Gå til innhold

Reaksjoner etter time på DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte i samtaleterapi på DPS i begynnelsen av april, for tilpasningsforstyrrelse og herunder moderat depresjon. Har aldri snakket særlig om mitt innerste, så som forventet var jeg helt slått ut (hovedsaklig fysisk) etter første timen. Etter time nr 2 og 3 gikk det bedre, var fortsatt sliten men greide å fungere noenlunde normalt på jobb etterpå. Igår derimot, etter time nr 4, var jeg helt utladet fysisk og ble veldig preget psykisk også. Gikk rett hjem og la meg ca kl 1530, stod opp 2130 for å spise middag og la meg igjen i 1-tiden. Var hele veien preget av påfallende mer psykisk smerte, tenkte mye på å avslutte terapien og hadde endel seriøse tanker om å gi opp alt og isolere meg selv fullstendig. Ingen tro på at dette kunne gjøre situasjonen min bedre, heller verre når jeg nå beveger meg inn i en fase med mer eksponering osv. Tanken på jobb idag virket uoverkommelig. Det løsnet idag for rundt en time siden, etter frokost og morgenkaffen og nå føles det riktig å fortsette terapien og ikke gi opp. 

Spørsmålet er bare om det er normalt å få så ulike reaksjoner etter timer? Klarer ikke helt å se hva som trigget reaksjonen etter akkurat denne timen, vi gikk ikke like dypt i sjelen denne gangen som de to foregående timene, hvor jeg tross alt fungerte ganske greit etterpå. Mulig det hadde noe med at dette var første timen hvor konkrete mål ble snakket om, selv om de er bagatellmessig små. 

Anonymkode: 061c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Det er nok ganske normalt å bli slått ut etter krevende terapitimer. Kanskje burde du ha en gradert sykemelding hvor du har fri dagene du skal i terapi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Begynte i samtaleterapi på DPS i begynnelsen av april, for tilpasningsforstyrrelse og herunder moderat depresjon. Har aldri snakket særlig om mitt innerste, så som forventet var jeg helt slått ut (hovedsaklig fysisk) etter første timen. Etter time nr 2 og 3 gikk det bedre, var fortsatt sliten men greide å fungere noenlunde normalt på jobb etterpå. Igår derimot, etter time nr 4, var jeg helt utladet fysisk og ble veldig preget psykisk også. Gikk rett hjem og la meg ca kl 1530, stod opp 2130 for å spise middag og la meg igjen i 1-tiden. Var hele veien preget av påfallende mer psykisk smerte, tenkte mye på å avslutte terapien og hadde endel seriøse tanker om å gi opp alt og isolere meg selv fullstendig. Ingen tro på at dette kunne gjøre situasjonen min bedre, heller verre når jeg nå beveger meg inn i en fase med mer eksponering osv. Tanken på jobb idag virket uoverkommelig. Det løsnet idag for rundt en time siden, etter frokost og morgenkaffen og nå føles det riktig å fortsette terapien og ikke gi opp. 

Spørsmålet er bare om det er normalt å få så ulike reaksjoner etter timer? Klarer ikke helt å se hva som trigget reaksjonen etter akkurat denne timen, vi gikk ikke like dypt i sjelen denne gangen som de to foregående timene, hvor jeg tross alt fungerte ganske greit etterpå. Mulig det hadde noe med at dette var første timen hvor konkrete mål ble snakket om, selv om de er bagatellmessig små. 

Anonymkode: 061c6...e27

Helt normalt. 

Anonymkode: cf170...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt ja. Mitt beste tips er å ta det opp med behandler.

Anonymkode: 857b1...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar og godt å høre. Skal ta det opp med henne neste gang. Vet hun er litt obs på det selv, og spør som regel hvordan reaksjonen var forrige gang. 

Anonymkode: 061c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutes ago, Glitter said:

Det er nok ganske normalt å bli slått ut etter krevende terapitimer. Kanskje burde du ha en gradert sykemelding hvor du har fri dagene du skal i terapi? 

Har vært inne på tanken. Selv vil jeg se det litt an siden reaksjonene tydeligvis svinger endel, men tar det med behandler så får jeg se hva hun tenker. 

Anonymkode: 061c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir alltid veldig trist og sliten etter timene. Selv om vi ikke har snakket om så dype tema.

Anonymkode: c8503...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ganske nedfor etter de første timene, men så ble det bedre etterhvert så ikke gi opp 😊 jeg er blitt mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, nachnoo said:

Meget bra. Da vet vi at dere ikke bare snakket om været.

TS her. Det er det jeg tenkte og, etter jeg fikk samlet meg litt. Ironisk nok er det den timen vi har snakket mest om været, men sånn må det bli når vi begge er utenbys fra og bor i Bergen, og ser hvilken vanvittig effekt etterlengtet sol har på vestlendinger. 

Anonymkode: 061c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her. Det er det jeg tenkte og, etter jeg fikk samlet meg litt. Ironisk nok er det den timen vi har snakket mest om været, men sånn må det bli når vi begge er utenbys fra og bor i Bergen, og ser hvilken vanvittig effekt etterlengtet sol har på vestlendinger. 

Anonymkode: 061c6...e27

Har virkelig solen så mye å si? På ekte?

Anonymkode: c8503...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutes ago, AnonymBruker said:

Har virkelig solen så mye å si? På ekte?

Anonymkode: c8503...e1f

Ikke på meg, men det er en merkbar endring i den generelle stemningen i Bergen nå. 

Anonymkode: 061c6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...