Gå til innhold

Er jeg faktisk stygg og burde operere eller blir jeg bare så opphengt i alt ved utseende fordi jeg sliter psykisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har flere kosmetiske operasjoner jeg tenker seriøst å ta. Har vært på 1 konsultasjon angående at jeg har veldig mye fett på magen jeg ønsker å fettfjerne. Jeg har også hengende hud fra overarmene som dingler. Får så dårlig selvtillit. Noe annet er nesen jeg også ønsker å operere da den er for bred og stygg. 

Anonymkode: 3a6d1...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er garantert det at du blir så opphengt i utseende fordi du sliter psykisk.

Jeg ville heller anbefalt deg å bruke pengene på psykolog for å få ett bedre forhold til kroppen din, bedre selvtillit og akseptere deg selv for den du er.

Anonymkode: 2db94...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har planer om øyelokkoperasjon også. Jeg syns øynene mine ikke er noe fine

Anonymkode: 3a6d1...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har det sånn her så vil ikke en operasjon hjelpe. Du vil bare finne nye ting som er «galt». Du må jobbe med det underliggende problemet, som AB …5c6 sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Billigere med psykolog 🤣🤣

Anonymkode: 0eb70...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Du bør få hjelp av psykolog og eventuelt starte på medisiner.

Jeg vurderte også å ta kosmetiske operasjoner når jeg hadde det som verst.

Prøv å gå ned i vekt på normal måte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Du bør få hjelp av psykolog og eventuelt starte på medisiner.

Jeg vurderte også å ta kosmetiske operasjoner når jeg hadde det som verst.

Prøv å gå ned i vekt på normal måte også.

Hva gjorde at du endret mening om å ta operasjoner? 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Billigere med psykolog 🤣🤣

Anonymkode: 0eb70...292

Det hjelper egentlig ikke meg fordi jeg er reelt stygg på ekte. Hadde det vært innbilning at jeg var stygg hadde det hjulpet med psykolog

Anonymkode: 3a6d1...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjorde at du endret mening om å ta operasjoner? 

 

Det hjelper egentlig ikke meg fordi jeg er reelt stygg på ekte. Hadde det vært innbilning at jeg var stygg hadde det hjulpet med psykolog

Anonymkode: 3a6d1...ffd

De fleste er litt «stygge». Man må rett og slett lære seg å leve med å være litt «stygg». Det er mulig du føler deg verre etter operasjoner også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjorde at du endret mening om å ta operasjoner? 

Fant ut at det hadde blitt verre om jeg hadde operert. Var veldig vrangforestilt da.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (På 17.5.2024 den 19.29):

De fleste er litt «stygge». Man må rett og slett lære seg å leve med å være litt «stygg». Det er mulig du føler deg verre etter operasjoner også. 

Hvordan «stygge»? Kan du forklare? Ble nysgjerrig.

Anonymkode: 1a238...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 17.15):

Det hjelper egentlig ikke meg fordi jeg er reelt stygg på ekte. Hadde det vært innbilning at jeg var stygg hadde det hjulpet med psykolog

Anonymkode: 3a6d1...ffd

Det sier alle som tror de er stygge.

Anonymkode: d6058...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan «stygge»? Kan du forklare? Ble nysgjerrig.

Anonymkode: 1a238...d41

Vi har alle skavanker som det er mulig å henge seg opp i. Noen er selvsagt svært pene, men de er en liten minoritet. De fleste av oss er ganske «stygge». Jeg tror ikke jeg kunne vært reddet av kirurgi heller, for det er så mye som må fikses, at jeg hadde sikkert ødelagt alt av bein og struktur og hud i ansiktet om jeg hadde forsøkt å «bli pen».

De fleste av oss lever også godt med å være «stygge». Svært mange klarer å finne en partner som ser det vakre i seg, som ikke fokuserer på skavankene, men som klarer å elske deg for den du er. Bare se på hvor mange objektivt sett lite attraktive folk som får barn f.eks. De elsker hverandre og ser det vakre i hverandre.

Så løsningen på problemene dine er ikke å «bli penere». Du må jobbe med selvfølelsen, finne ut hvorfor du har lav selvfølelse og finne måter å styrke selvfølelsen på. Dyrk en interesse. Gjør noe nyttig. Finn glede i venner og familie.

Som alle andre i denne tråden sier: du trenger psykolog, ikke plastisk kirurg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...