Gå til innhold

Hvorfor skulle tom hagen drept?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han burde vel visst at det som kom til å skje var at han ble hovedmistenkt og at saken fikk stor medieomtale. 

Jeg skjønner bare ikke at ønsket om å kvitte seg med kona slik at hun ikke skulle arve halvparten av pengene 100 millioner eller hva det var kunne være et bedre alternativ for han. Nå kan han jo ikke gå noe sted uten å få lange stygge blikk, baksnakking og sikkert filming også hvis han bare så mye ses på en matbutikk. Alle i hele Norge vet hvem han er og hvordan han ser ut. Hvordan kunne en intelligent mann tenke at det livet han nå lever som fengslet i sitt eget hjem var verdt 100 millioner? 

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Er vel ikke slik at alle mennesker alltid tar rasjonelle valg. 

Men hvis han gjorde det var det jo ikke noe impulsivt. Så han har jo hatt tid til å tenke rasjonelt. De fleste drap er jo ikke planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Nå spekulerer jeg: Hagen-familien er ekstremt formuet. Kona ønsket skilsmisse, og som formuet mann hadde han en del prospekter i konas navn (av diverse finansielle årsak). Han ønsket ikke at den delen av formuen skulle forsvinne med henne.

Litt samme problemstilling som Orderud-saken. Samme miljø, med samme utfall?

Er fra de områdene selv, stilte alltid spørsmål ved kona som gikk i bruktklær mens mannen gikk med dyre klær bestandig.

Tror at om det er ting man setter spørsmål ved, så er det ting å legge merke til ☺️ Og gjentar igjen at jeg bare spekulerer. Det er opp til norsk rettsvesen å finne bevis og sørge for domfellelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han burde vel visst at det som kom til å skje var at han ble hovedmistenkt og at saken fikk stor medieomtale. 

Jeg skjønner bare ikke at ønsket om å kvitte seg med kona slik at hun ikke skulle arve halvparten av pengene 100 millioner eller hva det var kunne være et bedre alternativ for han. Nå kan han jo ikke gå noe sted uten å få lange stygge blikk, baksnakking og sikkert filming også hvis han bare så mye ses på en matbutikk. Alle i hele Norge vet hvem han er og hvordan han ser ut. Hvordan kunne en intelligent mann tenke at det livet han nå lever som fengslet i sitt eget hjem var verdt 100 millioner? 

Anonymkode: 5f601...423

Hvis Tom Hagen har drept kona, så er garantert penger langt viktigere for Tom Hagen enn stygge blikk og baksnakking på butikken. 

Anonymkode: 0f53c...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Nå spekulerer jeg: Hagen-familien er ekstremt formuet. Kona ønsket skilsmisse, og som formuet mann hadde han en del prospekter i konas navn (av diverse finansielle årsak). Han ønsket ikke at den delen av formuen skulle forsvinne med henne.

Litt samme problemstilling som Orderud-saken. Samme miljø, med samme utfall?

Er fra de områdene selv, stilte alltid spørsmål ved kona som gikk i bruktklær mens mannen gikk med dyre klær bestandig.

Tror at om det er ting man setter spørsmål ved, så er det ting å legge merke til ☺️ Og gjentar igjen at jeg bare spekulerer. Det er opp til norsk rettsvesen å finne bevis og sørge for domfellelse. 

Ja, men jeg skjønner bare ikke at pengene kan være verdt for et liv i fengsel i eget hjem og alltid få stygge blikk og sikkert bli ropt etter overalt. 

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men jeg skjønner bare ikke at pengene kan være verdt for et liv i fengsel i eget hjem og alltid få stygge blikk og sikkert bli ropt etter overalt. 

Anonymkode: 5f601...423

Ingen sitter i fengsel enda. De med penger er generelt flinke til å outsourse kriminalitet, slik at de sjeldent blir siktet.

Men jeg er enig i at det er totalt uforståelig. Min mentor sier alltid, galskap man ikke forstår er bra. For det betyr at man ikke er så utspekulert selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke han har drept kona si

Alle vet jo at mannen automatisk blir hovedmistenkt

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Et annet spørsmål: Du kan stille klokka etter han. Han sover i sitt hjem, spiser frokost til fast tid, drar på jobben til fast tid, ankommer jobben til fat tid osv

Hvorfor måtte de pågripe han på vei til jobben i full offentlighet ogmed uniformert og bevæpnet politi fra Delta/Beredskapstroppen? Var det kun grov trakassering fra politiets side? De kunne jo dratt to stk i sivil og tatt han da han kom ut døra hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Det er noen menn som ikke takler samlivsbrudd og dreper kona.

Jeg klarer bare ikke å se for meg at han skulle involvere mange andre i et drap. Jo mer komplisert og flere folk involvert desto større risiko tenker jeg. Det er ikke så enkelt for en mann uten kriminelt nettverk.

Det kan vel være at det rett og slett er et kriminelt nettverk bak? Se hvilke profesjonelle bander som finnes i Sverige for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
nachnoo skrev (19 minutter siden):

Et annet spørsmål: Du kan stille klokka etter han. Han sover i sitt hjem, spiser frokost til fast tid, drar på jobben til fast tid, ankommer jobben til fat tid osv

Hvorfor måtte de pågripe han på vei til jobben i full offentlighet ogmed uniformert og bevæpnet politi fra Delta/Beredskapstroppen? Var det kun grov trakassering fra politiets side? De kunne jo dratt to stk i sivil og tatt han da han kom ut døra hjemme.

Jeg gjetter på at det er cowboyen Haris Hrenovica som har bestemt det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg tror du tar feil i at han trodde at han ble hovedmistenkt. Selv om det ofte er det som skjer, så hadde han i tilfelle trodd at strategien hans ville fungere. Noen mennesker har mer selvsikkerhet. 

Og nå har det forlengst kommet frem at ekteskapet ikke var bare lett, og kanskje ikke kun pengene var det han ikke ville dele. Mulig han ikke unnet henne å ha det bra uten ham, og at han ikke taklet et brudd av flere grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (59 minutter siden):

Jeg tror du tar feil i at han trodde at han ble hovedmistenkt. Selv om det ofte er det som skjer, så hadde han i tilfelle trodd at strategien hans ville fungere. Noen mennesker har mer selvsikkerhet. 

Og nå har det forlengst kommet frem at ekteskapet ikke var bare lett, og kanskje ikke kun pengene var det han ikke ville dele. Mulig han ikke unnet henne å ha det bra uten ham, og at han ikke taklet et brudd av flere grunner. 

Men han må jo ha lite empati da? For det at dersom han hadde drept kona så ville jo moren til barna hans også blitt drept. Bryr han seg ikke om barna sine og deres følelser? Ville han barna sine så vondt at det var verdt å fjerne moren dems for 100millipner? Det skjønner jeg ikke

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Et annet spørsmål: Du kan stille klokka etter han. Han sover i sitt hjem, spiser frokost til fast tid, drar på jobben til fast tid, ankommer jobben til fat tid osv

Hvorfor måtte de pågripe han på vei til jobben i full offentlighet ogmed uniformert og bevæpnet politi fra Delta/Beredskapstroppen? Var det kun grov trakassering fra politiets side? De kunne jo dratt to stk i sivil og tatt han da han kom ut døra hjemme.

Ja hvorfor pågripe noen kjørende i en bil i det hele tatt når de kunne valgt å tatt han gående? Hva om han var skikkelig crazy med bilen. De tenkte vel at han var så ung og sprek at han ville løpt ifra dem om de tok han gående

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (2 timer siden):

Det er noen menn som ikke takler samlivsbrudd og dreper kona.

Jeg klarer bare ikke å se for meg at han skulle involvere mange andre i et drap. Jo mer komplisert og flere folk involvert desto større risiko tenker jeg. Det er ikke så enkelt for en mann uten kriminelt nettverk.

Det kan vel være at det rett og slett er et kriminelt nettverk bak? Se hvilke profesjonelle bander som finnes i Sverige for eksempel.

I følge rykter er det nå slik Den siste som politiet ønsker å avhøre er en eks-psykiater som ble dømt i Limesaken . S*h*a*ro*k E*z*a*z*i. Telefonen hans tikket inn på en basestasjon i nærheten av Sloraveien.  Han har visst forbindelser til en annen siktet P*r*a*v*e*e*n S*h*o*n*e S*r*i*k*a*n*t*h*a*n. Økokrim fant det misbrukte passet på hans pc i forbindelse med en annen sak. I tillegg fant de ut at han har lastet ned skriverier om Lørenskogsaken. Begge har også forbindelser til  Ikeaskytteren MWL som tidligere var daglig leder i Lørenskog ishockey. I tillegg er kryptomannen  siktet, men han er ikke tidligere straffet, så han velger jeg ikke å skrive navnet til. 

Dette er rykter fra flashback og innlegget blir sikkert slettet, men hvis du er interessert i saken, så følg med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 timer siden):

De kunne jo dratt to stk i sivil og tatt han da han kom ut døra hjemme.

Hvordan skal 2 sivile politifolk, være nærme nok til huset, til at de rekker å stanse han før han går inn i bilen ELLER tilbake i huset når han ser dem, UTEN at de er så nærme, at hans er at det står 2 sivile politibetjenter utenfor huset hans.... (da da kan slette bevis) ?

Uansett, litt offtopic-ish men viktig å få sagt:  til de som mener at kultur ikke betyr noe, bare noen få "kompliserte" drap som dette, spiser opp hele politibudsjettet i mange områder i landet. Og da får du spiral effekten, noen få "profesjonelle"/kompliserte drap, setter hele politiet ut av spill, som så gir fritt spillerom for andre kriminelle bander til å bygge opp sine organisasjoner. Et land uten politi i praksis blir det, og det høres sikkert flott ut for noen, og i USA prøvde de det en stund i chaz/chop bla.a, men faktum er, ikke politi + vår nye kultur = garantert kollaps/svenske tilstander veeeldig fort.

Folket bør se hva de har gjort med arbeidsvilkårene til politiet, mer enn de ser etter potensielle små-feil hos politiet. Det er folket som er problemet med "politiets arbeid" i Norge, ikke "politiet", Ikke "rasisme", ikke "politivold", ikke "bilstopp", det er folket som har endret seg dramatisk, og gjør politiets jobb umulig, og alle enten later som, eller faktisk innser ikke, hva som skjer rett under nesa deres, slik som i Sverige. Ingen i Sverige trodde hadde svenske tilstander, bare forbedre politiet lizzom så blir alt bra, men politiet kan ikke trylle, politiet kan heller ikke være 100% feilfrie

Kan vi ikke heller begynne å klage litt på folket, hva har skjedd med folket (særlig de organiserte kriminelle delene av folket), hva slags bakgrunn har de som kan ha ledet til dette, hvilken kultur har de, og hvor kom den kulturen fra? Men det er helt tyst. ikke et pip. Det er så utrolig mye mer komfortabelt med å fokusere på "koselige" ting som kritikk av "sterke grupper" som politiet. Godtfolket og kriminelle, i krig mot politiet, en trenger ikke være rakettforsker for å se hva som blir resultatet av slikt.

Skjerpings Norge !

Anonymkode: 62724...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men han må jo ha lite empati da? For det at dersom han hadde drept kona så ville jo moren til barna hans også blitt drept. Bryr han seg ikke om barna sine og deres følelser? Ville han barna sine så vondt at det var verdt å fjerne moren dems for 100millipner? Det skjønner jeg ikke

Anonymkode: 5f601...423

At ektemenn dreper sin kone skjer rett som det er.

Anonymkode: 9ff0e...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men han må jo ha lite empati da? For det at dersom han hadde drept kona så ville jo moren til barna hans også blitt drept. Bryr han seg ikke om barna sine og deres følelser? Ville han barna sine så vondt at det var verdt å fjerne moren dems for 100millipner? Det skjønner jeg ikke

Anonymkode: 5f601...423

Det er mange som har lite empati. Det burde ikke forundre deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

I følge rykter er det nå slik Den siste som politiet ønsker å avhøre er en eks-psykiater som ble dømt i Limesaken . S*h*a*ro*k E*z*a*z*i. Telefonen hans tikket inn på en basestasjon i nærheten av Sloraveien.  Han har visst forbindelser til en annen siktet P*r*a*v*e*e*n S*h*o*n*e S*r*i*k*a*n*t*h*a*n. Økokrim fant det misbrukte passet på hans pc i forbindelse med en annen sak. I tillegg fant de ut at han har lastet ned skriverier om Lørenskogsaken. Begge har også forbindelser til  Ikeaskytteren MWL som tidligere var daglig leder i Lørenskog ishockey. I tillegg er kryptomannen  siktet, men han er ikke tidligere straffet, så han velger jeg ikke å skrive navnet til. 

Dette er rykter fra flashback og innlegget blir sikkert slettet, men hvis du er interessert i saken, så følg med der :)

Jeg har lurt på hva som skjedde sporet med passet som ble brukt i kryptokontoen, men når det til og med kan kobles til en helt riktig type kriminell som er plassert på åstedet, så blir det veldig suspekt.

Kanske litt for tynt i seg selv til å dømme noen, men politiet har hatt noe å nøstet i der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

I følge rykter er det nå slik Den siste som politiet ønsker å avhøre er en eks-psykiater som ble dømt i Limesaken . S*h*a*ro*k E*z*a*z*i. Telefonen hans tikket inn på en basestasjon i nærheten av Sloraveien.  Han har visst forbindelser til en annen siktet P*r*a*v*e*e*n S*h*o*n*e S*r*i*k*a*n*t*h*a*n. Økokrim fant det misbrukte passet på hans pc i forbindelse med en annen sak. I tillegg fant de ut at han har lastet ned skriverier om Lørenskogsaken. Begge har også forbindelser til  Ikeaskytteren MWL som tidligere var daglig leder i Lørenskog ishockey. I tillegg er kryptomannen  siktet, men han er ikke tidligere straffet, så han velger jeg ikke å skrive navnet til. 

Dette er rykter fra flashback og innlegget blir sikkert slettet, men hvis du er interessert i saken, så følg med der :)

Tidligere psykiater og greier.. Ble han suspendert eller hva? Kanskje noen kan betale for å se hva han har gjort galt i stillingen sin? Vet jo man kan det et sted hvis man betaler

Anonymkode: 5f601...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...