Gå til innhold

Spiseforstyrrelser og (c)-ptsd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!
Jeg har C-PTSD som diagnose, og har også hatt spiseforstyrrelser i 7-8 år nå.. Jeg prøver alt jeg kan å bli frisk fra spiseforstyrrelsene, men det føles som en umulig oppgave når jeg ikke har jobbet med traumene, som jeg antar er roten til spiseforstyrrelsene... Er det mulig å bli 100% frisk fra en spiseforstyrrelse, før man har jobbet seg gjennom traumene? Eller kan det være lurt å starte i traumeterapi først, og "akseptere" den forstyrrede atferden en stund til..? 

Anonymkode: ea01c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!
Jeg har C-PTSD som diagnose, og har også hatt spiseforstyrrelser i 7-8 år nå.. Jeg prøver alt jeg kan å bli frisk fra spiseforstyrrelsene, men det føles som en umulig oppgave når jeg ikke har jobbet med traumene, som jeg antar er roten til spiseforstyrrelsene... Er det mulig å bli 100% frisk fra en spiseforstyrrelse, før man har jobbet seg gjennom traumene? Eller kan det være lurt å starte i traumeterapi først, og "akseptere" den forstyrrede atferden en stund til..? 

Anonymkode: ea01c...6e5

Det er mulig. 

Hva som er mest hensiktsmessig, kan også avhenge av hvor alvorlig - i betydningen ødeleggende - spiseforstyrrelsen er. 

For øvrig er det ikke gitt at den spiseforstyrrede atferden forsvinner selv om man er godt behandlet for traumer. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også cptsd og spiseforstyrrelser. Går forsøksvis i traumebehandling, men har så store relasjonelle skader at jeg har vanskelig for å forholde meg til psykologen. Spiseforstyrrelsen har heller ikke blitt noe bedre i løpet av terapien.

Anonymkode: 60b70...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar!

Anonymkode: ea01c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...