Gå til innhold

Her konfronteres Jan Helge Andersen i avhør - troverdig vitne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter

Han uttaler seg ikke slik en uskyldig person ville ha uttrykt seg synes jeg. 

Jeg har for øvrig selv vært i avhør og jeg svarte ikke så unnvikende som det han gjør. Ikke når jeg prøvde å skjule noe heller. Når han svarer unnvikende på alt så synes jeg det bare forsterker mistanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det merkeligste er at han ikke er rasende på Viggo Kristiansen. Hadde han risikert å å få skylda alene og Kristiansen var med på det, burde han vært hinsides rasende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Andersen later til å være opptatt av å ikke gi annen informasjon enn det han husker, og framstår som en person som vanligvis er knapp og ikke sier så mye. Han gjør ingen forsøk på manipulasjon ved å lede den som avhører i noen retning, tvert imot framstår han passiv, tilsynelatende uten noen intensjon for hva han vil politiet skal tro.

Bullshittere snakker ofte mye og når man etterpå forsøker å gjennomgå hva de faktisk har sagt blir man litt svimmel, fordi det går i ulike retninger. Får ingen sånn følelse av å høre på dette. Han framstår troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (42 minutter siden):

Bullshittere snakker ofte mye og når man etterpå forsøker å gjennomgå hva de faktisk har sagt blir man litt svimmel, fordi det går i ulike retninger. Får ingen sånn følelse av å høre på dette. Han framstår troverdig.

Du tror han altså når han sier at han satt med ryggen til mens VK voldtok og drepte, han var bare "såvidt bortpå" en av jentene (under tvang), selv om det er funnet hans DNA på begge jentene, mens ingen ting fra VK. 

Anonymkode: a203a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"hva tenker du om det", er jo et ganske utydelig/uvesentlig spørsmål. Altså er det ikke bevis er det ikke bevis hvorfor skal en mistenkt dele sine følelser om det ? Tror jeg ville svart som han, si det en har å si om den angivelige medskyldige sine handlinger, også er resten opp til politiet, trenger ikke å føle ditt og føle datt, ELLER dele hva en føler om det med politiet. Er ikke noe psykologtime antar jeg ?

Anonymkode: cacad...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-

Jeg syns han virker troverdig, og det er ikke noe babbel som kan avsløre noe heller. Han takler også stillheten godt, og ofte er det noe mange i avhør ikke gjør, eller andre for den del. De fleste syns slik stillhet er vanskelig eller i andre tilfeller, pinlig. Folk sier mye dumt eller avslørende kun for å bryte stillheten. Han gjør ikke det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (19 minutter siden):

Jeg syns han virker troverdig, og det er ikke noe babbel som kan avsløre noe heller. Han takler også stillheten godt, og ofte er det noe mange i avhør ikke gjør, eller andre for den del. De fleste syns slik stillhet er vanskelig eller i andre tilfeller, pinlig. Folk sier mye dumt eller avslørende kun for å bryte stillheten. Han gjør ikke det her.

Du tror altså han snakker sant og VK er skyldig?

Anonymkode: a203a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du tror altså han snakker sant og VK er skyldig?

Anonymkode: a203a...7dc

Det er det kun 2 personer som vet med 100% sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Det er det kun 2 personer som vet med 100% sikkerhet.

Hva tenker du om historien at JHA satt med ryggen til mens VK voldtok og drepte, når da ikke VK var nede ved sykkelbommen for å sende meldinger, og JHA fortsatt satt der uten å gjøre noe, og at han var bare "såvidt bortpå" en av jentene (under tvang), selv om det er funnet mange DNA-funn på begge jentene, men ingen fra VK?

Anonymkode: a203a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du tror altså han snakker sant og VK er skyldig?

Anonymkode: a203a...7dc

Hvor skrev jeg noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tenker du om historien at JHA satt med ryggen til mens VK voldtok og drepte, når da ikke VK var nede ved sykkelbommen for å sende meldinger, og JHA fortsatt satt der uten å gjøre noe, og at han var bare "såvidt bortpå" en av jentene (under tvang), selv om det er funnet mange DNA-funn på begge jentene, men ingen fra VK?

Anonymkode: a203a...7dc

Jeg tenker det er overveiende sannsynlig at VK er uskyldig, men sikker kan man ikke være. Ikke 100%.
Hvorfor skulle han andre si det og lite trolig han kunne takle 2 offer alene? Jeg tenker også det er rart at det ikke ble håndgemeng mellom de 2. i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det er overveiende sannsynlig at VK er uskyldig, men sikker kan man ikke være. Ikke 100%.
Hvorfor skulle han andre si det og lite trolig han kunne takle 2 offer alene? Jeg tenker også det er rart at det ikke ble håndgemeng mellom de 2. i retten.

Er nok ikke så vanskelig å få to små barn til å adlyde ordre hvis de blir truet med å bli drept. Da sitter de nok musestille. Så sånn sett kan én person greie dette alene. 

Anonymkode: 29147...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel

De har nå i ettertid funnet hans DNA overalt på begge jentene så det er ingen tvil om at han løy i avhørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...