Gå til innhold

Trappe ned på nobligan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt nobligan 100mg i ca. 1-2 år mot depresjon. Vet dette er opplabel, men hadde en amerikansk lege som skrev det ut.  Brukte 50mg for 10 år siden som jeg sluttet meg etter 3 år, trappet da ned til 25mg i 10 dager så 12.5mg i 10 dager før slutt og det gikk fint

Begynte som sagt igjen på de for 1-2 år siden etter masse prøving og feiling med ssri, og hjalp litt da, men nå har de ingen effekt og jeg vil slutte. Er 25mg reduksjon pr. 10’ende dag en bra løsning?

 

Anonymkode: ffcbb...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321

Det er ikke lov til å gi råd angående doser her inne. Kan du ikke kontakte legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har brukt nobligan 100mg i ca. 1-2 år mot depresjon. Vet dette er opplabel, men hadde en amerikansk lege som skrev det ut.  Brukte 50mg for 10 år siden som jeg sluttet meg etter 3 år, trappet da ned til 25mg i 10 dager så 12.5mg i 10 dager før slutt og det gikk fint

Begynte som sagt igjen på de for 1-2 år siden etter masse prøving og feiling med ssri, og hjalp litt da, men nå har de ingen effekt og jeg vil slutte. Er 25mg reduksjon pr. 10’ende dag en bra løsning?

 

Anonymkode: ffcbb...bf1

Ta kontakt med legen din og få råd til hvordan du på best mulig måte kan trappe ned. Legen vil forstå at dette, uansett indikasjon, har en antidepressiv virkning. Det er bl.a. derfor mange motiveres til å gå på den lengre og ev. høyne dosen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...