Gå til innhold

Vil være ryddig overfor arbeidsgiver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner at det ikke er intensjonen fra din side å presse arbeidsgiver, men man må også se på hvordan de oppfatter denne saken.

Hvis jeg går til min leder og sier at "hvis ikke arbeidsbelastningen min nå blir mindre, så blir jeg sykmeldt" så vil jeg, direkte eller indirekte, true med sykmelding for å få viljen min. Så er det jo en helhetsvurdering, om det jeg ikke ønsker er 100 timer ubetalt overtidsarbeid eller en forventet del av stillingen min. I sistnevnte tilfelle er det muligens litt skumlere.

Jeg synes det er helt supert å være åpen rundt at det er mye for deg for tiden. Spørsmålet er imidlertid også noe rundt dette med om det er livet som helhet som gjør deg sliten, eller jobben spesifikt. Jeg har vel vært innom det tidligere, men jeg savner litt mer konkret hjelp til deg rundt egne tankemønstre og kognitive feilslutninger som magisk tenkning, tankelesing og fokus på en selv. Det skulle ikke forundre meg om dette i stor grad er med på å slite deg ut.

Jeg skjønner hvordan det sikkert virker overfor andre - arbeidsgiver - når til og med du skriver dette. Og det er ikke magisk tenkning. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da gikk det som fryktet, og jeg er fullstendig låst i situasjonen. Bruker evigheter på noe som burde vært gjort for lengst, alt flyter og jeg evner ikke ta en eneste beslutning. Jeg er så stresset at jeg blir totalt handlingslammet og begynner å gråte. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da gikk det som fryktet, og jeg er fullstendig låst i situasjonen. Bruker evigheter på noe som burde vært gjort for lengst, alt flyter og jeg evner ikke ta en eneste beslutning. Jeg er så stresset at jeg blir totalt handlingslammet og begynner å gråte. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Hva jobber du med?

Anonymkode: dce05...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva jobber du med?

Anonymkode: dce05...dbd

Det ønsker jeg ikke å oppgi. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da gikk det som fryktet, og jeg er fullstendig låst i situasjonen. Bruker evigheter på noe som burde vært gjort for lengst, alt flyter og jeg evner ikke ta en eneste beslutning. Jeg er så stresset at jeg blir totalt handlingslammet og begynner å gråte. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Så leit. Dersom du er såpass overbelastet, så høres det ut som om du trenger avlastning i form av sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (2 timer siden):

Så leit. Dersom du er såpass overbelastet, så høres det ut som om du trenger avlastning i form av sykemelding. 

Takk, ja, det virker sånn, men det går ikke nå. Derav kommer panikken, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk, ja, det virker sånn, men det går ikke nå. Derav kommer panikken, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Noen ganger vokser jo panikken før man faktisk får ting løst. Regner med at du har en type jobb hvor det er mange kommende tidsfrister, siden du tenker at det ikke vil være mulig å diskutere en gradert sykemelding nå. Men hvis du mister søvn og fortvilelsen blir overveldende, så mener jeg at du som andre har lov til å ta en timeout. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (9 timer siden):

Men hvis du mister søvn og fortvilelsen blir overveldende, så mener jeg at du som andre har lov til å ta en timeout. 

Ja, sover utrolig lite og våkner med ekstrem kvalme, hjertebank og fullstendig utmattelse. Det kjennes ut som tortur å skulle klare å fungere. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, sover utrolig lite og våkner med ekstrem kvalme, hjertebank og fullstendig utmattelse. Det kjennes ut som tortur å skulle klare å fungere. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Det er mulig du allerede har svart på dette tidligere, men har du vurdert å redusere stillingsandelen noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (På 3.6.2024 den 10.48):

Det er mulig du allerede har svart på dette tidligere, men har du vurdert å redusere stillingsandelen noe? 

Pr. nå så vil ikke det hjelpe noe. Jeg burde ha redusert mye, men nettopp fordi jeg tidvis har redusert noe, blir det en farlig felle i være i økonomisk. 
Det var nok et utrolig feilvalg å ikke gå til lege før, siden det nå er helt krise helsemessig. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 12.25):

Pr. nå så vil ikke det hjelpe noe. Jeg burde ha redusert mye, men nettopp fordi jeg tidvis har redusert noe, blir det en farlig felle i være i økonomisk. 
Det var nok et utrolig feilvalg å ikke gå til lege før, siden det nå er helt krise helsemessig. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Redusere stillingsprosent er som regel veldig økonomisk uklokt, når det er helsemessige utfordringer som gjør det vanskelig å komme seg gjennom tøffe perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Signed, sealed, delivered… Kom meg gjennom. 

Anonymkode: ad8ea...a1b

Så flott. Man klarer ofte mer enn man tror

Anonymkode: 91cfe...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...