Gå til innhold

“I don’t really wanna die, I just want the pain to be over.” - Flere som kan relatere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hørte nettopp en sang som åpner med: “I don’t really wanna die, I just want the pain to be over.” og jeg relaterer til det såååå... det er vondt... Flere som kan relatere?

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hørte nettopp en sang som åpner med: “I don’t really wanna die, I just want the pain to be over.” og jeg relaterer til det såååå... det er vondt... Flere som kan relatere?

Anonymkode: 1088b...cf5

Ja saken er jo den at en vil egentlig ikke dø, men så er smerten så stor og en ser ingen annen utvei enn å ville dø. Opplevd det mange ganger. 

Anonymkode: d89bc...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja saken er jo den at en vil egentlig ikke dø, men så er smerten så stor og en ser ingen annen utvei enn å ville dø. Opplevd det mange ganger. 

Anonymkode: d89bc...8f1

Ja, det er sant. Leit å høre at du også sliter.

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja den har jeg kjent på mange ganger.

Leit å høre at du også har slitt/sliter. Det gjelder å bare holde ut... 

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er sant. Leit å høre at du også sliter.

Leit å høre at du også har slitt/sliter. Det gjelder å bare holde ut... 

Anonymkode: 1088b...cf5

Har det ikke sånn akkurat nå, men har hatt det veldig sånn før. Og kan fortsatt få det i veldig dårlige perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Har det ikke sånn akkurat nå, men har hatt det veldig sånn før. Og kan fortsatt få det i veldig dårlige perioder. 

Godt å høre at du ikke har det sånn nå. Jeg hadde det også sånn ofte før, men har lengere gode og stabile perioder nå enn før heldigvis. Det er så lett å "glemme" at det er mulig å bli bedre når man er inne i en dårlig periode for selv om man vet veldig godt at man har kommet seg igjennom lignende før så er det veldig lett å miste alt håp likevel. Sånn er det i alle fall for meg.

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er grusom å være i den situasjonen å bare ville dø, fordi en ser bare det mørke og ingen lys lenger. Da gjelder kun døden og hjelper ikke hva andre sier heller til meg. 

Anonymkode: d89bc...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er grusom å være i den situasjonen å bare ville dø, fordi en ser bare det mørke og ingen lys lenger. Da gjelder kun døden og hjelper ikke hva andre sier heller til meg. 

Anonymkode: d89bc...8f1

Ja, det er helt grusomt. Unner ikke min verste fiende den følelsen en gang.

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen har det sånn du beskriver, men det er også vi som har det så vondt at vi faktisk vil dø. 

Anonymkode: 32f9d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen har det sånn du beskriver, men det er også vi som har det så vondt at vi faktisk vil dø. 

Anonymkode: 32f9d...851

Tja. Jeg har forsøkt ta livet mitt flere ganger og da ville jeg reelt dø? Mener du at det ikke stemmer da eller?

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tja. Jeg har forsøkt ta livet mitt flere ganger og da ville jeg reelt dø? Mener du at det ikke stemmer da eller?

Anonymkode: 1088b...cf5

Hvis det var et ekte selvmordsforsøk der du virkelig prøvde å dø så. 

Men mange med, som regel eupf, har mer impulsive forsøk der intensjonen ikke er å dø, men for å få vekk en smerte eventuelt for å få hjelp. 

Anonymkode: 32f9d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis det var et ekte selvmordsforsøk der du virkelig prøvde å dø så. 

Men mange med, som regel eupf, har mer impulsive forsøk der intensjonen ikke er å dø, men for å få vekk en smerte eventuelt for å få hjelp. 

Anonymkode: 32f9d...851

Ok. Jeg har ikke eupf.

Anonymkode: 1088b...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Godt å høre at du ikke har det sånn nå. Jeg hadde det også sånn ofte før, men har lengere gode og stabile perioder nå enn før heldigvis. Det er så lett å "glemme" at det er mulig å bli bedre når man er inne i en dårlig periode for selv om man vet veldig godt at man har kommet seg igjennom lignende før så er det veldig lett å miste alt håp likevel. Sånn er det i alle fall for meg.

Anonymkode: 1088b...cf5

Ja det er vanskelig å ha det slik. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen har det sånn du beskriver, men det er også vi som har det så vondt at vi faktisk vil dø. 

Anonymkode: 32f9d...851

Går an å ha opplevd begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaaa 😕 Vil så gjerne bli kvitt smerten, men vil jo ikke dø... Men vil ikke leve heller liksom! Ikke med disse "smertene" iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LindaMariie skrev (2 minutter siden):

jaaa 😕 Vil så gjerne bli kvitt smerten, men vil jo ikke dø... Men vil ikke leve heller liksom! Ikke med disse "smertene" iallefall.

Får du hjelp?

Anonymkode: c086f...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får du hjelp?

Anonymkode: c086f...cc3

jada.. Har fått "hjelp" i mange mange år. Skal snart legges inn også. Men jeg er behandlings resistent. Ingen medisiner hjelper, og terapi hjelper hvertfall ikke. Får håpe jeg kommer noen vei på innleggelsesstedet jeg skal til nå 🤞🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (3 minutter siden):

Så hvorfor sier noen at selvmord er egoistisk? De vil jo bare ha slutt på smerten?

Det må nok være fordi smerten og lidelsen en utsetter sine etterkommere/familie for er så stor.

Anonymkode: c086f...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må nok være fordi smerten og lidelsen en utsetter sine etterkommere/familie for er så stor.

Anonymkode: c086f...cc3

Så man skal lide for at andre skal være tilfreds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ikke snakke for alle, men jeg vil ikke dø, vil bare at smerten skal være over. 

Anonymkode: d89bc...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...