Gå til innhold

Snakker du om sex i terapien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller er det et ikke-tema?

Anonymkode: 1af7d...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sexlivet ditt er relevant for dine problemer og utfordringer, så er det vel bare å fortelle. Det kan nok oppleves som litt flaut, men de fleste terapeuter har hørt det meste før, så er vel bare til å fyre løs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Mener du sexlivet ditt er relevant for dine problemer og utfordringer, så er det vel bare å fortelle. Det kan nok oppleves som litt flaut, men de fleste terapeuter har hørt det meste før, så er vel bare til å fyre løs. 

Behandler lurte på om jeg ville ha sex med partneren min. Jeg er ikke komfortabel med å diskutere emnet med behandler, men jeg svarte bare kort på det.

Anonymkode: 1af7d...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vurdert å snakke om det. Eller det blir vel kanskje mer rett å si mangelen på ett sexliv. Jeg har ikke turt å ha sex med noen ennå til tross for at jeg snart er 30 år. Har heller aldri gjort noe seksuelt med andre, ikke en gang kysset eller holdt hender. Jeg er så redd for å gjøre meg selv sårbar at det stopper meg. Men jeg burde kanskje lage meg en egen tråd om dette...

Anonymkode: 9460c...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Har ikke mye til sexliv, men har sagt at jeg pga traumer fra tidligere forhold ikke orker tanken på sex og at det er vondt for da må jeg være alene. Mer enn det har jeg ikke sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakket ikke om temaet, for det var ikke det jeg kom dit for å snakke om. For meg er det helt privat. 

Anonymkode: 90cd7...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forteller ikke om noe jeg ikke har opplevd. 

Anonymkode: 61e11...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt opp at jeg syns det er vanskelig med hypomani når jeg blir hyperseksuell; Det blir så ekstremt og nærmest styrer meg. Vanskelig å holde igjen. Men jeg har ikke gått dypt inn i det. Det kommer jeg aldri til å gjøre!

Anonymkode: 5e46e...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kommer jeg i skade for å dele ting uten filter. Det inkluderer temaer knyttet til sex. Så da har jeg delt en del om det på godt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 time siden):

Av og til kommer jeg i skade for å dele ting uten filter. Det inkluderer temaer knyttet til sex. Så da har jeg delt en del om det på godt og vondt. 

Du ville egentlig ikke dele?

Anonymkode: 1af7d...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ville egentlig ikke dele?

Anonymkode: 1af7d...e2f

Hvem vet hva jeg egentlig vil. Har ikke helt kontroll, så det blir som det blir. Det er egentlig nødvendig å snakke litt om sex, det er relatert til problemene mine. Men av og til blir jeg litt forferdet over ting jeg har delt (noe har havnet svart på hvitt i journalen, så det kan jeg liksom ikke vri meg unna noensinne igjen). Det er jo et litt skambelagt tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (2 minutter siden):

Hvem vet hva jeg egentlig vil. Har ikke helt kontroll, så det blir som det blir. Det er egentlig nødvendig å snakke litt om sex, det er relatert til problemene mine. Men av og til blir jeg litt forferdet over ting jeg har delt (noe har havnet svart på hvitt i journalen, så det kan jeg liksom ikke vri meg unna noensinne igjen). Det er jo et litt skambelagt tema. 

Jeg skjønner. Jeg er også litt forvirret over hva jeg vil/ikke vil 😅

Anonymkode: 1af7d...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo kan ta opp enkelte ting om jeg har behov for det. Men er så trygg på min seksualitet at jeg slipper det. Voksen og moden og har god erfaring. Vet hva jeg liker og vil ha,

Anonymkode: e3c62...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei min seksuelle greie har jeg pratet med den jeg har vært sammen med og løst det. Enten det har vært meg eller han.

Anonymkode: e3c62...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner. Jeg er også litt forvirret over hva jeg vil/ikke vil 😅

Anonymkode: 1af7d...e2f

Så den andre tråden din. Synes du skal ta det opp. Intimitet er ikke bare sex, det er relasjoner. Det er en viktig del av hvordan man har det med seg selv og andre. Synes absolutt det er et tema å ta opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (7 minutter siden):

Hvem vet hva jeg egentlig vil. Har ikke helt kontroll, så det blir som det blir. Det er egentlig nødvendig å snakke litt om sex, det er relatert til problemene mine. Men av og til blir jeg litt forferdet over ting jeg har delt (noe har havnet svart på hvitt i journalen, så det kan jeg liksom ikke vri meg unna noensinne igjen). Det er jo et litt skambelagt tema. 

Du kan be om retting i journalen hvis du leser noe som du ikke kjenner deg igjen i / ikke vil ha der. Det er en rettighet du har. 

Anonymkode: 25436...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan be om retting i journalen hvis du leser noe som du ikke kjenner deg igjen i / ikke vil ha der. Det er en rettighet du har. 

Anonymkode: 25436...ac1

Det er dessverre 100% sant det som står der. Og det blir nok en nyttig påminnelse i fremtiden, mistenker jeg. Noen ganger har skammen et formål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...