Gå til innhold

Når du er frisk/bedre fra depresjonen kan du da slutte med sovemedisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker sovehjelp når jeg ikke er deprimert også. Alimemazin og Truxal. 

Men er det Imovane du bruker så kan det være greit å prøve seg uten evt gå over til feks Alimemazin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg bruker sovehjelp når jeg ikke er deprimert også. Alimemazin og Truxal. 

Men er det Imovane du bruker så kan det være greit å prøve seg uten evt gå over til feks Alimemazin. 

Jeg har sluttet med Truxal, Tar Imovane. Den må jeg ha, sover ikke uten. Brukt Truxal i 50 år. Tøft å trappe ned , men det ser ut til å gå bra. For depresjon tar jeg Cipralex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på om du fortsatt har behov for den og om du takler nedtrapping.

Jeg brukte Imovane en periode og ble avhengig av den for å sovne, bråseponerte og fikk total insomni i én natt, deretter noen ganske dårlige netter en periode, før søvnen normaliserte seg (til et nivå bedre enn snittet for meg).

Nå har jeg brukt quetiapin i 9 mnd og jeg har klart å redusere dosen, men jeg har ikke turt å seponere selv om jeg ikke har vært deprimert hele perioden, fordi jeg ikke har hatt kapasitet til å ta avvenningen med tilhørende dårlig søvn. Jeg har dessuten et vedvarende søvnprobleme så det gir ikke mening å seponere akkurat nå. 

Så mitt svar er: det kommer an på…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...