Gå til innhold

Å velge å leve alene på grunn av alvorlig psykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som på grunn av sin psykiskie lidelser velger å leve alene? Jeg har slitt i mange, mange år og har også fått en alvorlig kronisk psykisk lidelse. Føler ikke at jeg blir forstått med mine plager og at jeg må ta hensyn når jeg får symptomer på diagnosen. Dette, pluss det at diagnosen periodevis tar mye plass, gjør at jeg blir usikker på om det å bo med noen er det riktige valget for meg.

Når jeg har symptomer så prøver jeg å gjøre det rette, men dagene kan oppleves tunge og jeg må gjøre det i eget tempo på en måte jeg er komfortabel med. Dette gjør at jeg muligens tenker det vil være best å bo alene slik at jeg bare har meg selv å ta hensyn til, sammen med diagnosene mine.

Derfor lurer jeg på om det er noen her inne, som på grunn av sine psykiske plager, har valgt å bo alene nettopp fordi sykdom tar for mye plass? Er ikke lett å stå i dette alltid.....

Anonymkode: d59d4...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor alene av de grunner du nevner. Det går godt an å ha en "venn" uten å bo sammen. Man kan til og med gifte seg og sees innimellom og ha to forskjellige adresser. Det er ikke så vanlig, men er det lov så skal vi da kunne gjøre som vi selv føler for. Jeg har bodd alene i mange år og har tatt avgjørelsen om å aldri bo sammen med noen igjen. Det blir for krevende å leve et liv hvor man må late som at man er noe man ikke er. 

Anonymkode: e8701...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...