Gå til innhold

Må man gå i samtaleterapi så lenge man får AAP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og man da eventuelt blir ufør. Avsluttes man fra DPS så fort man er avklart?

Anonymkode: 1ea97...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For å få ufør er det er krav at alt av behandling alt skal være utprøvd.

Derfor er det som regel kommunepsykiatrien man går som ufør. Unntakene finnes jo, f. Eks hvis man skal gå på spesielle medisiner som krever psykiater eller hvis man skal utredes og det av en eller annen grunn ikke er gjort tidligere før man ble ufør. 

Anonymkode: 5dbdc...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Man må gå dit for å få penger. Men man blir ikke skrevet ut når man blir ufør. Man kan slutte hvis man vil når man blir ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg måtte ikke det. Jeg fikk AAP i 8 år og det var veldig varierende hvor mye terapi jeg gikk i. Noen perioder hadde jeg mye hjelp og oppføling fra flere hold, andre perioder var jeg innlagt i månedsvis og ander perioder var jeg helt uten noe hjelp.

Anonymkode: ff368...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Man må gå dit for å få penger. Men man blir ikke skrevet ut når man blir ufør. Man kan slutte hvis man vil når man blir ufør.

Holder det at man jobber deltid? Må man likefullt gå i terapi?

Anonymkode: 1ea97...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg måtte ikke det. Jeg fikk AAP i 8 år og det var veldig varierende hvor mye terapi jeg gikk i. Noen perioder hadde jeg mye hjelp og oppføling fra flere hold, andre perioder var jeg innlagt i månedsvis og ander perioder var jeg helt uten noe hjelp.

Anonymkode: ff368...f2b

Hva var problemstillingen? Takk for svar. Ts.

Anonymkode: 1ea97...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var problemstillingen? Takk for svar. Ts.

Anonymkode: 1ea97...1c0

Mener du hva jeg slet med eller diagnoser? Jeg har bipolar der jeg sliter mest med depresjon og psykoser. Da jeg først ble syk klarte jeg meg svært dårlig alene så da var jeg mye innlagt på tvang osv. Det ble søkt om bemannet bolig osv. Men er heldigvis mye bedre nå da... 

Anonymkode: ff368...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mener du hva jeg slet med eller diagnoser? Jeg har bipolar der jeg sliter mest med depresjon og psykoser. Da jeg først ble syk klarte jeg meg svært dårlig alene så da var jeg mye innlagt på tvang osv. Det ble søkt om bemannet bolig osv. Men er heldigvis mye bedre nå da... 

Anonymkode: ff368...f2b

Jeg mente begge deler. Jeg har bp2-depresjon.

Anonymkode: 1ea97...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mente begge deler. Jeg har bp2-depresjon.

Anonymkode: 1ea97...1c0

Oki. Var svaret mitt greit nok eller noe mer du ønsker svar på? Er bare å spørre så fall så skal jeg svare så godt jeg klarer.

Anonymkode: ff368...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oki. Var svaret mitt greit nok eller noe mer du ønsker svar på? Er bare å spørre så fall så skal jeg svare så godt jeg klarer.

Anonymkode: ff368...f2b

Tusen takk. Svaret ditt er helt fint!

Anonymkode: 1ea97...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk. Svaret ditt er helt fint!

Anonymkode: 1ea97...1c0

Så bra. Bare hyggelig å kunne være til hjelp :)

Anonymkode: ff368...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...