Gå til innhold

Helseplattformen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må si jeg er skuffa nå. Alt det snakket om Én innbygger – én journal, og jeg har selvsagt trodd at journalen ville bli automatisk tilgjengelig i appen HelsaMi, sånn den er for personer andre steder i landet. Men neida, sånn er det visst ikke, det må fortsatt søkes om... 

Anonymkode: f41a5...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er så unødvendig at de har brukt flere millioner (eller er det milliarder?) på dette nye systemet når de i prinsippet bare kunne brukt Helsenorge slik som resten av helseforetakene? Eller er det noe fantastisk bra med denne Helseplatformen som jeg ikke har fått med meg? Ellers når det kommer til tilgang på egen journal så er det jo kanskje mulig at dette å få automatisk tilgang til egen journal vil være noe som vil komme etter hvert? Jeg vet ikke... 

Anonymkode: 44e23...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er så unødvendig at de har brukt flere millioner (eller er det milliarder?) på dette nye systemet når de i prinsippet bare kunne brukt Helsenorge slik som resten av helseforetakene? Eller er det noe fantastisk bra med denne Helseplatformen som jeg ikke har fått med meg? Ellers når det kommer til tilgang på egen journal så er det jo kanskje mulig at dette å få automatisk tilgang til egen journal vil være noe som vil komme etter hvert? Jeg vet ikke... 

Anonymkode: 44e23...8e0

Det er vel snakk om 4 milliarder for et ubrukelig system.

Anonymkode: 519d6...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel snakk om 4 milliarder for et ubrukelig system.

Anonymkode: 519d6...82d

Det er jo helt ufattelig utrolig at de har fått lov å bruke så mye penger på noe som ikke fungerer? I alle fall når der allerede finnes tilsvarende som de kunne tatt i bruk med en gang i stedet for å bruke alle de milliardene på utvikling av noe nytt som er så dårlig? Hvem var det i det hele tatt som bestemte at de skulle betale for å få utviklet Helseplatformen? 

Anonymkode: 44e23...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt ufattelig utrolig at de har fått lov å bruke så mye penger på noe som ikke fungerer? I alle fall når der allerede finnes tilsvarende som de kunne tatt i bruk med en gang i stedet for å bruke alle de milliardene på utvikling av noe nytt som er så dårlig? Hvem var det i det hele tatt som bestemte at de skulle betale for å få utviklet Helseplatformen? 

Anonymkode: 44e23...8e0

Det var en viss Jonas Gahr Støre, i 2012 når han var helseminister.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Helseplattformen

Anonymkode: 519d6...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var en viss Jonas Gahr Støre, i 2012 når han var helseminister.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Helseplattformen

Anonymkode: 519d6...82d

Hjelpes. Har de altså arbeidet med Helseplattformen i 12 år!! så langt? Også fungerer det fortsatt så dårlig. Det er jo helt utrolig spør du meg...

Anonymkode: 44e23...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men neida, sånn er det visst ikke, det må fortsatt søkes om... 

Nei, det må ikke søkes om. Du har rett til innsyn, men må kreve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Nei, det må ikke søkes om. Du har rett til innsyn, men må kreve det selv.

Ja, greit. Kan hende man må kreve det, uansett dukker det ikke automatisk opp i appen, og det står at noen vil kontakte meg. Men jeg vil ikke vil at noen skal vite at jeg har sett i journalen, så det blir ikke aktuelt. 

Anonymkode: f41a5...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg vil ikke vil at noen skal vite at jeg har sett i journalen

Hvorfor ikke? De har jo uansett taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, greit. Kan hende man må kreve det, uansett dukker det ikke automatisk opp i appen, og det står at noen vil kontakte meg. Men jeg vil ikke vil at noen skal vite at jeg har sett i journalen, så det blir ikke aktuelt. 

Anonymkode: f41a5...0d4

Hva mener du med at det står at noen vil kontakte deg? Hvor står det og i hvilken forbindelse?

Anonymkode: 44e23...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...