Gå til innhold

Dumt å ta Sobril før behandlingstimene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nervøs og stresset i timene. Er det noe poeng i å ta beroligende på forhånd eller er det "juks"?

Anonymkode: 276db...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er nervøs og stresset i timene. Er det noe poeng i å ta beroligende på forhånd eller er det "juks"?

Anonymkode: 276db...090

Det reduserer utbyttet av behandling og er ikke anbefalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 minutter siden):

Det reduserer utbyttet av behandling og er ikke anbefalt. 

Takk for råd!

Anonymkode: 276db...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (På 2.5.2024 den 20.56):

Det reduserer utbyttet av behandling og er ikke anbefalt. 

Hvorfor det? Jeg er ikke ts. Men tenker at dersom man er så ute at man hvertfall ikke får noe ut av det uten..?

 

Anonymkode: c3fde...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor det? Jeg er ikke ts. Men tenker at dersom man er så ute at man hvertfall ikke får noe ut av det uten..?

 

Anonymkode: c3fde...577

Noe av poenget er jo å lære å regulere ned angsten. Da må dere fokusere på det. 

Men jeg har tatt evnetest med skyhøy angst på grensen til dissosiasjon. Jeg fikk råd her på DOL om ikke å ta sobril, men i ettertid angrer jeg, da jeg ikke kan skjønne at testen kan være gyldig når den er tatt med så liten evne til å tenke klart. Det gjenspeiler i hvert fall ikke daglig fungering. Jeg synes det egentlig var rart at psykologen ikke hadde mer fokus på det. 

Anonymkode: 38c0c...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ganske dårlig hukommelse når jeg har tatt sobril, så for meg ville det ødelegge effekten av timen. 

Anonymkode: e8be8...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80

Alle spørsmål som starter med ‘Er det dumt’, er allerede besvart 🥸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 20.50):

Jeg er nervøs og stresset i timene. Er det noe poeng i å ta beroligende på forhånd eller er det "juks"?

Anonymkode: 276db...090

Det er fryktelig dumt. Det er kun innenfor hvis du skal til behandling som tannlege og dette er avtalt på forhånd. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Alle spørsmål som starter med ‘Er det dumt’, er allerede besvart 🥸 

Det er lov for andre å stille dem selv om du synes dette er unødvendig, ikke sant. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er lov for andre å stille dem selv om du synes dette er unødvendig, ikke sant. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Jeg sa ikke at det er unødvendig? Svarte hva svaret kan være. Det er lov å svare når andre stiller spørsmål, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Jeg sa ikke at det er unødvendig? Svarte hva svaret kan være. Det er lov å svare når andre stiller spørsmål, ikke sant?

Da falt jo poenget ditt i do, ikke sant. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da falt jo poenget ditt i do, ikke sant. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Hm? Skjønner ikke den logikken din, men du har sikkert resonert. Og ordbruken din er veldig trygda Trøgstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Hm? Skjønner ikke den logikken din, men du har sikkert resonert. Og ordbruken din er veldig trygda Trøgstad. 

Oj for en hersketeknikk… nei at du ikke forstår må du skylde på deg selv. Nicket ditt assosierer jeg med harry Hanne. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oj for en hersketeknikk… nei at du ikke forstår må du skylde på deg selv. Nicket ditt assosierer jeg med harry Hanne. 

Anonymkode: 9e802...b7f

Da er dine assosiasjoner på viddene. Gjett igjen. Og husk denne gangen at om man er idiot, så kan det hende at folk er idiot tilbake. ‘Hersketeknikk’ blir bruk av sosionomer, og de som går på sosialen fordi de må snakke med sosionomer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Forskning har vist at benzo reduserer mye av effekten av psykoterapi. Så la det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Forskning har vist at benzo reduserer mye av effekten av psykoterapi. Så la det være.

Takk for godt råd. Ts

Anonymkode: 276db...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (54 minutter siden):

Da er dine assosiasjoner på viddene. Gjett igjen. Og husk denne gangen at om man er idiot, så kan det hende at folk er idiot tilbake. ‘Hersketeknikk’ blir bruk av sosionomer, og de som går på sosialen fordi de må snakke med sosionomer.  

😂 jobber du som komiker??? Hvis ikke, kan du begynne med det som yrket😂😂😂😂

Anonymkode: 9e802...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 20.50):

Jeg er nervøs og stresset i timene. Er det noe poeng i å ta beroligende på forhånd eller er det "juks"?

Anonymkode: 276db...090

 

Kan du kanskje snakke med behandler om hvorfor du opplever deg så nervøs og stresset i timene At dere sammen kan se på hva som ligger bak/fører til følelsen. Mulig vedkommende også kan gi deg noen teknikker for å bli litt roligere?

 

Hva tenker du selv - opplever du at beroligende medisin har vært til hjelp for deg i terapitimene så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 timer siden):

Forskning har vist at benzo reduserer mye av effekten av psykoterapi. Så la det være.

Men hva er grunnen?

Anonymkode: c3fde...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noe av poenget er jo å lære å regulere ned angsten. Da må dere fokusere på det. 

Men jeg har tatt evnetest med skyhøy angst på grensen til dissosiasjon. Jeg fikk råd her på DOL om ikke å ta sobril, men i ettertid angrer jeg, da jeg ikke kan skjønne at testen kan være gyldig når den er tatt med så liten evne til å tenke klart. Det gjenspeiler i hvert fall ikke daglig fungering. Jeg synes det egentlig var rart at psykologen ikke hadde mer fokus på det. 

Anonymkode: 38c0c...a46

Skulle tro at dersom man tar sobril og dermed blir mer «klar» og tilstede at man faktisk da får med seg det man snakker om og husker det og klarer anvende det… 

Anonymkode: c3fde...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...