Gå til innhold

Psykose - medisin virkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tok dere før dere begynte på medisin til psykosesymptomene dempet seg eller forsvant? Hører stemmer (og de mener jeg har paranoide forestillinger, men jeg føler ikke helt det stemmer lenger) og har begynt på abilify. Økt til 15 mg nå på 3 uker, føler ikke noe merkbar effekt.. 

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lang tid tok dere før dere begynte på medisin til psykosesymptomene dempet seg eller forsvant? Hører stemmer (og de mener jeg har paranoide forestillinger, men jeg føler ikke helt det stemmer lenger) og har begynt på abilify. Økt til 15 mg nå på 3 uker, føler ikke noe merkbar effekt.. 

Anonymkode: d9e4f...0d8

Abilify virker ikke på alle, virket ikke på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Abilify virker ikke på alle, virket ikke på meg. 

Har noen andre virket på deg? Og hvor lang tid tok det før du kjente virkning? 

Behandleren min sa det kunne ta et par mnd på denne medisinen før jeg merket bedring

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Følte meg bedre etter en ukes tid tror jeg. På Zyprexa. Hører ikke stemmer da, men manipulerte tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker ikke eksakt, men før 3 uker uansett.

Anonymkode: b736e...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyprexa virker etter noen dager. Men er man psykotisk så er man ikke stabil før etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
GT1 skrev (5 minutter siden):

Zyprexa virker etter noen dager. Men er man psykotisk så er man ikke stabil før etter noen uker.

Forsvant stemmene?

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har noen andre virket på deg? Og hvor lang tid tok det før du kjente virkning? 

Behandleren min sa det kunne ta et par mnd på denne medisinen før jeg merket bedring

Anonymkode: d9e4f...0d8

Ja flere andre har virket på meg i hvert fall innen en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forsvant stemmene?

Anonymkode: d9e4f...0d8

Det var ikke stemmer men full mani med vrangforestillinger og synshallusonasjoner. Men en gang var det med stemmer, det var to personer som snakket sammen og kommenterte meg og fulgte etter meg og ville drepe meg. Men da fikk jeg Trilafon, og da forsvant stemmene.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor lang tid tok dere før dere begynte på medisin til psykosesymptomene dempet seg eller forsvant? Hører stemmer (og de mener jeg har paranoide forestillinger, men jeg føler ikke helt det stemmer lenger) og har begynt på abilify. Økt til 15 mg nå på 3 uker, føler ikke noe merkbar effekt.. 

Anonymkode: d9e4f...0d8

Hva føler du har endret seg mht. paranoide forestillinger? Og hvordan oppfatter du stemmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Hva føler du har endret seg mht. paranoide forestillinger? Og hvordan oppfatter du stemmene?

Før var jeg veldig overbevist om at folk skulle drepe meg eller ta meg på ulike måter. Venner og familie, alle egentlig. Nå er jeg bare skeptisk over fremmede, tørr ikke å gå så mye ut, folkemengder skremmer meg fordi jeg er usikker på intensjonene til folk. Stemmene er slemme, to av de snakker om meg og kommenterer på hva jeg gjør og terger meg. Mens han andre sjefer mye, vil bestemme over meg og er veldig slem. Kjefter mye. Skjønner ikke helt hvordan medisiner skal hjelpe da jeg tror dette kommer av noe annet enn sykdom, men behandleren min mener abilify skal fjerne de.

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Før var jeg veldig overbevist om at folk skulle drepe meg eller ta meg på ulike måter. Venner og familie, alle egentlig. Nå er jeg bare skeptisk over fremmede, tørr ikke å gå så mye ut, folkemengder skremmer meg fordi jeg er usikker på intensjonene til folk. Stemmene er slemme, to av de snakker om meg og kommenterer på hva jeg gjør og terger meg. Mens han andre sjefer mye, vil bestemme over meg og er veldig slem. Kjefter mye. Skjønner ikke helt hvordan medisiner skal hjelpe da jeg tror dette kommer av noe annet enn sykdom, men behandleren min mener abilify skal fjerne de.

Anonymkode: d9e4f...0d8

Dette er jo vrangforestillinger. Har hatt det på lignende måte. I mitt tilfelle antakelig litt blanding av paranoia og sosial angst (?), og disse stemmene som sier stygge ting om meg og til meg. De har også vært befalende, og villet at jeg skulle gjøre fæle ting mot meg selv. AP vil hjelpe på slike symptomer, men det kan hende du trenger noe annet enn Abilify. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Før var jeg veldig overbevist om at folk skulle drepe meg eller ta meg på ulike måter. Venner og familie, alle egentlig. Nå er jeg bare skeptisk over fremmede, tørr ikke å gå så mye ut, folkemengder skremmer meg fordi jeg er usikker på intensjonene til folk. Stemmene er slemme, to av de snakker om meg og kommenterer på hva jeg gjør og terger meg. Mens han andre sjefer mye, vil bestemme over meg og er veldig slem. Kjefter mye. Skjønner ikke helt hvordan medisiner skal hjelpe da jeg tror dette kommer av noe annet enn sykdom, men behandleren min mener abilify skal fjerne de.

Anonymkode: d9e4f...0d8

Det kan være av traumer. Hvis du har opplevd at folk har vært mye slemme mot deg før. 

Anonymkode: 34113...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan være av traumer. Hvis du har opplevd at folk har vært mye slemme mot deg før. 

Anonymkode: 34113...791

Det ene utelukker ikke det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det kan være av traumer. Hvis du har opplevd at folk har vært mye slemme mot deg før. 

Anonymkode: 34113...791

Ja jeg har PTSD

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 time siden):

Dette er jo vrangforestillinger. Har hatt det på lignende måte. I mitt tilfelle antakelig litt blanding av paranoia og sosial angst (?), og disse stemmene som sier stygge ting om meg og til meg. De har også vært befalende, og villet at jeg skulle gjøre fæle ting mot meg selv. AP vil hjelpe på slike symptomer, men det kan hende du trenger noe annet enn Abilify. 

Hm, jeg vet jeg har hatt rare forestillinger før men føler ikke jeg har det lenger. Det føles ikke likt, vet ikke hvordan jeg kan forklare det... Men psykologen mente abilify skulle hjelpe på alt jeg sliter med utenom ptsd, det skulle jeg få ny medisin for.

Anonymkode: d9e4f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...