Gå til innhold

Hvor nevrotisk er du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hehe jeg er av og til nevrotisk. Hvis jeg har vært våken et døgn og skal legge meg igjen neste kveld, så får jeg tanker om. Er det farlig å sove? Fordi jeg ikke sov forrige natt. Hvor nevrotisk er du?

Anonymkode: 0e496...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville kanskje ikke gått så langt å si at jeg er nevrotisk. Men jeg overtenker MYE og bekymrer meg likeså...

Anonymkode: 33b99...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hehe jeg er av og til nevrotisk. Hvis jeg har vært våken et døgn og skal legge meg igjen neste kveld, så får jeg tanker om. Er det farlig å sove? Fordi jeg ikke sov forrige natt. Hvor nevrotisk er du?

Anonymkode: 0e496...7d7

Nei det er ikke farlig å sove . Det er ubehagelig og ha busemann i nesa du ikke får ut som du kjenner er der.

Anonymkode: 6bc65...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er nevrotisk om det betyr å ha mye tankekjør,  redsel og bekymringer.

Anonymkode: c1e58...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Er man sårbar for psykiske lidelser hvis man er nevrotisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
Everybody skrev (5 minutter siden):

Er man sårbar for psykiske lidelser hvis man er nevrotisk?

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ikke så veldig. Jeg er generelt litt urolig og angsten trigges om jeg ikke har konkrete planer en dag. Som for eksempel i morgen. Da er det helligdag og planen min ble utsatt fordi personen jeg hadde avtale med skadet seg. Så nå har jeg ikke planer. Men dette er ikke å være nevrotisk. 
 

Jeg er glad jeg slipper å være det. Jeg var det mer for mange år siden. Jeg vet om folk som ikke tør å gå ut av en butikk uten kvittering fordi de blir livredde for å bli stoppet og beskyldt for tyveri. Det skjer ekstremt sjelden at man blir stoppet sånn uten videre og få vesken eller posen sin ransaket. Og om man får er det ikke verre enn å gå inn igjen i butikken og de kan finne kvitteringen, evt man kan vise på banken sin. 
Eller at man får panikk om jakken sin har hengt i et hus det ble røyket hasj. Da kan det bli lukt av jakka, og en nevrotisk person kan få panikk fordi han/hun blir redd for at politiet skal komme og ta seg fordi noen har sagt at det lukter hasj av jakken. 
Jeg synes det virker ekstremt slitsomt å være sånn! Og sånne personer kan være et veldig irriterende selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (3 timer siden):

Ikke så veldig. Jeg er generelt litt urolig og angsten trigges om jeg ikke har konkrete planer en dag. Som for eksempel i morgen. Da er det helligdag og planen min ble utsatt fordi personen jeg hadde avtale med skadet seg. Så nå har jeg ikke planer. 

Har du ingen hobbies?

Anonymkode: 92d50...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nevrotisk i perioder, gjerne når depresjon er under anmarsj eller når hypomani er i ferd med å slå over i mani. I remisjon er jeg ikke nevrotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
nachnoo skrev (41 minutter siden):

Hvor langt bakover/til siden kan en se at genene har betydning?  I artikkelen nevnes bare foreldre og søsken.  Har også alltid hørt at ting kan hoppe over ett ledd for å så komme fram igjen?  Er dette fortsatt riktig?  

Hvis feks mor og far har fetter og kusine med bipolar1 og schizofreni. Er det da større sjanse for at mor og fars barn får bipolar1 eller schizofreni?   Og hva når mor har bipolar1, er det da større sjanse for at barnebarnet kan få adhd/bipolar eller schizofreni? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter

Ja jeg er vel nevrotisk på noen områder. Bekymrer meg mye og sånt. Min mor er nevrotisk så har det nok fra henne. Min far og min søster er ikke det. Generelt sett har min søster vært mer heldig med genene enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er vel nevrotisk på noen områder. Bekymrer meg mye og sånt. Min mor er nevrotisk så har det nok fra henne. Min far og min søster er ikke det. Generelt sett har min søster vært mer heldig med genene enn meg selv.

Samme her, er nok nevrotisk på noen områder.  Min mor er veldig nevrotisk og har det nok fra henne. Mine søsken har også tydeligvis mye bedre gener enn meg, både når det gjelder det psykiske og det fysiske. 

Vi får prøve å ta det vi har og gjøre det beste ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Samme her, er nok nevrotisk på noen områder.  Min mor er veldig nevrotisk og har det nok fra henne. Mine søsken har også tydeligvis mye bedre gener enn meg, både når det gjelder det psykiske og det fysiske. 

Vi får prøve å ta det vi har og gjøre det beste ut av det. 

Ja det er nok det vi må gjøre. :)

Angående gener så er det min tante jeg har arvet bipolar av. Så der var det ikke nær slektning. Eller er tante nær slektning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Alle har vel en del nevrotisisme. Men om man er nevrotisk, så lager det jo krøll for én. Jeg er ca. 12,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du ingen hobbies?

Anonymkode: 92d50...b1f

Kan gå tur med doggies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...