Gå til innhold

Utbetalt penger fra barne forsikring når man har fått asperger og bipolar som 100% ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg bare lurte på om noen her har erfaring med å få utbetalt penger fra barne forsikring når man har fått asperger og bipolar diagnoser? Jeg har blitt 100% ung ufør pga disse diagnosene også.

Så vidt jeg skjønte på hun kundebehandleren jeg snakket med i IF forsikring så hadde faren min en barneforsikring på meg og den har nå gått over til personforsikring for kritisk sykdom siden jeg er over 26 år (fyller straks 30 år i år). Jeg kom først i kontakt med psykiatrien da jeg var 21 år, fikk min første diagnose ca. 22 år som senere ble endret til bipolar da jeg var ca. 26 år før jeg fikk asperger diagnose da jeg tror jeg var 26-27 år.

Anonymkode: 1038f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare erfaring fra å få utbetalt uføreforsikring. De prøvde seg på å ikke betale den ut, men jeg skrev en lang klage som jeg fikk medhold i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Har bare erfaring fra å få utbetalt uføreforsikring. De prøvde seg på å ikke betale den ut, men jeg skrev en lang klage som jeg fikk medhold i.

Åja. Uføreforsikring har jeg ikke. Kan jeg spørre hvorfor de først ikke ville betale den ut? Bra de endret mening etter klagen din da, skrev du den selv eller fikk du hjelp av advokat eller andre til å skrive den?

Anonymkode: 1038f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Åja. Uføreforsikring har jeg ikke. Kan jeg spørre hvorfor de først ikke ville betale den ut? Bra de endret mening etter klagen din da, skrev du den selv eller fikk du hjelp av advokat eller andre til å skrive den?

Anonymkode: 1038f...a24

De avviste forsikringen med at jeg hadde grovt uaktsomt holdt tilbake informasjon da jeg tegnet forsikring. Noe jeg ikke hadde. Så jeg skrev selv, uten advokat, en klage hvor jeg gav svar på tiltale på hvert punkt de mente jeg ikke hadde gitt riktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

De avviste forsikringen med at jeg hadde grovt uaktsomt holdt tilbake informasjon da jeg tegnet forsikring. Noe jeg ikke hadde. Så jeg skrev selv, uten advokat, en klage hvor jeg gav svar på tiltale på hvert punkt de mente jeg ikke hadde gitt riktig informasjon.

Åja. Skjønner. Det er jo bra å få medhold i en klage man skriver selv da. Jeg har ikke hørt om andres erfaringer med å sende klage til forsikringsselskap da men har jo hørt om folk som klager selv på avslaget på ufør fra NAV og der har jeg fått det inntrykket at man er ganske hjelpesløs uten advokat og at det er vanskelig å få medhold på en klage selv med hjelp av advokat så der er jeg veldig glad for at jeg fikk ufør innvilget på første forsøket.

Anonymkode: 1038f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dekker forsikringen Asperger og bipolar diagnoser? Vet mange forsikringer ikke dekker disse diagnosene. 

Anonymkode: d3393...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja. Skjønner. Det er jo bra å få medhold i en klage man skriver selv da. Jeg har ikke hørt om andres erfaringer med å sende klage til forsikringsselskap da men har jo hørt om folk som klager selv på avslaget på ufør fra NAV og der har jeg fått det inntrykket at man er ganske hjelpesløs uten advokat og at det er vanskelig å få medhold på en klage selv med hjelp av advokat så der er jeg veldig glad for at jeg fikk ufør innvilget på første forsøket.

Anonymkode: 1038f...a24

Ja. Men jeg er ganske flink til å ordlegge meg og argumentere skriftlig. Så det var ikke noe problem. Men jeg ble overrasket over å få medhold da. Har jo hørt at slikt ender opp i retten.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dekker forsikringen Asperger og bipolar diagnoser? Vet mange forsikringer ikke dekker disse diagnosene. 

Anonymkode: d3393...17e

Uføreforsikringen dekte det i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja. Men jeg er ganske flink til å ordlegge meg og argumentere skriftlig. Så det var ikke noe problem. Men jeg ble overrasket over å få medhold da. Har jo hørt at slikt ender opp i retten.

Uføreforsikringen dekte det i hvert fall. 

Det er jo kjempebra at du har den egenskapen da. Tok det lang tid for deg å få svar på klagen?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dekker forsikringen Asperger og bipolar diagnoser? Vet mange forsikringer ikke dekker disse diagnosene. 

Anonymkode: d3393...17e

Det vet jeg ikke for jeg klarte ikke å finne noen oversikt over hva diagnoser den dekker.

Anonymkode: 1038f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo kjempebra at du har den egenskapen da. Tok det lang tid for deg å få svar på klagen?

Anonymkode: 1038f...a24

Det husker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja. Men jeg er ganske flink til å ordlegge meg og argumentere skriftlig. Så det var ikke noe problem. Men jeg ble overrasket over å få medhold da. Har jo hørt at slikt ender opp i retten.

Uføreforsikringen dekte det i hvert fall. 

Rart at uføreforsikring dekker autisme som jo er en diagnose man er født med. 

Anonymkode: 9421e...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Rart at uføreforsikring dekker autisme som jo er en diagnose man er født med. 

Anonymkode: 9421e...66e

Fordi jeg hadde ikke diagnosen da forsikring ble tegnet. Hadde ikke vært i kontakt med psykiateren på det tidspunktet. Hadde uansett flere diagnoser også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Fordi jeg hadde ikke diagnosen da forsikring ble tegnet. Hadde ikke vært i kontakt med psykiateren på det tidspunktet. Hadde uansett flere diagnoser også. 

Var du ikke i bup i det hele tatt som barn? 

Anonymkode: 9421e...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var du ikke i bup i det hele tatt som barn? 

Anonymkode: 9421e...66e

Nei. Ble testet litt og sånt, men de mente jeg bare var stille og sjenert. Mamma kom ingen vei av å ta meg til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...