Gå til innhold

Endo, kikkehull og sterilisering


Gjest -endo

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn til ny laparoskopi om tre måneder. Den forrige hadde jeg for fire år siden og de vil nå ha et nytt overblikk, da jeg bl.a har fått et barn siden sist.

Hormonbehandling kunne jeg ikke starte på ennå siden jeg fortsatt ammer, men jeg har fått minipiller og noe jeg skal ta under menstruasjon og ved smerter/plager ellers i syklusen.

Jeg har nå fått tre barn og synes igrunnen det er nok. Har hatt tunge svangerskap med hyperemesis som har ført til sykehusinnleggelser. Siste fødsel var i tillegg så fæl at jeg rett og slett ikke tør mere. Bør jeg ta opp spørsmålet om sterilisering før jeg skal til undersøkelsen eller kan jeg vente til innleggelsen?

Det er bare en ting som gjør meg usikker med tanke på sterilisering; hva om jeg skulle miste et eller flere av barna mine, da kan jeg jo ikke få flere. På den annen side er jeg snart 34 år og føler ikke jeg har vært annet enn mamma i de siste 11 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Har du ikke fått svar tidligere? At jeg ikke forstår hvorfor du skal ha ny laparoskopi. Det vil være fint om du forteller meg (gjerne med nytt innlegg i dette forum) om grunnen til at du skal ha laparoskopi utført. Har du smerter?

En annen sak er at man selvsagt kan vurdere bukhulen i forb. med en sterilisering.

Hvis du er det minste i tvil om sterilisering, skal du ikke gjøre det. Inngrepet er definitivt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...