Gå til innhold

allergimedisin ved amming

Anbefalte innlegg

Jeg har i løpet av de siste 6 årene blitt klar over at jeg har gresspollenallergi, men har ikke tidligere brukt medisiner mot dette. Siden jeg har en datter på 4 måneder og regner med å amme henne i løpet av sommermånedene fikk jeg ikke resept på noe allergimedisin av fastlegen min (hun snakket bare om den gamle typen medisin som man blir veldig trøtt av). Det må vel likevel finnes en nesespray som jeg kan ta mens plagene er som verst (hittil har jeg unngått øye- og halsplager)?

Stemmer det at man kan dra til Syden midt på sommeren med gresspollenallergi? Da må man vel bo i telt på stranden ...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48232-allergimedisin-ved-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Gøril

Det er ingenting i veien for å bruke nesespray og øyedråper mot allergi selv om du ammer, også de med kortison. Snakk med legen din om å få resept. Det finnes også nesespray med antihistamin som du får uten resept - spør på apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...