Gå til innhold

Er det innafor/greit å ta opp problemet mitt relatert til sex og intimitet (beskrevet mer nøye under her) med min psykiatriske sykepleier i kommunen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to spørsmål relatert til det å snakke om sex med behandler:
1) Er det innafor/greit å ta opp problemet mitt relatert til sex (beskrevet mer nøye under her) med min psykiatriske sykepleier som jeg går til i kommunen?
2) Hva er lure tips i forhold til det å snakke om sex med behandler for første gang (hvis det er ok å ta opp sex problem da?).

Jeg har vurdert å snakke om dette problemet som har relatert til sex og intimitet med min psykiatriske sykepleier. Men jeg har lurt på om det er innafor og ok å ta opp tema relatert til sex med helsepersonell som psykiatrisk sykepleier eller blir det ett feil sted å ta opp slikt? Burde jeg heller gå til f.eks fastlege eller gynekolog eller sexolog? Fastlegen er forøvrig mann og jeg kvinne så føler det fort kan bli kleint. Eller det blir vel kanskje mer rett å si mangelen på ett sexliv. Jeg har ikke turt å ha sex med noen ennå til tross for at jeg snart er 30 år.

Jeg har heller aldri gjort noe seksuelt med andre, ikke en gang kysset eller holdt hender. Jeg er så redd for å gjøre meg selv sårbar at det stopper meg helt. Jeg er veldig forsiktig av meg og innadvendt generelt sett når det kommer til alt. Så i forhold til intimitet, seksualtitet og sex så har jeg visst bare fått en sperre som stopper meg helt. Men jeg ønsker gjerne nå å utfordre meg selv og faktisk oppleve det å bli forelsket og seksuell med en annen person. Men jeg sliter litt med å vite hvor jeg skal begynne?

Anonymkode: 75a5f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har to spørsmål relatert til det å snakke om sex med behandler:
1) Er det innafor/greit å ta opp problemet mitt relatert til sex (beskrevet mer nøye under her) med min psykiatriske sykepleier som jeg går til i kommunen?
2) Hva er lure tips i forhold til det å snakke om sex med behandler for første gang (hvis det er ok å ta opp sex problem da?).

Jeg har vurdert å snakke om dette problemet som har relatert til sex og intimitet med min psykiatriske sykepleier. Men jeg har lurt på om det er innafor og ok å ta opp tema relatert til sex med helsepersonell som psykiatrisk sykepleier eller blir det ett feil sted å ta opp slikt? Burde jeg heller gå til f.eks fastlege eller gynekolog eller sexolog? Fastlegen er forøvrig mann og jeg kvinne så føler det fort kan bli kleint. Eller det blir vel kanskje mer rett å si mangelen på ett sexliv. Jeg har ikke turt å ha sex med noen ennå til tross for at jeg snart er 30 år.

Jeg har heller aldri gjort noe seksuelt med andre, ikke en gang kysset eller holdt hender. Jeg er så redd for å gjøre meg selv sårbar at det stopper meg helt. Jeg er veldig forsiktig av meg og innadvendt generelt sett når det kommer til alt. Så i forhold til intimitet, seksualtitet og sex så har jeg visst bare fått en sperre som stopper meg helt. Men jeg ønsker gjerne nå å utfordre meg selv og faktisk oppleve det å bli forelsket og seksuell med en annen person. Men jeg sliter litt med å vite hvor jeg skal begynne?

Anonymkode: 75a5f...229

Du kan ta det opp med sykepleieren din, det gjør jeg med min så.

Anonymkode: aa10b...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ta det opp med sykepleieren din, det gjør jeg med min så.

Anonymkode: aa10b...3d2

Oki. Tror du hun kan hjelpe meg med det? Har du lignende problemer som meg eller mener du bare det å snakke om sex og intimitet ift andre problemer/generelt sett?

Anonymkode: 75a5f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har to spørsmål relatert til det å snakke om sex med behandler:
1) Er det innafor/greit å ta opp problemet mitt relatert til sex (beskrevet mer nøye under her) med min psykiatriske sykepleier som jeg går til i kommunen?
2) Hva er lure tips i forhold til det å snakke om sex med behandler for første gang (hvis det er ok å ta opp sex problem da?).

Jeg har vurdert å snakke om dette problemet som har relatert til sex og intimitet med min psykiatriske sykepleier. Men jeg har lurt på om det er innafor og ok å ta opp tema relatert til sex med helsepersonell som psykiatrisk sykepleier eller blir det ett feil sted å ta opp slikt? Burde jeg heller gå til f.eks fastlege eller gynekolog eller sexolog? Fastlegen er forøvrig mann og jeg kvinne så føler det fort kan bli kleint. Eller det blir vel kanskje mer rett å si mangelen på ett sexliv. Jeg har ikke turt å ha sex med noen ennå til tross for at jeg snart er 30 år.

Jeg har heller aldri gjort noe seksuelt med andre, ikke en gang kysset eller holdt hender. Jeg er så redd for å gjøre meg selv sårbar at det stopper meg helt. Jeg er veldig forsiktig av meg og innadvendt generelt sett når det kommer til alt. Så i forhold til intimitet, seksualtitet og sex så har jeg visst bare fått en sperre som stopper meg helt. Men jeg ønsker gjerne nå å utfordre meg selv og faktisk oppleve det å bli forelsket og seksuell med en annen person. Men jeg sliter litt med å vite hvor jeg skal begynne?

Anonymkode: 75a5f...229

Seksuell helse hører absolutt med under psykisk helse, du kan fint ta det opp. 

Du kan begynne med å si akkurat det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Seksuell helse hører absolutt med under psykisk helse, du kan fint ta det opp. 

Du kan begynne med å si akkurat det du skriver her.

Når du sier at jeg kan begynne med å si det jeg skriver her: Tenker du da at jeg skal åpne samtalen med å spørre henne eller si til henne at jeg er usikker på om det er innafor å ta det opp med henne? Eller mener du mer at jeg skal fortelle henne hva problemet mitt er relatert til sex og intimitet slik som jeg har skrevet om det her?

Anonymkode: 75a5f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når du sier at jeg kan begynne med å si det jeg skriver her: Tenker du da at jeg skal åpne samtalen med å spørre henne eller si til henne at jeg er usikker på om det er innafor å ta det opp med henne? Eller mener du mer at jeg skal fortelle henne hva problemet mitt er relatert til sex og intimitet slik som jeg har skrevet om det her?

Anonymkode: 75a5f...229

Du kan si noe sånn som at: Du - er det ok å spørre deg om noe som har med seksualitet å gjøre? Og så fyller du inn med det du skriver over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Du kan si noe sånn som at: Du - er det ok å spørre deg om noe som har med seksualitet å gjøre? Og så fyller du inn med det du skriver over.

Ja, det var en god ide. Jeg tror jeg skal forsøke det. Men tror du hun vil forsøke hjelpe meg eller tror du hun kommer til å si at jeg må gå til noen andre da?

Anonymkode: 75a5f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det var en god ide. Jeg tror jeg skal forsøke det. Men tror du hun vil forsøke hjelpe meg eller tror du hun kommer til å si at jeg må gå til noen andre da?

Anonymkode: 75a5f...229

Det finner du ut av når du snakker med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Det finner du ut av når du snakker med henne.

Ja, sant det. Jeg får vel bare forsøke å ta mot til meg å spørre neste time...

Anonymkode: 75a5f...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...