Gå til innhold

Gruppa skal jobbe for mangfold og likestilling, men 14 av 16 er kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor månelyst hadde det ikke blitt om det var 14 menn og 2 kvinner. 

Biologiprofessor Kristian Gundersen ved UiO reagerer når han får høre om gruppa.

— Vi er opptatt av kjønnsbalanse i alle andre sammenhenger, så da blir det merkelig å ikke ha det i et forum som dette. Særlig fordi likestillingsproblemet i akademia er snudd. Det er jo menn som kommer til kort, faller fra studier og ikke får gode nok karakterer, sier han.

— Jeg frykter at dette bare blir gammelfeminisme. Nå må vi gå inn i den nye tid, og se at problemene er andre i dag enn tidligere, og da virker dette helt merkelig, sier Gundersen, som er en aktiv debattant i akademia. 

Kanskje menn bør, og må!, kvoteres inn? 

Kjør debatt!

https://www.khrono.no/gruppa-skal-jobbe-for-mangfold-og-likestilling-14-av-16-er-kvinner/867877

Anonymkode: d2420...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enda verre er det at dette trolig er 16/16 woke folk, men selvsagt ikke noe en kan se basert på bilder.

Ekte mangfold, meningsmangfold, det mangfoldet som faktisk har positive konsekvenser, handler om helt andre ting enn hudfarge og tiss, det sitter i hjernen, og kan bidra til å belyse saker fra flere vinkler slik at en har større sannsynlighet for å lande på riktig resultat. Men ingen woke folk bryr seg om det selvsagt, de vet jo allerede fasiten og er mer hvordan kan vi innføre det vi alle vet er riktig og best

Likestilling høres nok bra ut for dumme woke folk, men tror en bør tenke litt mer over den saken.

Anonymkode: e687d...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjør debatt!

Jeg er enig i at det ikke akkurat lyste mangfold av sammensetningen av den gruppa. 

Jeg sovnet før jeg kom til slutten av faktaboksen. Uten å egentlig vite hva jeg uttaler meg om, synes jeg det virker som om overskriften "Høres ut som et supperåd" er inne på noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også flaut at og 15 av 16 over 50 år.

Jeg forventer at de i alle fall er imot kvotering.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er flaut at det tilsynelatende kun er studentrepresentanten som har en minoritetsbakgrunn. 

Her skal altså godt voksne (hvite) kvinner som har toppstillinger ved universitetet, bidra til økt mangfold og likestilling. Det har de sikkert fantastiske gode forutsetninger for ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...