Gå til innhold

Dere som har gått i terapi på DPS over tid. Evaluerer dere hjelpen på et tidspunkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått hjelp i ca 2 år, men har vært mye innlagt. Har aldri evaluert hjelpen sammen med behandler.

Anonymkode: 40fa8...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I løpet av de 9 årene som jeg har gått i terapi så har vi aldri evaluert behandlingen. Har vel hatt rundt 8 polikliniske behandlere også til sammen.

Anonymkode: 5f919...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I løpet av de 9 årene som jeg har gått i terapi så har vi aldri evaluert behandlingen. Har vel hatt rundt 8 polikliniske behandlere også til sammen.

Anonymkode: 5f919...51d

Oi, så mange behandlere! Har de sluttet eller har du byttet av andre grunner?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Oi, så mange behandlere! Har de sluttet eller har du byttet av andre grunner?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Sånn er det for meg også. Jeg har alltid hatt LIS (lege i spesialisering) som behandler de siste årene. Men så er de der bare for ett år, kanskje 10 måneder, før de drar videre i sitt utdanningsløp etter sin praksisperiode på DPS. Da får jeg ny lis. Synes det er litt dumt fordi jeg da ikke får ha noen fast behandler over tid som blir ordentlig kjent med meg. Hun jeg har nå skal slutte i juni, og da får jeg vel tilbud om en ny. Men tenker oftere og oftere nå at jeg bare burde avslutte der. Det er slitsomt å måtte forholde seg til stadig nye, og vet ikke om jeg gidder det lenger. Den ene vil gjerne overprøve den andre også hva gjelder medisinering, så det har vært litt fram og tilbake. Men hvis medisineringen min viser seg å være ok nå, så er det jo ikke så mange grunnene for meg til å fortsette der. Da kan fastlegen overta. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, så mange behandlere! Har de sluttet eller har du byttet av andre grunner?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Det har vært litt forskjellige grunner egentlig, for det meste har jeg måttet bytte behandler fordi behandler enten skal slutte eller bytte jobb eller at jeg har flyttet. Men jeg har også avsluttet selv også. 

Anonymkode: 5f919...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (17 minutter siden):

Sånn er det for meg også. Jeg har alltid hatt LIS (lege i spesialisering) som behandler de siste årene. Men så er de der bare for ett år, kanskje 10 måneder, før de drar videre i sitt utdanningsløp etter sin praksisperiode på DPS. Da får jeg ny lis. Synes det er litt dumt fordi jeg da ikke får ha noen fast behandler over tid som blir ordentlig kjent med meg. Hun jeg har nå skal slutte i juni, og da får jeg vel tilbud om en ny. Men tenker oftere og oftere nå at jeg bare burde avslutte der. Det er slitsomt å måtte forholde seg til stadig nye, og vet ikke om jeg gidder det lenger. Den ene vil gjerne overprøve den andre også hva gjelder medisinering, så det har vært litt fram og tilbake. Men hvis medisineringen min viser seg å være ok nå, så er det jo ikke så mange grunnene for meg til å fortsette der. Da kan fastlegen overta. 

Har du spurt om der er mulighet for at du kan få en fast behandler som jobber der fast og ikke er lis da? 

Anonymkode: 5f919...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du spurt om der er mulighet for at du kan få en fast behandler som jobber der fast og ikke er lis da? 

Anonymkode: 5f919...51d

Nei, det har jeg ikke spurt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (19 minutter siden):

Sånn er det for meg også. Jeg har alltid hatt LIS (lege i spesialisering) som behandler de siste årene. Men så er de der bare for ett år, kanskje 10 måneder, før de drar videre i sitt utdanningsløp etter sin praksisperiode på DPS. Da får jeg ny lis. Synes det er litt dumt fordi jeg da ikke får ha noen fast behandler over tid som blir ordentlig kjent med meg. Hun jeg har nå skal slutte i juni, og da får jeg vel tilbud om en ny. Men tenker oftere og oftere nå at jeg bare burde avslutte der. Det er slitsomt å måtte forholde seg til stadig nye, og vet ikke om jeg gidder det lenger. Den ene vil gjerne overprøve den andre også hva gjelder medisinering, så det har vært litt fram og tilbake. Men hvis medisineringen min viser seg å være ok nå, så er det jo ikke så mange grunnene for meg til å fortsette der. Da kan fastlegen overta. 

Blir du ikke frisk? 

Anonymkode: d73a1...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Nei, det har jeg ikke spurt om. 

Hvorfor ikke? Om jeg kan spørre? Om det er det du ønsker så må du jo nesten spørre? Jeg tenker i alle fall at det er bedre enn å bare slutte liksom? I alle fall om du selv føler at du fortsatt kan ha nytte av behandling da?

Anonymkode: 5f919...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir du ikke frisk? 

Anonymkode: d73a1...cf4

Har en kronisk lidelse som stadig gir meg utfordringer. Men har heldigvis perioder hvor jeg er stabil. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Om jeg kan spørre? Om det er det du ønsker så må du jo nesten spørre? Jeg tenker i alle fall at det er bedre enn å bare slutte liksom? I alle fall om du selv føler at du fortsatt kan ha nytte av behandling da?

Anonymkode: 5f919...51d

Jeg synes det er ekkelt å spørre. Jeg føler jeg ikke kan sette krav til noe, jeg følger liksom bare det de sier og bestemmer. Det skyldes nok litt "autoritetsrespekt", og at jeg føler meg for usikker på meg selv til å hevde meg, hvis du skjønner.

Ang videre oppfølging der ser jeg an til juni når hun jeg har nå slutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Har aldri fått sagt min mening eller evaluert noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, så mange behandlere! Har de sluttet eller har du byttet av andre grunner?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Det er sånn det er på dps dessverre. Behandlere slutter hele tiden. Dps er veldig dårlig for folk som trenger stabilitet. Da er kommunen bedre. 

Anonymkode: 105de...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sånn det er på dps dessverre. Behandlere slutter hele tiden. Dps er veldig dårlig for folk som trenger stabilitet. Da er kommunen bedre. 

Anonymkode: 105de...405

Det er trist å høre. Hvorfor slutter behandlere hele tiden?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er trist å høre. Hvorfor slutter behandlere hele tiden?

Anonymkode: 40fa8...fe6

Bare en teori som jeg har gjort meg ut ifra nyhetsbildet de siste årene - det har vært en villet politikk å få flest mulig pasienter utredet og behandlet på kortest mulig tid (pakkeforløpet) hvor mye av tiden går til kartlegging/utredning. Om en leser på Psykologtidsskriftet.no, ser en at det har vært en frustrasjon de siste årene over at mange terapeuter ikke rekker å gjøre seg ferdig med pasienter før det settes krav om at de skal ta inn nye. Da må andre skrives ut, de som trenger behandlingen minst. Jeg leste et eller annet sted at rehenvisninger til DPS var nærmere 60-70%.

 

Jeg har evalueringer, litt uformelle, med min behandler hvert halvår, hvor vi gjør opp status. Jeg får si min mening og psykologen uttrykker sin mening til meg. Han skriver trolig mer i journalen (jeg går til avtalespesialist). Men da jeg gikk til DPS var det aldri noen evaluering som jeg fikk ta del i. Godt mulig at behandlerne hadde det - jeg har hatt mange terapeuter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...