Gå til innhold

Ny klokke for bipolare som kan varsle depresjon 2 uker på forskudd, har du troa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig spennende.

Håper det har noe effekt, fikk godt inntrykk av artikkelen/nyhetssendingen

Anonymkode: b10a7...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig spennende.

Håper det har noe effekt, fikk godt inntrykk av artikkelen/nyhetssendingen

Anonymkode: b10a7...db9

Ja, det er veldig spennende! Det er jo ett massivt gjennombrudd i forskningen om de faktisk har klart å lage en klokke som kan forutse depresjon? Tenker jeg i alle fall. Jeg så ikke nyhetssendingen, sa de noe i den nyhetssendingen som ikke kom frem i artikkelen eller?

Anonymkode: 3ebd8...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GT1 skrev (17 minutter siden):

De sa noe om at det kan hjelpe for schizofreni også. 

Så interessant. På hvilken måte kan den hjelpe for schizofreni? Er det da tenkt de med schizofreni som også blir deprimerte eller er det snakk om at den kan plukke opp tegn på psykose eller lignende da? Sa de noe om det?

Anonymkode: 3ebd8...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom over denne artikkelen nå nettopp om en ny klokke for bipolare som kan varsle depresjon 2 uker på forskudd, har du troa?
Link: https://www.nrk.no/vestland/ny-forsking_-varslar-depresjon-med-armband-1.16859576
 

Anonymkode: 3ebd8...bab

Jeg synes forskerne er overoptimistiske mht nytteverdi. De fleste som har hatt flere sykdomsperioder gjenkjenner symptomer ganske tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kom over denne artikkelen nå nettopp om en ny klokke for bipolare som kan varsle depresjon 2 uker på forskudd, har du troa?
Link: https://www.nrk.no/vestland/ny-forsking_-varslar-depresjon-med-armband-1.16859576
 

Anonymkode: 3ebd8...bab

Skjønner ikke helt nytteverdien. Klokken sier du blir deprimert om to uker, hva skal du gjøre da? Behandle et problem du ennå ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var superinteressant. Iallefall for oss som tar helsen og sykdommen på alvor.

Om det er slik at det faktisk stemmer og treffer, så kan man gjøre tilpasninger i forkant. Alt fra mindre jobb, mindre ansvar, man kan inkludere teamet rundt seg og man kan senke forventningene og kravene i tiden som kommer, noe jeg mener er nyttig!

Dette håper jeg blir noe av og at det faktisk blir et nyttig verktøy. Jeg hadde brukt den!

Anonymkode: b9e72...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)

Tror ikke jeg ville brukt den. Stoler mer på min egen selvobservasjon. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette var superinteressant. Iallefall for oss som tar helsen og sykdommen på alvor.

Om det er slik at det faktisk stemmer og treffer, så kan man gjøre tilpasninger i forkant. Alt fra mindre jobb, mindre ansvar, man kan inkludere teamet rundt seg og man kan senke forventningene og kravene i tiden som kommer, noe jeg mener er nyttig!

Dette håper jeg blir noe av og at det faktisk blir et nyttig verktøy. Jeg hadde brukt den!

Anonymkode: b9e72...b10

Tar da helsen og sykdommen alvorlig. Men når jeg selv merker når det går den ene eller andre veien så setter jeg inn tiltak.ndet fungere. Trenger ikke en klokke for det.

Anonymkode: d58cd...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...