Gå til innhold

Tenker du det er greit å sende spøk og meme og andre morsomme ting til behandler på sms bare på gøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker du det er greit å sende spøk og meme og andre morsomme ting til behandler på sms bare på gøy?

Jeg spør fordi jeg har kommet over flere som deler slike type sms som de har sendt til sin behandlers jobb telefon nummer på tiktok og instagram. (Jeg regner med de da har fått nummeret fra behandler med beskjed om at det er greit å sende sms mellom timene).

Personlig hadde jeg aldri gjort det da, jeg føler det ville blitt feil å bruke telefon nummeret til noe annet enn seriøse spørsmål. Som å avklare timer, som å be om hasetime, avlyse time, spørre om å øke medisinering ifbm forverring og slike ting... Jeg føler det blir litt voldsomt om man som pasient sender en mengde sms til behandler som bare skal være humor? Eller er jeg for striks og firkantet her? Hva er deres mening?

Anonymkode: 8df24...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har også sett slike tiktok. Det du har sett er nok fra barn som går i bup, og de sms'ene er bare screenshots av samtaler de later som er fra psykolog men som egentlig er fra sikkert en venn. 

Man må nesten bare regne med det når det kommer fra barn. Men om voksne hadde drevet med slikt tull av verdifull tid i offentlig helsevesen regner jeg med de fort hadde blitt utskrevet. 

Anonymkode: cf6e7...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

Synes det høres rart ut. 

Ja, jeg også. Når jeg ser disse meldingene så får jeg nesten litt inntrykk av at de bare sender sånne type smser så de kan legge ut smsene senere på instagram og tiktok til "underholdning" for andre... merkelige greier spør du meg.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har også sett slike tiktok. Det du har sett er nok fra barn som går i bup, og de sms'ene er bare screenshots av samtaler de later som er fra psykolog men som egentlig er fra sikkert en venn. 

Man må nesten bare regne med det når det kommer fra barn. Men om voksne hadde drevet med slikt tull av verdifull tid i offentlig helsevesen regner jeg med de fort hadde blitt utskrevet. 

Anonymkode: cf6e7...514

Nei, de jeg har sett er voksne som har gått på DPS. Ja, eller de er vel rundt 20 år kanskje da? Men ja, kan jo godt hende de bare har sendt sms med en venn og later som det er behandler på DPS? Er vel ikke sånn kjempevanlig å få mobil telefon nummeret til en behandler på en offentlig poliklinikk?

Anonymkode: 8df24...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tenker du det er greit å sende spøk og meme og andre morsomme ting til behandler på sms bare på gøy?

Nei, absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (37 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. 

Jeg hadde skjønt det litt dersom det var som en morsom slutt på EN samtale. Men når vedkommende har 5-10 eller mer smser å vise til som bare er humor og på gøy så føler jeg at det begynner å bli litt vel mye? Synes det er rart at en behandler godtar sånt? Jeg håper det kanskje egentlig er sånn som anonym bruker over her foreslo, at det kanskje bare er smser som de har sendt til en venninne også later de som at det er til behandleren sin?

Anonymkode: 8df24...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manakins

Nei. Klient og behandler må overholde de profesjonelle grensene og ikke bli for personlige i samværet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie

Nei, overhodet ikke. De trenger i så fall å bli satt grenser for. Da er det kanskje en del av terapien de trenger, det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...