Gå til innhold

Har du bedt om retting/endring i journalen før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk du det du spurte om å få endret endret? 

Hva slags feil ble gjort som du ville ha endret? 

Anonymkode: 40e5e...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo

Faktafeil endres umiddelbart. Uenighet om konklusjon på vurderinger trenger ikke bli endret. Men du kan få inn en anførsel om ditt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (39 minutter siden):

Faktafeil endres umiddelbart. Uenighet om konklusjon på vurderinger trenger ikke bli endret. Men du kan få inn en anførsel om ditt syn.

Har du sendt inn klage selv? 

Anonymkode: 40e5e...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du sendt inn klage selv? 

Anonymkode: 40e5e...e99

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
nachnoo skrev (8 timer siden):

Faktafeil endres umiddelbart. Uenighet om konklusjon på vurderinger trenger ikke bli endret. Men du kan få inn en anførsel om ditt syn.

Ja, mine erfaringer stemmer slik @nachnoo beskriver ;) jeg har gjort det to ganger. De har videreført nedtegnelse av en feil diagnose som nå er opphevet. Ene gangen sendte jeg brev og la med uttalelse fra terapeut.

 

Nå sist gang tok jeg uttalelsen med i siste konsultasjon og leverte den ved slutten av timen. Det var ingen stor sak og ingen diskusjon - begge deler ble sterkt beklaget og anført på nytt i journalen som et tillegg. Det ble ikke anført som "mitt syn", men som at "pasienten er diagnostisert". Det var en uttalelse fra fagpersonell de ikke hadde fanget opp fordi de ikke hadde lest riktige papirer. Jeg er skeptisk til praksisen, for neste gang noen leser den opprinnelige journalen, står det fremdeles feil diagnose. Hva er i denne sammenheng faktafeil og ikke? Det er slik feil kan videreføres... voff...

 

En gang min mor ble hevdet å være død i en somatisk epikrise, sørget jeg for at feilen ikke ble videreført ved neste kontakt ved avdelingen. Hun lever enda sist jeg sjekket for 9-10 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...