AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Lurer siden jeg er litt deppa og sliter med mye ambivalens til ting. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Ambivalens sees i depresjon, men også i flere andre lidelser. Det kan også finnes hos psykisk friske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Her kan du få en pekepinn selv: MADRS-S - Montgomery and Åsberg Depression Rating Scale (selvutfylling) - Helsebiblioteket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april nachnoo skrev (6 timer siden): Ambivalens sees i depresjon, men også i flere andre lidelser. Det kan også finnes hos psykisk friske. Ok. Da vet jeg sannelig ikke om det er sykdom eller ikke som er årsaken. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april ISW skrev (6 timer siden): Her kan du få en pekepinn selv: MADRS-S - Montgomery and Åsberg Depression Rating Scale (selvutfylling) - Helsebiblioteket Takk for link til selvtest. Kommer nok til å ta den for om mulig å bli litt klokere. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april ISW skrev (6 timer siden): Her kan du få en pekepinn selv: MADRS-S - Montgomery and Åsberg Depression Rating Scale (selvutfylling) - Helsebiblioteket Skal man gi seg selv poeng da, etter hvilket nummer svaralternativene har? Sånn at hvis jeg svarer "4" på noe, så er det 4 poeng? Men ser at det ikke er noe som viser resultat der. Da kan jeg jo ikke vite hva summen av poengene indikerer ift depresjon. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skal man gi seg selv poeng da, etter hvilket nummer svaralternativene har? Sånn at hvis jeg svarer "4" på noe, så er det 4 poeng? Men ser at det ikke er noe som viser resultat der. Da kan jeg jo ikke vite hva summen av poengene indikerer ift depresjon. Anonymkode: 71f5a...017 Du må summere selv, antall poeng på hver av spørsmålene. Får du mer enn 18-20 poeng har du (sannsynligvis) en behandlingskrevende depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april ISW skrev (31 minutter siden): Du må summere selv, antall poeng på hver av spørsmålene. Får du mer enn 18-20 poeng har du (sannsynligvis) en behandlingskrevende depresjon. Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendi Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Skulle dog ha vært en skåring på for mye søvn, og ikke bare for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. Anonymkode: 71f5a...017 Da har du en mild, grense til moderat, depresjon (sannsynligvis). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Ta vare på deg selv og sørg for å ikke få det verre. Sørg for hjelp i tide, så er det enklere å behandle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk 17 poeng, inkludert tilleggsspørsmålene. Så da er jeg vel på grensa til deprimert da. Kjenner meg jo mer nedstemt enn vanlig, men er nok ikke depresjon. Bare noe depressivitet. Anonymkode: 71f5a...017 Dette er en god grunn for å oppsøke fastlege og få en faglig vurdering 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Hva bør jeg gjøre hvis jeg scorer 41? Anonymkode: e1156...d09 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva bør jeg gjøre hvis jeg scorer 41? Anonymkode: e1156...d09 Da bør du gå til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Scoret 25, uten tilleggsspørsmålene. Er ikke helt i form og er sliten. Anonymkode: 5ee67...faa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Jeg synes at alke som skårer over 20 og ikke føler seg helt friske, bør ta en prat med fastlegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april nachnoo skrev (2 timer siden): Dette er en god grunn for å oppsøke fastlege og få en faglig vurdering Det er bare det at det liksom er gitt at jeg må leve med svingninger i stemningsleiet pga diagnosen jeg har. (Schizoaffetiv). Jeg får medisiner allerede, og vet ikke om jeg burde ta flere bare pga dette her som sikkert er borte igjen om en uke eller to. Scoren vil nok tidvis være høyere, men dette er liksom en del av pakke-dealen ved å ha den lidelsen jeg har. Hadde dette vært første gangen, eller isolert og gjentakende med f.eks års mellomrom, så hadde det liksom ikke vært noen tvil. Da burde man selvsagt søke lege. Men altså usikker på det når det kommer til meg selv. Jeg tenker at dette bare er noe jeg må leve med, og at det ikke er særlig hjelp å få. Ts Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Enig. Slik går det når svært vesentlig informasjon mangler i startinnlegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april nachnoo skrev (23 minutter siden): Enig. Slik går det når svært vesentlig informasjon mangler i startinnlegget. Jepp, sånn går det, og sånn er det. Er ikke mye håp å spore for en lysere framtid. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april Del Skrevet 29. april Det var dumt av meg å lage tråden og formulere meg som jeg gjorde. Beklager det. Anonymkode: 71f5a...017 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.