Gå til innhold

Jeg føler at livet mitt er forbi


Danielx91

Anbefalte innlegg

Danielx91

Jeg har nesten bare opplevd vonde / kjipe ting helt siden 10 års alderen, jeg er 33 år gammel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Danielx91 skrev (10 minutter siden):

Jeg har nesten bare opplevd vonde / kjipe ting helt siden 10 års alderen, jeg er 33 år gammel nå.

Ja du er ikke alene om det. Men er vel noe som er positivt i livet ditt? hvis ikke må du finne noe som er godt for deg. Livet kan være grusomt ja. 

Anonymkode: e8e81...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja du er ikke alene om det. Men er vel noe som er positivt i livet ditt? hvis ikke må du finne noe som er godt for deg. Livet kan være grusomt ja. 

Anonymkode: e8e81...9eb

Trist å høre. Jeg vil anbefale deg å finne en aktivitet som du kan bruke tid på. Noe som gir deg litt glede. Hva liker du å holde på med?

Anonymkode: 12d1d...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91 skrev (3 timer siden):

Jeg har nesten bare opplevd vonde / kjipe ting helt siden 10 års alderen, jeg er 33 år gammel nå.

Veldig leit å lese. Har du fått noe hjelp til å snakke om alt det vonde du har opplevd, og fått bearbeidet det på et vis? Jeg har et håp for deg, og det er at det kan komme mange bra dager framover. Du er ennå ung og har mye av livet framfor deg. Håper du kan klare å se det på den måten, og at du kanskje kan få hjelp til å finne måter og få det bedre på, hvis ikke du har noen tanker om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
Vendi skrev (1 minutt siden):

Veldig leit å lese. Har du fått noe hjelp til å snakke om alt det vonde du har opplevd, og fått bearbeidet det på et vis? Jeg har et håp for deg, og det er at det kan komme mange bra dager framover. Du er ennå ung og har mye av livet framfor deg. Håper du kan klare å se det på den måten, og at du kanskje kan få hjelp til å finne måter og få det bedre på, hvis ikke du har noen tanker om det selv.

Jeg har fått veldig lite hjelp av helsevesenet. Min forrige psykolog sa rett ut at det ikke finnes mer hjelp å få. Takk for at du har et håp for meg🥺! Jeg prøver, hjelp av helsevesenet har jeg gitt opp egentlig.... får prøve å hjelpe meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91 skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått veldig lite hjelp av helsevesenet. Min forrige psykolog sa rett ut at det ikke finnes mer hjelp å få. Takk for at du har et håp for meg🥺! Jeg prøver, hjelp av helsevesenet har jeg gitt opp egentlig.... får prøve å hjelpe meg selv..

Hva med fastlegen? Kan du klare å snakke meg ham/henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danielx91
Vendi skrev (3 minutter siden):

Hva med fastlegen? Kan du klare å snakke meg ham/henne? 

Nei, han viser lite interesse til det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Danielx91 skrev (6 minutter siden):

Nei, han viser lite interesse til det jeg spør om.

Huff, høres ikke noe bra ut. Du nevner at du må hjelpe deg selv, og det kan godt henne at du da kan finne hjelp i såkalt selvhjelps-litteratur. Finnes også videoer på f. eks YouTube. Ønsker deg alt godt! 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
Danielx91 skrev (8 timer siden):

får prøve å hjelpe meg selv..

Hvordan tenker du at du på best måte kan forsøke å hjelpe deg selv? Eller for å spørre på en annen måte; hva trenger du for å få det bedre i livet?

 

PS: Jeg leser en bok nå av mangeårig psykiater Tormod Huseby, "Er du stålt av meg, pappa? - Om vår evige lengsel om anerkjennelse". Det jeg tenker er fint med den boken, er at han ufarliggjør følelser, tanker og reaksjoner som er nokså vanlig å få om en har opplevd ulike former for utrygghet i oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...