Gå til innhold

Ambivalens tegn på depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer siden jeg er litt deppa og sliter med mye ambivalens til ting. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ambivalens sees i depresjon, men også i flere andre lidelser. Det kan også finnes hos psykisk friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (6 timer siden):

Ambivalens sees i depresjon, men også i flere andre lidelser. Det kan også finnes hos psykisk friske.

Ok. Da vet jeg sannelig ikke om det er sykdom eller ikke som er årsaken. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (6 timer siden):

Skal man gi seg selv poeng da, etter hvilket nummer svaralternativene har? Sånn at hvis jeg svarer "4" på noe, så er det 4 poeng? Men ser at det ikke er noe som viser resultat der. Da kan jeg jo ikke vite hva summen av poengene indikerer ift depresjon. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal man gi seg selv poeng da, etter hvilket nummer svaralternativene har? Sånn at hvis jeg svarer "4" på noe, så er det 4 poeng? Men ser at det ikke er noe som viser resultat der. Da kan jeg jo ikke vite hva summen av poengene indikerer ift depresjon. 

Anonymkode: 71f5a...017

Du må summere selv, antall poeng på hver av spørsmålene.

Får du mer enn 18-20 poeng har du (sannsynligvis) en behandlingskrevende depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (31 minutter siden):

Du må summere selv, antall poeng på hver av spørsmålene.

Får du mer enn 18-20 poeng har du (sannsynligvis) en behandlingskrevende depresjon.

Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. 

Anonymkode: 71f5a...017

Da har du en mild, grense til moderat, depresjon (sannsynligvis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Ta vare på deg selv og sørg for å ikke få det verre. Sørg for hjelp i tide, så er det enklere å behandle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. 

Anonymkode: 71f5a...017

Dette er en god grunn for å oppsøke fastlege og få en faglig vurdering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva bør jeg gjøre hvis jeg scorer 41? 

Anonymkode: e1156...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva bør jeg gjøre hvis jeg scorer 41? 

Anonymkode: e1156...d09

Da bør du gå til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Scoret 25, uten tilleggsspørsmålene. Er ikke helt i form og er sliten. 

Anonymkode: 5ee67...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alke som skårer over 20 og ikke føler seg helt friske, bør ta en prat med fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 timer siden):

Dette er en god grunn for å oppsøke fastlege og få en faglig vurdering 

Det er bare det at det liksom er gitt at jeg må leve med svingninger i stemningsleiet pga diagnosen jeg har. (Schizoaffetiv). Jeg får medisiner allerede, og vet ikke om jeg burde ta flere bare pga dette her som sikkert er borte igjen om en uke eller to. Scoren vil nok tidvis være høyere, men dette er liksom en del av pakke-dealen ved å ha den lidelsen jeg har. Hadde dette vært første gangen, eller isolert og gjentakende med f.eks års mellomrom, så hadde det liksom ikke vært noen tvil. Da burde man selvsagt søke lege. Men altså usikker på det når det kommer til meg selv. Jeg tenker at dette bare er noe jeg må leve med, og at det ikke er særlig hjelp å få. 

Ts

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (23 minutter siden):

Enig. Slik går det når svært vesentlig informasjon mangler i startinnlegget. 

Jepp, sånn går det, og sånn er det. Er ikke mye håp å spore for en lysere framtid. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var dumt av meg å lage tråden og formulere meg som jeg gjorde. Beklager det. 

Anonymkode: 71f5a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...