Gå til innhold

Gitt feil medisin til eldre person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjemmesykepleie har gitt feil medisin, en pille mot høyt blodtrykk, til en eldre person. Den eldre tar ikke blodtrykksmedisiner men har til vanlig lavt blodtrykk.  @ISW eller andre, er blodtrykksmedisiner sterke medisiner? Det er snakk om en enkelt pille. Vet ikke hvilken type blodtrykksmedisiner det er. Dette skjedde for ca halv time siden. Den eldre føler seg i normalt fin form. 

Anonymkode: ae1ab...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjemmesykepleie har gitt feil medisin, en pille mot høyt blodtrykk, til en eldre person. Den eldre tar ikke blodtrykksmedisiner men har til vanlig lavt blodtrykk.  @ISW eller andre, er blodtrykksmedisiner sterke medisiner? Det er snakk om en enkelt pille. Vet ikke hvilken type blodtrykksmedisiner det er. Dette skjedde for ca halv time siden. Den eldre føler seg i normalt fin form. 

Anonymkode: ae1ab...9d7

Litt vanskelig å si uten å vite hvordan blodtrykket normalt er eller hvilken medisin og styrke, men jeg tror dette går fint. Vær imidlertid litt obs når vedkommende reiser seg kanskje, da man kan få blodtrykksfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Jeg håper det går bra med den eldre TS, og jeg håper ikke at dette er et hyppig gjentakende problem i administreringen av medisiner. Slik skal egentlig ikke skje, men det er mennesker som håndterer medisiner... Håper det er et godt innarbeidet system for avvikshåndtering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (32 minutter siden):

Litt vanskelig å si uten å vite hvordan blodtrykket normalt er eller hvilken medisin og styrke, men jeg tror dette går fint. Vær imidlertid litt obs når vedkommende reiser seg kanskje, da man kan få blodtrykksfall. 

Takk skal du ha for tilbakemeldingen! 

Anonymkode: ae1ab...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Jeg håper det går bra med den eldre TS, og jeg håper ikke at dette er et hyppig gjentakende problem i administreringen av medisiner. Slik skal egentlig ikke skje, men det er mennesker som håndterer medisiner... Håper det er et godt innarbeidet system for avvikshåndtering.

Det er ikke et gjentakende problem heldigvis, og gjør til vanlig en svært god jobb. 

Anonymkode: ae1ab...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Håper det går bra med vedkommende. Bare vær obs på om det kan være noe interaksjoner med andre medisiner hen måtte stå på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80

Jeg ble en gang gitt blodtrykksmedisin på sykehuset, og jeg har veldig lavt blodtrykk. Heldigvis ringte jeg etter sykepleier, da pillen var rosa og jeg lurte på hva jeg skulle ta den for.

Medikamentfeil skjer i blant. Menneskelig feil kan man dessverre aldri unngå. Håper det går bra med den eldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hjemmesykepleie har gitt feil medisin, en pille mot høyt blodtrykk, til en eldre person. Den eldre tar ikke blodtrykksmedisiner men har til vanlig lavt blodtrykk.  @ISW eller andre, er blodtrykksmedisiner sterke medisiner? Det er snakk om en enkelt pille. Vet ikke hvilken type blodtrykksmedisiner det er. Dette skjedde for ca halv time siden. Den eldre føler seg i normalt fin form. 

Anonymkode: ae1ab...9d7

Det ble vel skrevet et avvik? 

Anonymkode: 4c4a9...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...