Gå til innhold

Finnes det tilrettelagte boliger for psykisk syke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har et søsken i 50-årene som ikke har egen fam og er således alene. Hn har vært mye psykisk syk siste året og klarer ikke være alene. Ender med innleggelser. Har vært i psykose også. Hn bodde hjemme hos våre foreldre til de døde og kjøpte egen leilighet da. Hn har forsørget seg selv med egen inntekt til nå men går tilsynelatender dessverre mot uføretrygd nå.

Finnes det boliger for «slike» tilfeller? DrR hn slipper å være alene. Frks eget tilrettelagt bokollektivet. 

Anonymkode: b27f5...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det gjør det. Gjennom kommunen. 

Anonymkode: f25bf...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Ja, men det skal en del til for å få det. I alle fall i min kommune må man først komme gjennom et nåløye for å få komme på venteliste og deretter er det mange år venteliste. Jeg fikk avslag fordi jeg eier egen bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Det varierer fra kommune til kommune. Og etter jeg jeg har observert, skal funksjonsevnen være tilnærmet lik null i dag for å få benytte seg av disse plassene. Noen steder er det ti boenheter fordelt på 50000 mennesker, så det sier seg selv…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
Trinity80 skrev (9 minutter siden):

Det varierer fra kommune til kommune. Og etter jeg jeg har observert, skal funksjonsevnen være tilnærmet lik null i dag for å få benytte seg av disse plassene. Noen steder er det ti boenheter fordelt på 50000 mennesker, så det sier seg selv…

Ja slik er det hos meg. Tror vi er 55 000 stk og 8 rene psykiatri-boliger hvor rus ikke skal være en hovedutfordring. Jeg fikk plass der i 2019, men trakk meg. Da jeg ble henvist noen år senere fikk jeg avslag. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...