Gå til innhold

Hva er egentlig en fornuftig respons fra en pasient når en behandler viser en bilde av barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er egentlig en fornuftig respons fra en pasient når en behandler viser en bilde av barna sine?

Da behandler viste meg ett bilde av barna sine så ble jeg så overrasket over det at jeg bare sa noe sånt som: "Fint bilde". Men hva er egentlig en fornuftig respons? Jeg føler jo at man må jo si ett eller annet liksom?

Anonymkode: c5826...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noe synes jeg det var uprofesjonelt. Behandlers privatliv skal vel ikke blandes inn i en pasient sin time, tenker jeg. Men om det hadde skjedd i en time med meg hadde jeg vel sagt noe lignende som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 minutt siden):

Om noe synes jeg det var uprofesjonelt. Behandlers privatliv skal vel ikke blandes inn i en pasient sin time, tenker jeg. Men om det hadde skjedd i en time med meg hadde jeg vel sagt noe lignende som deg.

Enig. Du kan si hva som helst som respons, behandler var uansett den merkeligste i denne interaksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manakins

Ja, en linje som ikke burde krysses der. Privat er privat, men hvis barna gjør noe på bildet f.eks. svømmer, idrett, hoppe strikk, piano, mistet en tann, sykler el.l. så kan en si noe hyggelig om det. Er det bare et bilde av ansiktet eller de har stilt seg opp for å bli tatt bilde av, gi kompliment på fint smil og nydelig hår, eller noe annet som har med utseendet å gjøre. Kanskje spørre om hva deres høyeste ønske om hva de skal bli når de blir store? Trenger egentlig ikke å si mye mer enn "søt unge".  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde sikkert sagt: å, så nydelig unge eller noe lignende.

Anonymkode: 23e99...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I hvilken kontekst viste han bilde av barna sine? Syns det var uprofesjonelt 

Anonymkode: d6342...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde psykolog som hadde bilde av datteren sin på kontoret, og hun sa det til meg og. Jeg syns det var koselig og fint.

Anonymkode: a8977...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Manakins skrev (1 time siden):

Ja, en linje som ikke burde krysses der. Privat er privat, men hvis barna gjør noe på bildet f.eks. svømmer, idrett, hoppe strikk, piano, mistet en tann, sykler el.l. så kan en si noe hyggelig om det. Er det bare et bilde av ansiktet eller de har stilt seg opp for å bli tatt bilde av, gi kompliment på fint smil og nydelig hår, eller noe annet som har med utseendet å gjøre. Kanskje spørre om hva deres høyeste ønske om hva de skal bli når de blir store? Trenger egentlig ikke å si mye mer enn "søt unge".  :) 

Hm. Ja, kanskje? Jeg tenkte ikke over at det kanskje var uprofesjonelt? Det var bare ett helt vanlig, oppstilt bilde av alle barna.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I hvilken kontekst viste han bilde av barna sine? Syns det var uprofesjonelt 

Anonymkode: d6342...9d4

Det var kanskje litt uten kontekst? Jeg har innlagt der hun jobbet så hun kom inn på rommet mitt for å snakke om noe annet (høre om det gikk bra med meg). Også spurte hun bare plutselig om jeg hadde lyst til å se bilde av barna hennes. Så jeg sa jo ja da og da lette hun etter ett bilde av dem på telefonen før hun viste det til meg også fortalte hun hva de hette og hvor gamle de var. Jeg tenkte ikke på at det var uprofesjonelt, hvorfor mener du at det er det egentlig?

Anonymkode: c5826...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...