Gå til innhold

Rask psykisk helsehjelp - Noen med erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å muligens benytte meg av hjelpetilbudet rask psykisk helsehjelp i kommunen. Har før kun gått til dps, men trenger muligens noe lavterskel samtale nå. Noen som har benyttet seg av dette tidligere å som kan dele erfaringer?

Anonymkode: 175d4...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har jeg hørt masse flott om både privat og gjennom media. Hiv deg rundt.

Anonymkode: 753c0...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk ikke behandler der fordi jeg var for syk (hadde bipolar). Men det varierer mulig noe fra kommune til kommune hvilke kriterier de har for å enten få eller ikke få behandling. Så det skader jo ikke å søke tenker jeg.

Anonymkode: 569c7...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet meg av dette for mange år siden i forbindelse med sykmelding for «utbrenthet». Fikk rask hjelp og fikk snakke med en psykolog flere ganger. Kognitiv terapi og praktisk problemløsning rundt jobb. Hadde på det tidspunktet ingen diagnoser eller historikk fra DPS eller annen psykisk helsehjelp. 

Veldig fornøyd. Dette var i Oslo, det kan godt hende det er variasjoner mellom kommuner og bydeler. Det skader uansett ikke å ringe dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk ikke behandler der fordi jeg var for syk (hadde bipolar). Men det varierer mulig noe fra kommune til kommune hvilke kriterier de har for å enten få eller ikke få behandling. Så det skader jo ikke å søke tenker jeg.

Anonymkode: 569c7...34d

Da spørs det om jeg får hjelp. Synd, for det er jo et tilbud for de med mild-moderat depresjon. Men det kommer jo av bipolar...

Anonymkode: 175d4...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg har hatt erfaring med det. Snakket om det for Psykologforeningen og Helsedirektoratet for noen år tilbake da man trengte budsjett. Har benyttet meg av det, og kom meg ut av en depresjon den gangen.

Man kan ikke benytte seg av det ved tyngre diagnoser, da dette er som det sier seg selv: lavterskeltilbud. Lett angst og depresjon eller OCD-symptomer. Man lærer seg verktøy som man kan bruke for å overkomme slike tilstander. Anbefales, selv om det ikke er i nærheten av DPS nivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...