Gå til innhold

Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?


AnonymBruker

Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?  

19 stemmer

  1. 1. Hvis du fikk 300.000 skattefritt i året i borgerlønn, ville du latt være å jobbe?

    • ja
      4
    • nei
      14
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså 25.000 utbetalt i måneden.

Anonymkode: 6e607...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, arbeid er en stor glede. Trenger mine kolleger, trenger å bli utfordret faglig, trwnger å utvikle meg videre. Men jeg er heldig, har en jobb jeg elsker :) 

25 000 er en ganske liten sum, for å si det mildt.

Anonymkode: 893c5...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Nei, det er mindre enn det jeg får i jobb så da får jeg heller holde ut i noen år til før jeg kan førtidspensjonere meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (16 minutter siden):

Det er for lav inntekt

Det er langt mer enn de fleste syke og uføre får.

Anonymkode: 572a6...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mye mindre enn hva jeg får utbetalt i lønn. Men det kunne gitt meg muligheten til å jobbe deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er langt mer enn de fleste syke og uføre får.

Anonymkode: 572a6...f1b

Ja, jeg sier ikke at de får nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Elsker fri og ferie, men arbeidet gir meg mye, så skulle hatt godt betalt for å slutte å jobbe, særlig om jeg ikke hadde hatt håp om noe annet meningsfylt og interessant å drive med i hverdagen. Sistnevnte er kanskje nøkkelen, fristes i blant av å roe tempoet om jeg fant noe annet givende å drive med. Men ikke riktig ennå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke!

Jeg trives med å jobbe, og 300.000 et dessuten for lite til at jeg kan leve komfortabelt.

Kanskje jeg ville redusere stillingen min til 80% dersom jeg fikk 300.000 ekstra i året. Langhelg hver uke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært aktuelt, både fordi jeg liker jobben min (mesteparten av tiden 😁), og fordi det er et for lavt beløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg liker å jobbe. Jeg liker at ansvar, oppgaver, rolle og også inntekt har økt i takt med at jeg har blitt mer erfaren. Like mye som jeg liker å være i jobb liker jeg å bety noe for andre og omgivelser jeg møter i rollen jeg har ervervet meg via jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er mer enn hva jeg har nå.

Anonymkode: efc38...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (16 timer siden):

Ja, jeg sier ikke at de får nok. 

Jeg lever svært bra som utfør jeg. Trygda er god. 

Anonymkode: 6e607...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Jeg er i utgangspunktet 100% ufør og kunne valgt å ikke jobbe. Hadde fått omtrent summen du nevner utbetalt i måneden. Men jeg velger selv å jobbe en liten deltids jobb fordi det gir meg så mye positivt, glede og påfyll.

Anonymkode: e78c6...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lever svært bra som utfør jeg. Trygda er god. 

Anonymkode: 6e607...f82

minstesats?

Anonymkode: efc38...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

minstesats?

Anonymkode: efc38...f73

Nei. Utebetalt 25.800.

Anonymkode: 6e607...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Prinsipielt ja, selv om det er litt lite utbetalt. Men jeg har aldri forstått hvorfor folk ønsker å selge tida si til noen som bestemmer hva de skal gjøre, så lenge de ikke må av økonomiske grunner. Jeg oppfatter det som underdanig og uselvstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (8 minutter siden):

Prinsipielt ja, selv om det er litt lite utbetalt. Men jeg har aldri forstått hvorfor folk ønsker å selge tida si til noen som bestemmer hva de skal gjøre, så lenge de ikke må av økonomiske grunner. Jeg oppfatter det som underdanig og uselvstendig. 

Er det ikke det som er selve definisjonen på «rik rik» å eie sin egen tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
cilie skrev (7 minutter siden):

Er det ikke det som er selve definisjonen på «rik rik» å eie sin egen tid? 

Jo, enig i det. Det fordrer økonomisk rikdom, men kan føre til større mental rikdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Prinsipielt ja, selv om det er litt lite utbetalt. Men jeg har aldri forstått hvorfor folk ønsker å selge tida si til noen som bestemmer hva de skal gjøre, så lenge de ikke må av økonomiske grunner. Jeg oppfatter det som underdanig og uselvstendig. 

Kan du ikke starte opp for deg selv?

Anonymkode: 572a6...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...