Gå til innhold

Hvordan kjenner du deg når du er ferdig med terapitimen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lettere? Trist? Det varierer sikkert for de fleste. Jeg er forvirret og trist.

Anonymkode: 1ec72...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjenner sjelden på en spesiell følelse, men så har jeg ikke noe vanskelig å snakke om heller da. Føler mest vi bare har ett slags kaffeslabberas eller hva nå enn jeg skal kalle det... Jeg tror nok at dersom en snakker om tema med behandler som er vanskelig og krevende for en å snakke om så er det nok vanlig å kjenne på en eller annen form for negativ følelse? Som f.eks forvilethet og tristhet som du sier.

Anonymkode: 4ff8d...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner at det begynner å bli nok tråder nå fra samme bruker. 

Anonymkode: d3570...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner at det begynner å bli nok tråder nå fra samme bruker. 

Anonymkode: d3570...cb3

Hvordan kan du være så sikker på at det er en og samme bruker?

Anonymkode: 4ff8d...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du være så sikker på at det er en og samme bruker?

Anonymkode: 4ff8d...393

For hen pleier å komme hit ved jevne mellomrom og lurer på alt mellom himmel og jord om psykiatrirelaterte temaer. Oppretter derfor tråd på tråd med spørsmål. Så går det noen uker/ måneder med mer normal aktivitet på forumet, før hen tydelig er tilbake igjen. Hen er lett å kjenne igjen. 

Anonymkode: d3570...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For hen pleier å komme hit ved jevne mellomrom og lurer på alt mellom himmel og jord om psykiatrirelaterte temaer. Oppretter derfor tråd på tråd med spørsmål. Så går det noen uker/ måneder med mer normal aktivitet på forumet, før hen tydelig er tilbake igjen. Hen er lett å kjenne igjen. 

Anonymkode: d3570...cb3

Åja, det var jeg ikke helt klar over. Hvordan er vedkommende lett å kjenne igjen da?

Anonymkode: 4ff8d...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kjenner sjelden på en spesiell følelse, men så har jeg ikke noe vanskelig å snakke om heller da. Føler mest vi bare har ett slags kaffeslabberas eller hva nå enn jeg skal kalle det... Jeg tror nok at dersom en snakker om tema med behandler som er vanskelig og krevende for en å snakke om så er det nok vanlig å kjenne på en eller annen form for negativ følelse? Som f.eks forvilethet og tristhet som du sier.

Anonymkode: 4ff8d...393

Hvorfor går du til psykolog for kaffeslabberas? Er du under nav? 

Anonymkode: 56100...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor går du til psykolog for kaffeslabberas? Er du under nav? 

Anonymkode: 56100...9c8

Nei, har nettopp blitt ufør. Jeg er vel bare redd for å avslutte og dermed miste relasjonen som jeg har til behandler kanskje? Litt usikker på fasiten her egentlig.

Anonymkode: 4ff8d...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å være i bra psykisk form etter terapitime.

Anonymkode: 9996d...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, har nettopp blitt ufør. Jeg er vel bare redd for å avslutte og dermed miste relasjonen som jeg har til behandler kanskje? Litt usikker på fasiten her egentlig.

Anonymkode: 4ff8d...393

Har dere satt opp mål for terapien og er disse nådd? Hvor lenge har du gått I terapi?

Anonymkode: 1ec72...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har dere satt opp mål for terapien og er disse nådd? Hvor lenge har du gått I terapi?

Anonymkode: 1ec72...e1c

Har ikke satt noen konkrete mål nei, men har snakket om hva jeg ønsker hjelp med da. Nåværende behandler har jeg vel gått til en stund. Men har vært mye forskjellig opp igjennom årene da, har gått mye og ingenting i behandling alt etter som. Det tok 8 år fra jeg ble syk og til jeg fikk innvilget uføretrygd så... 

Anonymkode: 4ff8d...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke rart det er lange køer på DPS når folk tviholder på plassen sin på denne måten. Skjønner at det er vanskelig å slutte, men det kommer til å skje før eller siden. Slipp andre til.

Anonymkode: 8b150...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke rart det er lange køer på DPS når folk tviholder på plassen sin på denne måten. Skjønner at det er vanskelig å slutte, men det kommer til å skje før eller siden. Slipp andre til.

Anonymkode: 8b150...b47

Jeg tenker at det er behandler som vet best når tiden er inne for å avslutte hjelpen? De har vel et enormt press på seg?

Anonymkode: 1ec72...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke rart det er lange køer på DPS når folk tviholder på plassen sin på denne måten. Skjønner at det er vanskelig å slutte, men det kommer til å skje før eller siden. Slipp andre til.

Anonymkode: 8b150...b47

Jeg har vel sagt det før (seinest i går) at det ikke er pasienten som bestemmer hvor lenge hen vil gå i behandling på DPS. Hadde det ikke vært et behov for det, kan du være rimelig sikker på at pasienten hadde blitt utskrevet. En pasient kan derfor ikke "tviholde på plassen sin", slik du ser ut til å tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Vendi skrev (45 minutter siden):

Jeg har vel sagt det før (seinest i går) at det ikke er pasienten som bestemmer hvor lenge hen vil gå i behandling på DPS

Rettelse: Selvfølgelig er det opp til pasienten selv når hen vil avslutte. Jeg tenker mer på de som ønsker å fortsette, og som får lov til det. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lettere? Trist? Det varierer sikkert for de fleste. Jeg er forvirret og trist.

Anonymkode: 1ec72...e1c

Det varierer veldig fra time til time, men felles etter samtlige konsultasjoner er at jeg føler meg utmattet i hodet - som et mentalt maraton. Utover det kan jeg oppleve alt fra forvirring, tristhet, lettelse, fortvilelse, glad for å se sammenhenger, oppgitthet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Det varierer veldig fra time til time, men felles etter samtlige konsultasjoner er at jeg føler meg utmattet i hodet - som et mentalt maraton. Utover det kan jeg oppleve alt fra forvirring, tristhet, lettelse, fortvilelse, glad for å se sammenhenger, oppgitthet...

Er du god på å sette ord på det som rører seg? Jeg ser for meg det at du bruker timene godt? Ts

Anonymkode: 1ec72...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du god på å sette ord på det som rører seg? Jeg ser for meg det at du bruker timene godt? Ts

Anonymkode: 1ec72...e1c

Det kommer mye an på. Jeg kan ofte vite på forhånd om det vil bli en bra time. Den viktigste jobben er tiden mellom terapitimene. I terapitimene blir en dyttet litt videre slik at en kan fortsette i riktig retning.

 

Det er frustrerende å oppleve at en står litt stille i terapien, men desto bedre når en endelig klarer å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...