Gå til innhold

Føding. Så det på tv nå, ekleste jeg har sett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenk at noen føder frivillig? Det ser så vondt ut at jeg tror jeg blir traumatisert for livet hvis jeg skal føde en gang. 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk at noen føder frivillig? Det ser så vondt ut at jeg tror jeg blir traumatisert for livet hvis jeg skal føde en gang. 

Anonymkode: 92275...a66

Ingen føder frivillig. Man har sex også begynner det å vokse noe inni deg og til slutt er det en stor baby der og det finnes bare en vei ut og du har ikke noe valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk at noen føder frivillig? Det ser så vondt ut at jeg tror jeg blir traumatisert for livet hvis jeg skal føde en gang. 

Anonymkode: 92275...a66

Folk har fødet siden menneskene ble til, går nok bra. Er nok fremstilt mer dramatisk for å lage "god" TV, selv om det sikkert skremmer noen fra å få barn. Hvem bryr seg om landets fremtid, når en kan gjøre litt penger på frykt istedenfor, lizzom.

Anonymkode: 9d4fa...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føde er smertefullt og føles dramatisk når det pågår. Men man har tid på å forberede seg og det føles så verd det når det er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

Det er veldig vondt å føde. Man mister kontroll over egne lyder. Men i ettertid så synes jeg det er ganske kult å ha født to barn. Kunne gjort det igjen jeg, men jeg skal av åpenbare grunner ikke ha flere barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at fødselsfilmer kan fremstå voldsomme for de som ikke har født. Men som andre har vært inne på over her, så er det verdt det. Jeg husker jo at jeg syntes det var vondt, og tidkrevende, men idet babyen var ute så var det likevel «glemt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var helt forferdelig å føde, men det eneste jeg klarte å tenke etter jeg gjorde det sist var «En gang til! En gang til! Jeg må oppleve det igjen!» på grunn av den sinnssykt berusende følelsen etterpå. Har fortsatt lyst på en til, men min rasjonelle side vinner foreløpig. Men jeg tenker jo litt sånn «…jeg kan jo bare ta epidural…» (det er jo også litt krevende å ta vare på en baby og så et barn helt til de er voksne, men jeg tenker at litt manglende konsekvenstenking er helt nødvendig for å føre menneskeheten videre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (På 11.5.2024 den 9.41):

Jeg syntes det var helt forferdelig å føde, men det eneste jeg klarte å tenke etter jeg gjorde det sist var «En gang til! En gang til! Jeg må oppleve det igjen!» på grunn av den sinnssykt berusende følelsen etterpå. Har fortsatt lyst på en til, men min rasjonelle side vinner foreløpig. Men jeg tenker jo litt sånn «…jeg kan jo bare ta epidural…» (det er jo også litt krevende å ta vare på en baby og så et barn helt til de er voksne, men jeg tenker at litt manglende konsekvenstenking er helt nødvendig for å føre menneskeheten videre). 

 

morsan skrev (På 11.5.2024 den 8.44):

Jeg skjønner at fødselsfilmer kan fremstå voldsomme for de som ikke har født. Men som andre har vært inne på over her, så er det verdt det. Jeg husker jo at jeg syntes det var vondt, og tidkrevende, men idet babyen var ute så var det likevel «glemt». 

 

Glitter skrev (På 11.5.2024 den 7.18):

Det er veldig vondt å føde. Man mister kontroll over egne lyder. Men i ettertid så synes jeg det er ganske kult å ha født to barn. Kunne gjort det igjen jeg, men jeg skal av åpenbare grunner ikke ha flere barn. 

 

Ekstra skrev (På 11.5.2024 den 0.24):

Å føde er smertefullt og føles dramatisk når det pågår. Men man har tid på å forberede seg og det føles så verd det når det er over.

Når dere hadde 4 cm åpning. Hvor lang tid tok det fra du fikk baby? 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når dere hadde 4 cm åpning. Hvor lang tid tok det fra du fikk baby? 

Anonymkode: 92275...a66

Litt under 30 minutter hos meg. Det er (litt for) kjapt, og kalles "styrtfødsel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

 

 

Når dere hadde 4 cm åpning. Hvor lang tid tok det fra du fikk baby? 

Anonymkode: 92275...a66

På nr to tok det vel 1,5 timer. Presset han ut på 8 min. Så litt styrtfødsel der. På han andre tok det mange timer. 16 tror jeg. Og 45 min presstid. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (6 minutter siden):

Litt under 30 minutter hos meg. Det er (litt for) kjapt, og kalles "styrtfødsel".

Hadde du epidural? 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

På nr to tok det vel 1,5 timer. Presset han ut på 8 min. Så litt styrtfødsel der. På han andre tok det mange timer. 16 tror jeg. Og 45 min presstid. 

Men hadde du åpning da? 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hadde du åpning da? 

Anonymkode: 92275...a66

Hva mener du? Hadde jo så klart åpning når baby kom ut. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

 

 

Når dere hadde 4 cm åpning. Hvor lang tid tok det fra du fikk baby? 

Anonymkode: 92275...a66

Første gang: 2 timer fra 3 cm til baby. Hadde maserier i 2 døgn før dette, disse begynte heldigvis å virke etter at vannet gikk og jeg var på 3 cm 2,5 timer etter vannavgang. Andre gang: platå på 5 cm uten rier hvor jeg måtte stimulere rier i et par timer i for å komme videre.

Begge ganger: fra 6 cm til baby ca 10 min. Pang!

Dette er veldig individuelt og kan variere fra fødsel til fødsel. Du må forberede deg på hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Hadde jo så klart åpning når baby kom ut. 

Når du hadde smerter i 16 timer. 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Første gang: 2 timer fra 3 cm til baby. Hadde maserier i 2 døgn før dette, disse begynte heldigvis å virke etter at vannet gikk og jeg var på 3 cm 2,5 timer etter vannavgang. Andre gang: platå på 5 cm uten rier hvor jeg måtte stimulere rier i et par timer i for å komme videre.

Begge ganger: fra 6 cm til baby ca 10 min. Pang!

Dette er veldig individuelt og kan variere fra fødsel til fødsel. Du må forberede deg på hva som helst. 

Hvor vondt var det på det verste? 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du hadde smerter i 16 timer. 

Anonymkode: 92275...a66

Ja det åpnet seg jo gradvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor vondt var det på det verste? 

Anonymkode: 92275...a66

Vær så snill få det til å stoppe, kjære Gud få det til å stoppe. Jeg klarer ikke mer! Ta epidural om du får tilbud om det. Tror det var så intenst at det skadet hjernen min litt.

Lærte under fødsel at jeg lett hadde angitt alle vennene mine dersom jeg ble utsatt for tortur.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (3 minutter siden):

Vær så snill få det til å stoppe, kjære Gud få det til å stoppe. Jeg klarer ikke mer! Ta epidural om du får tilbud om det. Tror det var så intenst at det skadet hjernen min litt.

Lærte under fødsel at jeg lett hadde angitt alle vennene mine dersom jeg ble utsatt for tortur.  

Ok. Jeg kjenner noen som føder akkurat nå skjønner du, så jeg lurer på hvor lang tid det tar. Jeg tror ikke jeg tørr å føde etter og ha lest denne tråden. 

Anonymkode: 92275...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg kjenner noen som føder akkurat nå skjønner du, så jeg lurer på hvor lang tid det tar. Jeg tror ikke jeg tørr å føde etter og ha lest denne tråden. 

Anonymkode: 92275...a66

Ikke vær utålmodig. Ikke send meldinger for å mase. La mor og barn få tid og ro etter fødsel. Hun gir deg beskjed om at babyen har kommet når hun er klar for å gi beskjed.

Som nevnt tidligere så velger man på en måte ikke å føde. Det er en konsekvens av et valg om å få barn (evt et valg om å ha sex uten prevensjon) hvor man sjelden tenker så mye på fødselen når valget blir tatt.

Det går over. Vi er her fortsatt, om enn noe forandret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...