Gå til innhold

Kombinasjon av Lamictal og Zyprexa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er muligens i blandet episode og lurer på om jeg skal ta zyprexa forebyggende. Går vanligvis på Lamictal. Noen som har tatt begge før?

Ser på interaksjoner at zyprexa muligens økes litt i dose, mens Lamictal senkes litt i dose ved inntak av begge. 

Går det greit for det? Er jo det psykiater har avtalt med meg så. Men har ikke tatt begge samtidig før, så derfor lurer jeg

Anonymkode: b5e6a...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal stole på psykiateren din og følge planen du har. Det er ekstremt viktig at du får «tatt» denne episoden nå - blandet episode skal du ikke gå med ubehandlet. Det er mye viktigere enn små farmakologiske detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er muligens i blandet episode og lurer på om jeg skal ta zyprexa forebyggende. Går vanligvis på Lamictal. Noen som har tatt begge før?

Ser på interaksjoner at zyprexa muligens økes litt i dose, mens Lamictal senkes litt i dose ved inntak av begge. 

Går det greit for det? Er jo det psykiater har avtalt med meg så. Men har ikke tatt begge samtidig før, så derfor lurer jeg

Anonymkode: b5e6a...1d7

Jeg har gått på denne kombinasjonen i åresvis. No problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 12.33):

Noen som har tatt begge før?

 

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 12.33):

Men har ikke tatt begge samtidig før, så derfor lurer jeg

Jeg bruker begge, så det går helt fint. Lytt til legen din og gjør som han/hun har avtalt med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...