akuttpsykiatrisk, men i gangen utenfor. (ikke i de slusegangene som er før man kommer inn i psykiatrisk heller, men utenfor i selve gangen til sykehuset 

Hvorfor satt de der? 

Anonymkode: 80987...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer at politiet på bistå helsepersonell så mulig de var der i tilfelle det var behov for de i forbindelse med en pasient. Eller at de satt og ventet for å transportere en pasient. Ja dessverre må ofte politiet bistå med slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
aa-k-j skrev (13 minutter siden):

Ja dessverre må ofte politiet bistå med slikt.

Hvem skal ellers gjøre det?

Everybody skrev (8 minutter siden):

En stakkars psykisk syk som blir behandlet som en kriminell.

Hvordan vet du det? Var du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble plukket opp av sivil politi en gang jeg hadde rømt og de fulgte meg tilbake til avdelingen. Kan ha vært noe sånt?

Anonymkode: 2d9bd...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (15 minutter siden):

En stakkars psykisk syk som blir behandlet som en kriminell.

Det er kun politiet som har lov til å bruke fysisk makt utenfor institusjonen. Noen ganger har pasienter en adferd som gjør bruk av politi nødvendig - og pasienten blir ikke behandlet som en kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Hvem skal ellers gjøre det?

Hvordan vet du det? Var du der?

Stopp nu og kveruler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Det er kun politiet som har lov til å bruke fysisk makt utenfor institusjonen. Noen ganger har pasienter en adferd som gjør bruk av politi nødvendig - og pasienten blir ikke behandlet som en kriminell.

En gang jeg tvangsinnlagt nektet jeg komme tilbake til avdelingen. De fikk politiet til å komme. Jo man blir faktisk behandlet som en kriminell

Anonymkode: dde35...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvem skal ellers gjøre det?

Hvordan vet du det? Var du der?

Jeg tror det er ganske åpenbart at det er sant det han skrev

Anonymkode: dde35...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Stopp nu og kveruler.

Jeg kverulerer ikke, jeg bare responderer på din kverulering (i ordets rette betydning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er en som sitter i fengsel som er innlagt. Vet ikke om de alltid har politiet der når de er innelåst på psykiatrisk, men hvis det er en med høy voldsrisiko så er de nok med. 

Jeg har for øvrig hatt en del med politiet å gjøre og har ikke blitt behandlet "som en kriminell". Hva nå enn det egentlig betyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de siste gangene hvor jeg var innlagt på sykehuset (hjerteavdelingen) så jeg to politimenn i uniform sitte i gangen ved sengeposten. De satt der noen få timer også forsvant de.

Har alltid lurt på hva det var. Jeg kan forstå om de satt ved poliklinikken, hvis en fange trengte en undersøkelse eller behandling. Men ikke noen timer ved sengeposten. Hvis en fange skulle legges inn på sykehuset så måtte de vel vært tilstede døgnet rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...