Gå til innhold

Hvorfor blir noen av oss på en måte aldri likt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har venner. Men jeg er ikke den som nesten alle direkte liker. Jeg skjønner ikke hva det er med meg og hvordan forandre meg. Nå er det mange som sies å ikke være likt av særlig mange, men likevel har de tydeligvis et stort nettverk. Overfladisk kanskje. Få nære venner, men veldig mange bekjente. 
Har aldri vært populær. Har heller nesten aldri vært noen førstevalg.

Anonymkode: a20cb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn er det for nesten alle. Det er bare et fåtall som har en stor vennegjeng i voksen alder. De aller fleste voksne har bare 1-2 venner. 

Anonymkode: ed2e0...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn er det for nesten alle. Det er bare et fåtall som har en stor vennegjeng i voksen alder. De aller fleste voksne har bare 1-2 venner. 

Anonymkode: ed2e0...40b

Det stemmer nok ikke helt du.

Anonymkode: adc24...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)

Jeg blir likt av noen, og ikke likt av andre. Mange på nett liker meg ikke, men hadde de møtt meg og den jeg faktisk er så er det mulig de ikke hadde mislikt meg. Forteller ikke så mye om min psykiske helse Irland heller så.

Tror det er ganske normalt å ikke bli like av alle. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (28 minutter siden):

Jeg blir likt av noen, og ikke likt av andre. Mange på nett liker meg ikke, men hadde de møtt meg og den jeg faktisk er så er det mulig de ikke hadde mislikt meg. Forteller ikke så mye om min psykiske helse Irland heller så.

Tror det er ganske normalt å ikke bli like av alle. 

Hvordan merker du at du ikke er likt?

Anonymkode: adc24...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan merker du at du ikke er likt?

Anonymkode: adc24...82e

Merker det egentlig ikke, men har mistet noen venner så antar de ikke likte meg lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manakins

Hvilket forteller meg om og om igjen at på facebook har folk hundrevis og tusenvis av "venner", stort sett for at det får dem til å se bra ut. Jeg blir lettet når jeg ser en profil som har hele 28 venner. De er nok ærlige, i forhold til resten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Det er kanskje ikke at du blir mislikt?  Det er nok heller at noen går under radaren, er mer anonyme i måten å være på. Det betyr jo ikke at noen har mot deg. Den forskjellen er nok viktig å se.

Jeg vet hvem som liker meg siden de både sier det og tar ofte kontakt osv, men oftest tror jeg de fleste bare aksepterer meg. Jeg er høflig og driver med vanlig smalltalk, men jeg er jo.. noe distansert, så det er jo ingen grunn til at de skal like meg så godt heller. 

Jeg har jo også mine sider som ikke akkurat tilsier at jeg går så godt overens med mer følsomme mennesker, så jeg går best overens med mer hardhudede mennesker. 

Jeg tenker lite på om jeg blir likt egentlig, men jeg blir fort krass når jeg opplever å ikke få respekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manakins skrev (31 minutter siden):

Hvilket forteller meg om og om igjen at på facebook har folk hundrevis og tusenvis av "venner", stort sett for at det får dem til å se bra ut. Jeg blir lettet når jeg ser en profil som har hele 28 venner. De er nok ærlige, i forhold til resten. 

 

Dette var et veldig sneversynt og fordømmende innlegg.

Jeg har nesten 500 venner på Facebook. Begrepet "venner" på Facebook er ikke det samme som "venner" i virkeligheten. Jeg knytter til meg gamle naboer, de jeg gikk på barneskolen med, kolleager osv.

Jeg gjør det ikke for å "se bra ut", men fordi jeg liker å ha et større nettverk og jeg synes faktisk det er oppriktig interessant å følge litt med hverdagen til folk jeg kjenner.

Det er like ærlig som å ha 28 venner fordi man velger å kun legge til de man faktisk anser som venner i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manakins
Vhanja skrev (53 minutter siden):

Dette var et veldig sneversynt og fordømmende innlegg.

Jeg har nesten 500 venner på Facebook. Begrepet "venner" på Facebook er ikke det samme som "venner" i virkeligheten. Jeg knytter til meg gamle naboer, de jeg gikk på barneskolen med, kolleager osv.

Jeg gjør det ikke for å "se bra ut", men fordi jeg liker å ha et større nettverk og jeg synes faktisk det er oppriktig interessant å følge litt med hverdagen til folk jeg kjenner.

Det er like ærlig som å ha 28 venner fordi man velger å kun legge til de man faktisk anser som venner i virkeligheten.

Da er det nok bare meg som ser skikkelig, gammeldags vennskap som vennskap. Resten er bekjente, eller idoler man er fan av el.l. 

Hvorfor skal man måtte følge med i alle folks liv med lupe? Saumfare vennelister, bilder og samtaler folk har? 
Ofte gjør man det uten å si at man sitter der å overvåker. Jeg liker ikke retningen samfunnet tar. 
Ingen ville ha et "storebror ser deg"-samfunn før, men nå legger folk frivillig ut alle opplysninger om seg selv og familien til hele verden, privatlivsbilder og barn inkludert. Jeg setter pris på mindre forhold og syns fremdeles at det er en veldig negativ overvåkningsmåte å leve på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Manakins skrev (3 timer siden):

Hvilket forteller meg om og om igjen at på facebook har folk hundrevis og tusenvis av "venner", stort sett for at det får dem til å se bra ut. Jeg blir lettet når jeg ser en profil som har hele 28 venner. De er nok ærlige, i forhold til resten. 

 

 

Manakins skrev (2 timer siden):

Da er det nok bare meg som ser skikkelig, gammeldags vennskap som vennskap. Resten er bekjente, eller idoler man er fan av el.l. 

Hvorfor skal man måtte følge med i alle folks liv med lupe? Saumfare vennelister, bilder og samtaler folk har? 
Ofte gjør man det uten å si at man sitter der å overvåker. Jeg liker ikke retningen samfunnet tar. 
Ingen ville ha et "storebror ser deg"-samfunn før, men nå legger folk frivillig ut alle opplysninger om seg selv og familien til hele verden, privatlivsbilder og barn inkludert. Jeg setter pris på mindre forhold og syns fremdeles at det er en veldig negativ overvåkningsmåte å leve på. 

Tror ikke du skal ta det at Facebook kaller det "venner" og "venneliste" så veldig bokstavelig. Jeg selv har ikke så mange "venner" på Facebook, og de aller fleste av de er mennesker jeg bare har møtt noen få ganger, men av en eller annen grunn har de lagt meg til eller jeg lagt til de, kanskje fordi vi har felles interesser, møttes i jobbsammenheng etc. Og jeg gidder virkelig ikke å saumfare folks vennelister. Jeg har et nært familiemedlem som har godt over 2000 venner på Facebook. Personen har opparbeidet seg et stort nettverk på jobben sin, og er i tillegg sosial og trivelig, og lett å like. Jeg tror likevel kun det er en håndfull mennesker som personen faktisk kaller nære venner. Personen deler heller ikke bilder av barna på Facebook btw. og er veldig forsiktig med hva som legges ut. Du må ta Facebook for hva det faktisk er, og det er ikke et speilbilde på hvor mange venner man har. 

Anonymkode: efb37...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manakins skrev (2 timer siden):

Da er det nok bare meg som ser skikkelig, gammeldags vennskap som vennskap. Resten er bekjente, eller idoler man er fan av el.l. 

Hvorfor skal man måtte følge med i alle folks liv med lupe? Saumfare vennelister, bilder og samtaler folk har? 
Ofte gjør man det uten å si at man sitter der å overvåker. Jeg liker ikke retningen samfunnet tar. 
Ingen ville ha et "storebror ser deg"-samfunn før, men nå legger folk frivillig ut alle opplysninger om seg selv og familien til hele verden, privatlivsbilder og barn inkludert. Jeg setter pris på mindre forhold og syns fremdeles at det er en veldig negativ overvåkningsmåte å leve på. 

Du legger frem stråmenn nå. Hvor har jeg sagt at jeg følger med i alle folks liv med lupe? Eller at jeg saumfarer vennelister, bilder og samtaler? At jeg "overvåker"? Hvor i alle dager får du disse tingene fra utfra hva jeg skrev?

Det er helt greit at du ikke ønsker å dele så mye og anser Facebook venner kun de som er dine reelle venner. Klarer du å respektere at folk ser annerledes på det uten å ty til stråmenn og overdrivelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sånn er det for nesten alle. Det er bare et fåtall som har en stor vennegjeng i voksen alder. De aller fleste voksne har bare 1-2 venner. 

Anonymkode: ed2e0...40b

Dette er bullshit. De fleste friske voksne har mange venner

Anonymkode: 7b279...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg, er riktige venner de som stiller opp hvis noe skjer. Resten er bekjente. De er de flest av.

Anonymkode: 001bb...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sånn er det for nesten alle. Det er bare et fåtall som har en stor vennegjeng i voksen alder. De aller fleste voksne har bare 1-2 venner. 

Anonymkode: ed2e0...40b

Hvor har du dette fra? Det er kanskje sant for deg men jeg kjenner faktisk ingen som kun har 1-2 venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
frosken skrev (23 minutter siden):

Dette faller inn i rekken av tullete utsagn fra Peder Kjøs må jeg si. Hun forfatteren høres umoden ut by the way. Om man ikke er konsistent nok til å kunne samle 20 stk er det ikke venner som er problemet 😝

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Dette faller inn i rekken av tullete utsagn fra Peder Kjøs må jeg si. Hun forfatteren høres umoden ut by the way. Om man ikke er konsistent nok til å kunne samle 20 stk er det ikke venner som er problemet 😝

Hun sier jo ikke at det er venner som er problemet, men hvordan hun har oppført seg og endret seg gjennom årene. 

Anonymkode: efb37...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Hvor har du dette fra? Det er kanskje sant for deg men jeg kjenner faktisk ingen som kun har 1-2 venner. 

Kanskje ikke så rart du ikke kjenner oss som ingen venner har.

Anonymkode: 41af0...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje ikke så rart du ikke kjenner oss som ingen venner har.

Anonymkode: 41af0...4e8

Jeg sa ikke at jeg ikke tror at noen ikke har venner, men at din påstand «De aller fleste voksne har bare 1-2 venner» er bare tull selv om du har det sånn. Noen voksne har ingen venner, noen har mange og noen har få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...