Gå til innhold

Operert i hånden

Anbefalte innlegg

Gjest Nicodemus

Jeg ble operert i hånden på plastikkirurigsk poliklinikk ved Haukeland sykehus for 12 dager siden.

Det var en operasjon for å spalte et leddbånd i håndleddet. Da jeg er diabetiker begynte jeg på antibiotika 2 timer før operasjonen. Såret har grodd helt fint, uten noe tegn til betennelse, og jeg har ikke hatt noe smerter utover de to første dagene da det naturligvis verket litt.

Jeg føler at hånden er så god som ny, men stingene hemmer meg endel. Min søster som er ferdig utdannet sykepleier nå til våren, mener at jeg kan ta stingene nå, men jeg fikk beskjed om å vente til den 18/4 (15 dager etter op.) av legen som opererte. Hva mener du, er det forsvarlig å ta dem noen dager tidligere? Såret ser helt fint ut, og jeg har tatt av bandasjen, så stingene er liksom bare i veien.

Og så lurer jeg på om jeg kan gå i svømmehall når jeg har tatt ut stingene, eller om jeg bør vente med det. Jeg bruker latexhanske på hånden når jeg dusjer nå, for jeg fikk beskjed om å ikke få fuktighet på før stingene var tatt.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48223-operert-i-h%C3%A5nden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...