Gå til innhold

Hva er det viktigste du har lært av behandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For min del tenker jeg at det må være viktigheten av positivt selvsnakk. 

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker

Har ikke lært noe som helst som jeg enten ikke kunne fra før eller kunne lært meg bedre og mer effektivt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å ta medisiner er uunngåelig.

Anonymkode: 5cda1...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Har ikke lært noe som helst som jeg enten ikke kunne fra før eller kunne lært meg bedre og mer effektivt andre steder.

Du er fryktelig negativ til behandlingsapparatet! Hvorfor går du i det hele tatt i behandling?

Anonymkode: 3423a...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (48 minutter siden):

Ikke stol på noen, alle vil utnytte deg. 

Dette må du utdype?

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette må du utdype?

Anonymkode: 64456...892

Jeg opplevde at jeg ikke kunne stole på behandler, som var mest opptatt av sine egne behov. Behandler bekreftet derfor min frykt om at jeg bare er til for å utnyttes. Har ikke tenkt til å utdype mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Jeg opplevde at jeg ikke kunne stole på behandler, som var mest opptatt av sine egne behov. Behandler bekreftet derfor min frykt om at jeg bare er til for å utnyttes. Har ikke tenkt til å utdype mer. 

Så vondt å høre. Jeg blir nysgjerrig på hvilke behov hen hadde, men respekterer at du ikke vil snakke om det. Går du fortsatt dit eller sluttet du etter kort tid?

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å ta medisiner er uunngåelig.

Anonymkode: 5cda1...054

Det begynner å synke inn hos meg også. Ts

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vondt å høre. Jeg blir nysgjerrig på hvilke behov hen hadde, men respekterer at du ikke vil snakke om det. Går du fortsatt dit eller sluttet du etter kort tid?

Anonymkode: 64456...892

Det var ikke noe spesielt farlig eller dramatisk. Men jeg opplevde likevel at mine behov kom i andre rekke. Det var i det offentlige og jeg hadde behov for hjelp, så jeg måtte bare ta den hjelpen jeg fikk. Men jeg går ikke til den behandleren lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (7 minutter siden):

Det var ikke noe spesielt farlig eller dramatisk. Men jeg opplevde likevel at mine behov kom i andre rekke. Det var i det offentlige og jeg hadde behov for hjelp, så jeg måtte bare ta den hjelpen jeg fikk. Men jeg går ikke til den behandleren lenger. 

Det må være veldig spesielt å oppleve! Jeg tror jeg først og fremst hadde blitt skuffet.... godt at du har ny (?)behandler nå.

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Det viktigste jeg lærte er at unngåelsesstrategi fungerer veldig dårlig. Ens evner forringes jo flere ganger man unngår.

For å mestre noe må man utsette seg for det. Mestring er som en muskel, og må trenes.

Med det siste så økte jeg sosial omgang, for å orke mer å ha mennesker rundt meg. Jobbet for å øke mentale styrken. Bygde nettverk så jeg kunne ha gode relasjoner og begynte å mosjonere for å ha mer energi. Paradoks, men det fungerer så bra.

Det siste som var bra, var å lære å hvile før man er utslitt. Det fungerer også gull for meg.

Mye annet spennende i tillegg, men vil ikke ødelegge filmen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Har ikke lært noe spesielt.

Går du ennå i terapi?

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Går du ennå i terapi?

Anonymkode: 64456...892

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 timer siden):

Har ikke lært noe spesielt.

Er det leit synes du?

Anonymkode: 64456...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det viktigste ikke er hva som skjer på timene, men mellom timene og hjemme. 

Anonymkode: 45542...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det leit synes du?

Anonymkode: 64456...892

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Har lært meg å åpne opp. Ellers kommer jeg ikke på noe veldig konkret, men vet jeg likevel har utviklet meg mye. Har bedre kontroll på følelsene feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Skrevet (endret)
Sokk skrev (17 timer siden):

Det var i det offentlige og jeg hadde behov for hjelp, så jeg måtte bare ta den hjelpen jeg fikk.

Det offentlige er pliktig til å gi deg den hjelpen du har behov for. Hvem har lært deg at du må "ta den hjelpen du får"?

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...