Gå til innhold

Morro fargerik psykiater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sist innleggelse på akuttpost fikk jeg da snakke med en morro fargerik psykiater med matchende sokker og store øredobber i sjokkrosa farge. Jeg vet ikke om denne psykiateren hadde kledd seg slik med vilje eller men hun må da nesten ha gjort det? Men det gjorde meg i alle fall i bedre humør.

Jeg snakket bare med henne i sikkert 20 minutter men det gjorde meg på en merkelig måte litt glad at hun hadde kledd seg slik. Hun hadde da altså vanlige klær og en sånn lang, hvit legefrakk. Også hadde hun også da på seg matchende sokker og øredobber i sjokkrosa farge. Øredobbene var store og sokkene lengre og godt synlige så man la veldig godt merke til at de to matchet da også spesielt med tanke på den knall fargen. 

Anonymkode: c2083...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Hehe det er jo litt artig. Jeg hadde medisinsamtale med en overlege som har jobbet her i 20 år. Jeg synes hun var litt skummel, men hun hadde sjokkgrønm jakke og sjokkgrønne pumps i tillegg til bluse og skjørt. Det var sprekt synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stilig! Slike mennesker sprer glede☺️

Anonymkode: 91973...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker folk som skiller seg ut

Anonymkode: 79559...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Enig med de andre. Så lenge ikke noe tar alt fokus, så er det avslappende med folk som kler seg i noe..mer opsiktsvekkende og utradisjonelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (13 timer siden):

Hehe det er jo litt artig. Jeg hadde medisinsamtale med en overlege som har jobbet her i 20 år. Jeg synes hun var litt skummel, men hun hadde sjokkgrønm jakke og sjokkgrønne pumps i tillegg til bluse og skjørt. Det var sprekt synes jeg. :)

Så artig. Litt ekstra kult med pumps da, spesielt når man jobber som lege. Jeg ser stort sett ofte ned i bakken når jeg snakker med behandlere. Så jeg legger jo ofte merke til hvilke sko de har på seg, og jeg har aldri sett noen med pumps eller andre finsko før. Det mest vanlige er vel stort sett joggesko, tror faktisk ikke jeg har sett andre sko enn det bortsett fra sandaler og en som faktisk brukte tresko da.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Stilig! Slike mennesker sprer glede☺️

Anonymkode: 91973...2c6

Ja, det er sant. Hun var faktisk også en jeg ville sagt sprer glede. Til tross for at min situasjon og grunn til å være der jo var alvorlig, så virket hun som en velig trygg og glad person likevel. Ikke sånn upassende glad så klart, men jeg følte at hun brydde seg virkelig om meg til tross for at vi ikke kjente hverandre i det hele tatt og dette var første gangen at jeg snakket med henne.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Elsker folk som skiller seg ut

Anonymkode: 79559...efe

Jeg også. Kanskje spesielt fordi jeg er en person som ikke tør å skille meg ut selv.

Kashmir- skrev (11 timer siden):

Enig med de andre. Så lenge ikke noe tar alt fokus, så er det avslappende med folk som kler seg i noe..mer opsiktsvekkende og utradisjonelt. 

 

Ja, ikke sant. Kjekt at de tør å vise litt personlighet liksom. 

Anonymkode: c2083...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er flott med sånn klesstil. Det minner meg på at det sitter en person på andre siden av bordet, et medmenneske med sjel.

Jeg tenker at alle egentlig forteller en del om seg selv gjennom klesstilen. Vi får ikke så mye informasjon om vi møter noen én dag, men om ser vi dem over tid så sier klesstilen mye.

Jeg hadde en psykolog som hadde en påfallende mangel på klesstil. Plaggene var billige, gamle, slitte og passet dårlig sammen. For det meste var det ganske «nøytrale» klær, med to plagg som antydet en slags personlighet (hvorav ett tilsynelatende nytt og ett åpenbart gammelt). Denne klesstilen antydet for meg at psykologen er gjerrig, synes stil, mote og merkevarer er overfladisk og at psykologen har «viktigere ting» å tenke på. Det antydet også for meg at psykologen kanskje ser ned på personer som bryr seg om slike ting og at psykologen kan komme til å la sitt verdisyn om hva som er «viktig» (for psykologen) styre både vurderinger og mål for behandlingen. Kanskje er ikke dette riktige slutninger, men det er likevel det klesstilen forteller meg.

Synes uansett det er interessant å legge merke til klesstilen til folk. 

Anonymkode: 30a61...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes det er flott med sånn klesstil. Det minner meg på at det sitter en person på andre siden av bordet, et medmenneske med sjel.

Jeg tenker at alle egentlig forteller en del om seg selv gjennom klesstilen. Vi får ikke så mye informasjon om vi møter noen én dag, men om ser vi dem over tid så sier klesstilen mye.

Jeg hadde en psykolog som hadde en påfallende mangel på klesstil. Plaggene var billige, gamle, slitte og passet dårlig sammen. For det meste var det ganske «nøytrale» klær, med to plagg som antydet en slags personlighet (hvorav ett tilsynelatende nytt og ett åpenbart gammelt). Denne klesstilen antydet for meg at psykologen er gjerrig, synes stil, mote og merkevarer er overfladisk og at psykologen har «viktigere ting» å tenke på. Det antydet også for meg at psykologen kanskje ser ned på personer som bryr seg om slike ting og at psykologen kan komme til å la sitt verdisyn om hva som er «viktig» (for psykologen) styre både vurderinger og mål for behandlingen. Kanskje er ikke dette riktige slutninger, men det er likevel det klesstilen forteller meg.

Synes uansett det er interessant å legge merke til klesstilen til folk. 

Anonymkode: 30a61...8ee

Vet ikke om jeg er enig i dette. Jeg har for det meste ikke en sprek klesstil, bortsett fra sommergarderoben. Men jeg ser for eksempel ikke ned på andre som har en sprekere stil eller det har noe som helst med mine verdier å gjøre. Men klærne passe sammen da. 

Men kan så klart være jeg tar feil og du har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...