Gå til innhold

Du har som er eller har vært psykisk syk og nå er i varig bedring over lengre tid: Hvordan var vendepunktet ditt? Fortell!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du har som er eller har vært psykisk syk og nå er i varig bedring over lengre tid: Hvordan var vendepunktet ditt? Fortell!

Var det en konkret ting, tanke eller hendelse som ble vendepunktet ditt eller var det mer en sammensetning av flere, mindre ting? Gjerne fortell så detaljert som du ønsker. Og gjerne også inkluder hva du slet med og hvilke diagnose(r) du har.

Grunnen til at jeg spør er at jeg tror jeg endelig har kommet til mitt vendepunkt. Endelig! Men jeg har ikke helt klart å sette fingeren på hva det var akkurat som ble mitt vendepunkt. Men jeg kan jo fortelle litt om meg selv da og min "reise" i psykiatrien så langt. Jeg har diagnosene bipolar og asperger, sliter også med depresjoner, spising, selvmordstanker, psykose, selvskading, og selvhat og tørre åpne meg for og være sårbar overfor fremtidige venner og kjæreste. Tja. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å fortelle eller hva jeg skal inkludere og hva som er mindre viktig som jeg kan utelate fra historien min. Men ja altså... Jeg ble skikkelig syk da det først smalt for meg og jeg ble psykisk syk. Jeg ble mutistisk og kataton og snakket ikke på 2-3 måneder og var svært alvorlig deprimert. Så alvorlig at de vurderte å gi meg ECT-behandling på tvang på nødrett for å liksom redde meg. 

Men etter hvert så responderte jeg heldigvis på antipsykotika og ble bedre. Har gått i behandling og vært mye innlagt siden den gang, har mye erfaring med psykiatrien både positivt og negativt kan en vel si. Kanskje jeg på mange måter har blitt sykeliggjort også? Tror jeg?... Uansett så har jeg kommet i en bedre periode nå der ting i livet mitt er bra og mer på plass en før. Noe som gleder meg veldig. Så jeg håper bare at jeg klarer å holde ting sånn og at jeg ikke ender med tilbakefall til slutt. Ja, mer enn det vet jeg ikke helt hva jeg skal fortelle... Men bare spør om det er noe dere lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan :)

Anonymkode: 76665...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...