Gå til innhold

Bruker du solkrem på kroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde det før, men nå gidder jeg ikke. Er ikke så sykt lenge i sola uansett. Solt meg i ca 30min hver dag i 4 dager nå uten solkrem og tviler på at det er skadelig. I hovedsak fordi jeg vil ha mest mulig d vitaminer og fordi jeg syns solkrem er klissete og ekkelt

Anonymkode: 58184...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette må da være tull? Så klart kan det få konsekvenser å ikke bruke solkrem. 

Anonymkode: 4f1de...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja jeg har alltid solkrem på kroppen når jeg skal ut, med mindre jeg bare skal en rask tur på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Bruker ikke veldig mye solkrem i Norge, men bare noen ganger når jeg skal være i sola lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Ja jeg har alltid solkrem på kroppen når jeg skal ut, med mindre jeg bare skal en rask tur på butikken.

Hvorfor? 

Anonymkode: 58184...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 58184...93b

Vil ikke ha pigmentflekker eller bli solbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Vil ikke ha pigmentflekker eller bli solbrent.

Pigmentflekker er vel noe man nesten kun får om man går på p piller. Har aldri fått en eneste pigmentflekker i hele mitt liv jeg. 

Anonymkode: 58184...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Pigmentflekker er vel noe man nesten kun får om man går på p piller. Har aldri fått en eneste pigmentflekker i hele mitt liv jeg. 

Anonymkode: 58184...93b

Bare vent til du blir 40+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg bruker solkrem når jeg skal være i sola lenge, og særlig hvis jeg legger meg ned for å sole meg.

Hvis jeg bare er ute litt eller jobber ute i skyggen eller i delvis skygge, smører jeg meg sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (25 minutter siden):

Jeg bruker solkrem når jeg skal være i sola lenge, og særlig hvis jeg legger meg ned for å sole meg.

Hvis jeg bare er ute litt eller jobber ute i skyggen eller i delvis skygge, smører jeg meg sjelden.

Jeg soler meg max 30min daglig. Hvor lenge soling snakker du om? 

Anonymkode: 58184...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg soler meg max 30min daglig. Hvor lenge soling snakker du om? 

Anonymkode: 58184...93b

Hvis jeg legger meg ned for å sole meg midt på dagen (mellom ca 11 og 16) så tar jeg på solkrem selv om jeg bare ligger i 30 min. Da ligger jeg jo med mest mulig eksponering på en side av kroppen. Men hvis jeg går en tur midt på dagen i 30 min, er det ikke alltid jeg tar solkrem i ansiktet en gang. 

Jeg gikk tur i 2 timer i går, i shorts og trenings bh. Da smurte jeg meg godt, faktisk 2 ganger. Glemte imidlertid det partiet midt på ryggen der det var et hull i trenings bh'en! Så der ble jeg litt rød.

Om ettermiddagen pleier jeg ikke å smøre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pigmentflekker er vel noe man nesten kun får om man går på p piller. Har aldri fått en eneste pigmentflekker i hele mitt liv jeg. 

Anonymkode: 58184...93b

Enda en grunn til å ikke starte på P-pille. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (18 timer siden):

Jeg bruker solkrem når jeg skal være i sola lenge, og særlig hvis jeg legger meg ned for å sole meg.

Hvis jeg bare er ute litt eller jobber ute i skyggen eller i delvis skygge, smører jeg meg sjelden.

Samme her, men har dagkrem med solfaktor i ansiktet året rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (20 timer siden):

Vil ikke ha pigmentflekker eller bli solbrent.

Pigmentflekker får man bare du er oppi åra. Jeg bruker aldri solkrem heller, det er unødvendig og dyrt.

Anonymkode: bbea6...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 20.27):

Jeg gjorde det før, men nå gidder jeg ikke. Er ikke så sykt lenge i sola uansett. Solt meg i ca 30min hver dag i 4 dager nå uten solkrem og tviler på at det er skadelig. I hovedsak fordi jeg vil ha mest mulig d vitaminer og fordi jeg syns solkrem er klissete og ekkelt

Anonymkode: 58184...93b

Om jeg skal ligge eller sitte i sola, ev. gå en lang tur i sola, så smører jeg meg ja. Nå ligger jeg aldri og soler meg, kjeeeeedelig, men jeg oppholder meg jo ute i sola av og til da. :D Har nettopp begynt å bruke en spesiell ansikts-solkrem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Har nettopp begynt å bruke en spesiell ansikts-solkrem også.

Hva er spesielt med den?

Anonymkode: 4f1de...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er spesielt med den?

Anonymkode: 4f1de...9c5

Den er laget spesielt (tror jeg) for de som har hudsykdommen Rosacea og har faktor 50. Jeg har ikke fått påvist sykdommen, men to nære i familien har den og jeg har tydelig snev av den innimellom, så derfor har jeg begynt å bruke denne, den heter La Roche-Posay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pigmentflekker får man bare du er oppi åra. Jeg bruker aldri solkrem heller, det er unødvendig og dyrt.

Anonymkode: bbea6...322

Man får de unødvendig tidlig om man lar være, men hva andre gjør gir jeg f i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...