Gå til innhold

Hvilke medisiner bruker du med bp2? Og bruker du noe i tillegg når du har depresjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg står på Litium og Abilify. Har prøvd ulike AD uten virkning.

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Jeg går på Litium. Også antipsykotisk siste par måneder da, men det var pga psykotiske symptomer. Sånn bipolart klarer jeg meg med Litium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg går på Litium. Også antipsykotisk siste par måneder da, men det var pga psykotiske symptomer. Sånn bipolart klarer jeg meg med Litium. 

Jeg har vært deprimert i snart 3 år. Leit at AD ikke hjelper. Lenge siden du har vært deprimert?

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå bruker jeg bare Seroquel depot. Men tenker på å legge til Wellbutrin også, må bare vente til jeg får time hos psykiater først og får klarsignal derfra.

Anonymkode: e5e0b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Seroquel ved behov for stabil søvn. Får så sterke bivirkninger av flere medisiner at det er lite jeg kan bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (7 minutter siden):

Bare Seroquel ved behov for stabil søvn. Får så sterke bivirkninger av flere medisiner at det er lite jeg kan bruke. 

Kan jeg spørre hvilken bivirkninger du får?

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg står på Litium og Abilify. Har prøvd ulike AD uten virkning.

Anonymkode: 24d5a...367

Bruker c og D vitamin for nok sol

Anonymkode: 9257a...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvilken bivirkninger du får?

Anonymkode: 24d5a...367

Venlafaksin ble jeg oppstemt av og da gikk jeg på laveste dose, Lamictal svettet jeg enormt av og med orfiril mistet jeg helt energi så kan kun ta den ved hypomani. Legger og lett på meg av medisiner. Veier ca 20 kilo for mye nå. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Lamictal har vært veldig hjelpsomt for meg. Bruker også serequel for søvn, men ikke hver natt. Sist gang jeg ble hypoman gikk det litt høyt opp, så nå har jeg også avtale med fastlegen om å få serequel depot om det skjer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært deprimert i snart 3 år. Leit at AD ikke hjelper. Lenge siden du har vært deprimert?

Anonymkode: 24d5a...367

Jeg har vel ikke vært skikkelig deprimert siden i fjor høst. Har hatt noen nedturer, men det har bare vært korte nedturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (10 timer siden):

Jeg har vel ikke vært skikkelig deprimert siden i fjor høst. Har hatt noen nedturer, men det har bare vært korte nedturer.

Godt å høre!!

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har vært deprimert i snart 3 år. Leit at AD ikke hjelper. Lenge siden du har vært deprimert?

Anonymkode: 24d5a...367

Er du sikker på at depresjonen skyldes en kjemisk feil i hjernen og ikke ytre omstendigheter? 

Anonymkode: d805a...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du sikker på at depresjonen skyldes en kjemisk feil i hjernen og ikke ytre omstendigheter? 

Anonymkode: d805a...934

Den ble utløst av ytre omstendigheter, ja.

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har vært deprimert i 3 år og medisiner ikke hjelper, har du blitt skikkelig utredet for personlighetsproblematikk? Kanskje du får feil behandling og kunne hatt nytte av DBT eller MBT.

Anonymkode: eb921...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Husk at det også er mulig for de med BP å i tillegg ha "vanlige" depresjoner som alle kan ha, som ofte kan ha mest med ytre omstendigheter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du har vært deprimert i 3 år og medisiner ikke hjelper, har du blitt skikkelig utredet for personlighetsproblematikk? Kanskje du får feil behandling og kunne hatt nytte av DBT eller MBT.

Anonymkode: eb921...5cf

Takk. Jeg har engstelig/unnvikende pf også. Jeg vet hva MBT er, men hva er DBT?

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk. Jeg har engstelig/unnvikende pf også. Jeg vet hva MBT er, men hva er DBT?

Anonymkode: 24d5a...367

Dialektisk atferdsterapi for eupf/borderline. Men da høres det ut som det er avklart at det ikke er noe for deg. Men hvis du er deprimert i 3 år kan det godt hende at det er engstelig unnvikende pf som må behandles for at du skal bli bra, snarere enn bp depresjon. Særlig hvis du også har prøvd det som prøves kan av medisiner.

Anonymkode: eb921...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dialektisk atferdsterapi for eupf/borderline. Men da høres det ut som det er avklart at det ikke er noe for deg. Men hvis du er deprimert i 3 år kan det godt hende at det er engstelig unnvikende pf som må behandles for at du skal bli bra, snarere enn bp depresjon. Særlig hvis du også har prøvd det som prøves kan av medisiner.

Anonymkode: eb921...5cf

Takk for råd og tips!

Anonymkode: 24d5a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...